около целия тоя екшън в клуба най-накрая нещо за душЪтЪ.:)
не кой да е, а Goldie ще зарадва деня ми на 04.02. /me се е настървила от миналата година още, даже билет имам вече.
by newmusic.bg
[METALHEADZ :: LONDON UK]
support: ogonek&cooh
plus guest djs
::date FRIDAY 4TH FEB 05::venue SPARTACUZ :: SOFIA::
start 23:00 end 06:00::enter 20 LV (10 EUR)::tickets (limited number) 15 LV (7.5 EUR)
from www.biletionline.com only
1991-ва година, четвъртък вечер, едно брейк момче на име Goldie е сред щурата навалица в лондонския Rage Club.
DJ Fabio и Grooverider са на грамофоните и още веднъж пленяват тълпата с неистовите си атаки върху сетивата. Сравнително отскоро на сцената, Goldie вади душата на дуото за имена на тракове и моментално се пренасочва към естетиката на hardcore breakbeat музиката. Току що се е родил breakbeat специалист от най-висок ранг.
Днес малцина са по-въздействащите или по-харизматични личности на hardcore / jungle сцената от Goldie. Възпитан като толкова много свои връстници в духа на хип-хопа и брейка от началото на 80-те години, влиянието на Голди върху hardcore брейкбийт културата е наистина голямо. Той допълва: “Но можете да стигнете и по-далеч: да си поиграете наистина сериозно със звука”.
Goldie първоначално се проявява като автор на графити в родния си град Уолсол, Англия. Скоро поръчките почват да валят и рисуването със спрей бързо става сериозно занимание. “Изрисувах моята къща, защото не исках да бъда крадец”, спомня си той. “През нощта ходех да се забавлявам, а сутрин скачах направо в дрехите за рисуване. И така се почна. Правех рисунки за общността, за общината. Канеха ме да участвам в ТВ предавания, където можех да говоря каквото си поискам.”
Заедно с любимците от Wild Bunch Crew от Бристол (пионерите на британския хип-хоп) Goldie се утвърждава като един от водещите автори на графити в Обединеното кралство. Започва ту да пристига, ту да си заминава от Ню Йорк, като води истински хип-хоп лайф-стайл. През 1986 г. се снима заедно с Afrika Bambaata в творческия филмов експеримент на графити арта - "Bombing", заснет в Бристол и в Южен Бронкс, Ню Йорк.
В началото на 1998 г. Goldie се връща в Лондон след кратко пребиваване в Маями. Jazzie B го кани за работа върху Soul II Soul's. Все още рисувайки и все още получавайки поръчки, Goldie най-сетне се установява на едно място. Няколко години той се изявява на клубната сцена на West End, Лондон. Изведнъж вдъхновението пресъхва. “Хип-хопът вече не съществуваше за мен, защото го бях надживял”, припомня си той.
Идва 1991 г. и спасението на Goldie се казва “лондонска hardcore сцена”. Първоначално той само слуша отстрани, участва в работата на Reinforced - лейбълът с огромно влияние по това време. Но постепенно и сигурно лицето на хардкора започва да се променя. Там където доминиращият саунд е бил дефиниран като "happy" - микс на Pinky & Perky вокал и щури трептящи рефрени , към края на 1992 в музиката навлиза по-нова и dark вълна. И тук Goldie намира себе си.Първото му навлизане в света на издаваните изпълнители е "Killermuffin" - за Reinforced, съдържащ ранни примери на ragga изпълнителя "Cutty Ranks" - по-късен основен мотив на множество jungle парчета. Знаменателна в началото на 1993 е и появата на парчето "Terminator" на Goldie под псевдонима "Metalheadz" за лейбъла Synthetic - парче, който има драматично въздействие върху всеки хардкор изпълнител, който се появява впоследствие. Със зловещия си метален брейкбийт, "Terminator" е пионер в използването на процеса в hardcore, известен като time-stretching. Макар класическите “dark мотиви” на Terminator и Terminator II да са решаващи за появата на онова, което се дефинира всепризнато като jungle, Goldie не цени високо тоази асоциация.
“Тъмното за мен беше просто изобразяване на начина, по който хората се чувстваха тогава”, казва той, “имаше рецесия, зима и страната беше в упадък. Тъмното беше като блуса.” И както потвърждават последващите записи, Голди продължава да е едни гърди преди епидемията от имитатори, които се появяват, за да осребрят нарастващата популярност на jungle. В края на 1993-а "Angel", отново пусната от Synthetic, обединява джазовия вокал на Dianne Charlemagne от Urban Cookie Collective с мрачен синтезатор. Във всички свои ремикс проекти Goldie доказва какъв голям майстор на изкуство си е, и да споменем поне някои от тях: 4 трака на "Eternal Affairs" за Enforcers series на Reinforced, "Fury" за лейбъла Moving Shadow и ремиксът на Helicopter Tune.
"Timeless", първото издание на Голди като Metalheadz за London Records, без съмнение шокира и изненадва още веднъж при появата си през ноември 1994-а. 22-минутната творба се движи от самата концепция за времето и темата й е градската борба за оцеляване. В същото време слушателят е накаран да вярва, че парчето е много по-късо от истинската му продължителност. Извисяващият се вокал на Diane Charlemagne отново улавя самата същност - оцеляващият дух на "Timeless", в който натрапчивите струнни и ужасяващият брейкбийт навлизат в дълбочината на съзнанието на слушателя. “Не знам дали това, което записвам, може все още да се нарича jungle”, разсъждава Goldie, напълно осъзнаващ, че в най-тясната си дефиниция jungle е станал малко повече от reggae семпъл, подложен с брейкбийт. “Предпочитам да наричам това градска гето музика, защото няма да покажа само онова, което повечето хора си представят за jungle. Искам музиката ми да има цялостност и ако все още можете да я свирите в 6 часа сутринта в клуб, то тогава е автентична.”
С появата си двойният албум заема веднага 7-мо място в националните класации, и прави бум в продажбите и в броя на купувачите, които до този момент уж не съществуват. . .
Търсенето на музиката на Голди е толкова голямо, че се налага осемчленната му група да участва в турне в Европа и САЩ (като подгряваща на Бьорк). След завръщането си в Обединеното кралство Goldie стартира свое собствено турне.Когато времето му позволява, Goldie се връща в Лондон и прави Metalheadz изпълнения в Blue Note. Турнето на Goldie във Великобритания е нещо нечувано дотогава. Peshay, Doc Scott, Kemistry & Storm, Fabio, Grooverider, Randall и MC extraordinaire Cleveland Watkiss изпълняват сетове, които демонстрират новото осъзнаване на денс културата навсякъде, благодарение без съмнение на усилията на Goldie да издигне jungle от ъндърграунд феномен до mainstream вълната. Неговите усилия са възнаградени през 1996 г. и 1997 г., когато печели внушителен брой награди за дебютния си албум, за работата си като DJ, за лейбъла Metalheadz и за албума-компилация "Platinum Breakz".
През 1997-а Голди продължава да работи всяка неделя вечер в Blue Note, прави и нощ на Metalheadz всеки първи петък на месеца в Hanover Grandв Лондон. Работи върху албума си "Saturnz Return", продължение на своя станал вече класика "Timeless". Енергията му е като че безгранична. “Спя по три часа, имам бездна от енергия”, обяснява той на журналистите, което отчасти осветлява заглавието на албума "Saturnz Return" - взето е от седемгодишния астрологичен цикъл, когато звездите са се подредили така, че му вещаят успех. “Аз съм зоидя “Дева”, подредбата на звездите в мига на раждането ми показва, че всичко ми е точно.”
Пуснат на 2 февруари 1998 г., албумът представя синглите Temper Temper, Digital and Believe. "Digital" е иновационно сътрудничество на хип-хоп и drumandbass и в него участва майсторът на нюйоркския хип-хоп KRS One. Пуснат на 30 октомври 1998 г., Digital заема 13-то място в класациите точно по времето, в което Голди си стяга багажа за турне в САЩ като подгряващ на Jane's Addiction.
"Saturnz Return" е също двоен албум. Първото CD е 75-минутно и включва над 10 трака, включително отново вокала на Diane Charlemagne, и за първи път вокал на Голди, както и сътрудничеството с Noel Gallagher в "Temper Temper", чиято крещяща, деформирана китара определя физиономията на албума и се появява като втори сингъл на албум, пуснат на 5 януари 1998 г.
Второто CD представя само един трак, наречен "Mother", демонстриращ още една страна на музиката на Goldie. С продължителност над един час и явно автобиографичен, в този амбициозен проект Голди изпява всички инструментални партиивключително секция от 30 струнни!
Музиката може да се опише като съвременна класическа по формата си, където модерната технология на лупове, бийт и електронен саунд се среща с говор, небесни гласове и оркестър. Човек може да предположи, че Goldie изгонва демоните от миналото си с "Mother". Той настоява, че записът е като детството му - пълен с болка, но като всяка музика идва от сърцето, и за да постигне радостта, човек трябва да мине през болката.
През последните три години Goldie се занимава с твърде много неща. Неговите суперизвестни Metalheadz продължават да пускат най-актуалната музика в света, той успява да направи известен този саунд в целия свят. Последните му турнета включват Австралия, Южна Африка, САЩ и Япония. Goldie може да бъде видян като изпълнител редом с Beth Orton, Rage Against The Machine, Bjork и много други.
Той се занимава и с ремикси - за The Fugees, KRS One, Pat Methany, Black Grape, Slipknot, Garbage и Roni Size. Голди също така преработва редица ъндърграунд drum and bass химни.
Напоследък Goldie се впусна и в света на телевизията и киното. Започна с едночасовия документален филм за живота на Goldikus, заснет от Channel 4: тази изключителна творба му отваря пътища за нови роли и проекти.
Първата филмова роля на Goldie е в “Everybody Loves The Sunshine” на Дейвид Бауи. По-късно идва участието в “Гепи!” на Гай Ричи, Goldie се появява и в последния филм от поредицата за Джемс Бонд “The World Is Not Enough”.В редица филми Голди работи заедно с Брад Пит, Робърт Карлайл, Роби Колтрейн, Дениз Ричардс и Вини Джоунс.
Goldie се появи и в редица тв шоута: "Big Brother" във Великобритания (изгонен пръв!), The Jo Whiley Show, Shooting Stars, The Big Breakfast, Jumpers for Goalposts, Nevermind The Buzzcocks и The Richard Blackwood Show.
През последната година златният мъж Goldie грабна ролята на “Angel” и разтресе героите на тв сериала “Eastenders”. Голди ще се появява в него и през тази година и от начина, по който се развива неговата кариера, едва ли можем да познаем къде ще го видим следващия път!
Едно е сигурно - на 4 Февруари ще бъде в София за The Empire Strikes Back 05!
For further adventures and a comprehensive discography visit:
www.metalheadz.co.uk
--
sound.vision.soul
|