|
Дам, и на мен дискусията ми е интересна предвид, че над тази тема работя. По въпроса какви права да имат малцинствата се води ожесточен и продължителен дебат сред академичните среди. Крайно отричащи школи като процедурния либерализъм (Хабермас) смятат, че всички индивиди трябва да бъдат третирани на равни начала. Някъде по средата на континуума са Кимличка и Тейлър, които твърдят, че при наличие на различни културни пространства в дадено общество, държавата трябва да осигури еднакво третиране и зачитане на културни практики и да осигури защитата им. И разбира се радикалните като Каренс. Той примерно отбелязва, че някои общности са очуждени от държавата и не и вярват, само поради съжалителна необходимост са свързани с нея. За тях предлага автономност. И разбира се има безброй много статии, които намират кусури на тези теории.
Аз лично клоня от средата към радикално- прогресивните. Примерно бях чела една идея за взаимните отстъпки на малцинството и мнозинството. Малцинството да кажем би могло да се откаже от някои практики, които не са жизнено важни за оцеляването му като такова, ала последните са неприемливи за мнозинството. И така на принципа на взаимно зачитане на действията, мнозинството би трябвало да оцени. На теория всичко прекрасно,а като вземе да се прилага, резултата рядко отговаря на очакванията.
За ромите- ами то си има общ здравен стандарт, ала повечето от тях не си плащат здравните по финансови причини и не могат да се възползват. За популяризирането на контрацептивите, идеята е чудесна, ала образователните проекти са малко и засягат много минимална част от ромското население. Та да, трябва да има повече образователни програми, ромките се женят много млади, и им липсва полова култура, за която евентуално биха чули по нещо в училище. И после следват много деца и много аборти.
Да не приемат гаджо си е защитна реакция, поради векове дискриминация. Ала и тя е смекчена след асимилационистката политика на комунистите.
А, иначе те не са хомогенни и то не само като концентрация в дадени райони. Пристигнали са тук на вълни през различни периоди, от различаващи се кланове са, традиционните им занаяти се различават от клан до клан. Че и не се приемат един други, или казват- те са мръсни цигани, ние сме почтенни хора.
Мисля, че можем да им бъдем учители само в дейности, който им осигуряват равнопоставена социо- икономическа позиция в обществото, която те изискват. Като обучението. Трябва да се разясни на тези хора, че е важно да пращат децата си на училище за да могат след това да се състезават на пазара на работа.
Взема да спирам, че почнах да си пиша дисертациата в дир.а
Най-сигурния знак за съществуване на извънземен интелект е, че носителите му не контакуват с нас.
|