Разгледах отговорите, там има една интересна и полезна препратка в написаното от Диан. Обърни и внимание!
Първото и най-важно нещо при направата на подобен двигател е да се осигури достатъчно вятър! Е, малко силно казано, но все пак трябва да се гарантира някакво въздушно течение. Ако, на около има много сгради или мястото е тихо, задължително ти трябва стълб от поне 4-5 м.
Фактически, ако ползваш помпата за поливане, съвсем правилно си предвидил и нуждата от голям съд за вода, 2 м^3 примерно. Защото, двигателят няма да работи постоянно и далеч не винаги ще помпи достатъчно интензивно. Може и система от по-малки съдове, вързани заедно.
Сега за двигателя... Основният проблем е да се направи така, че да реагира и на по-слаб вятър. Цялата механична система има някакви загуби от триене, които съчетани с нужната енергия за задвижване на буталото на помпата, водят до това, че по-слабият вятър не може да задвижи двигателя(примерно с откачена помпа се движи, но като я закачиш - спира). За съжаление това се разбира най-добре опитно, така че, вероятно няма да се получи от първия път.
Буталната помпа от препратката ти гарантира изпомпване от голяма дълбочина. Има и други варианти на изпомпващи системи, но тази е класическа.
Много важно е да разбереш, колко е наистина дълбочината в сондажа. Ако, е до 7-8 метра, може доста да си улесниш работата, няма да има нужда да пускаш прът и бутало чак в самата вода, както е на линка. Нещо повече - самото бутало, помпата ще е съвсем достъпна в подножието на стълба с двигателя, а водата ще идва по маркуч. Ако, водата е по-дълбоко, може да разположиш помпата на едно ниво от 7-8 метра от водата, не е нужно да пускаш помпата в самата вода. В тези случаи, когато системата е над водата, трябва да си гарантираш, че няма да изгубиш изпомпаното количество при някаква екстремална ситуация - трябва да сложиш един клапан малко преди помпата, както и филтър преди него. В никакъв случай не слагай филтър и клапан вътре в сондажа, както беше практиката някога - това е изключително глупаво. Водата не може да изтече от 7-8 метра височина, ако е запушена отгоре. Много по-лесно ще почистваш и контролираш тези елементи, ако са ти лесно достъпни.
Сега, конкретно за самия двигател. Аз почнах по-горе, но се отклоних... Колкото повече са перките, толкова по-добре по-принцип. Ако, не може да им се придаде нужния профил, напълно достатъчно е да са прави и същевремнно под ъгъл така, че да се създаде въртене. Коляновият вал е вързан направо към вала с перките, т. е. той е валът с перките. Целият корпус на вятърния двигател, по-точно главината с перките трябва да може да се зъвърта около оста си, за да търси вятъра. Това се постига с вертикален стабилизатор. Има един тънък момент, че като се завърта главината горе, завърта се и пръта, който върви надолу. Желателно е това да се избегне по редица причини. Постига се чрез най-обикновен лагер, разположен в началото на вертикално движещия се прът.
|