Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 06:35 27.04.24 
Клубове/ Култура и изкуство / Класическа музика Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Re: Арнолд Шьонберг [re: Pyиз]
Автор здpaвoмиcлeщ (този, който е)
Публикувано08.08.11 00:18  



Отдавна имам в дома си учение за хармонията/Harmonielehre/ издаван още преди първите му сериални композиции а именно "три пиеси за пиано". Забележете, че не пиша атонални а сериални композиции воден не от стилистични а по-скоро от чисто логични причини, защото съм смятал, че когато се говори за музикално изкуство то се състои от тонове а не от шум. И в този смисъл атонална музика е някаква измислица на некомпетентен музиколог от едно друго време. И Шонберг най-прилично си пише с тонове, но разлика от приятеля си Малер, не остава дълго в в късно-романичната изразност. Но въпреки това "Нощ на просветление" си остава забележително произведение в този насока, но не това е , което откривателя Шонберг е оставил след себе си. Преди всичко основно в неговата концепция за музика е парадоксалното, но изумително интересното сравнение между консонанса и дисонанса. В тази връзка на него му хрумва да изкаже тезата, че днешния консонанс е отлежал в съзнанието дисонанс. И в тази посока се изказва тезата, че процеса на приобщаване към интерваловато съотношение е всъщност процес по усвояването на самия звук чрез обертоновия спектър?! Разбира се колкото и да е спорна тази теория / а и не е тука мястото да се опишат всичките невероятни констатации/, но все пак от времето на ранния органум/онзи на Хукбалд/ до наши дни доста са се променили усещанията в музиката. Не мисля, че 12-тонната система /додекафонията/ може да се отнесе пряко към експресионизма като крайна деформация на гротеската, въпреки очевидните зависимости тя все пак е начин на мислене в музиката, който нямаше кой знае какъв успех за редовия любител. Дали е изпреварила времето си или просто е една прелюбопитна музикална кабалистика- не се наемам да коментирам! Но каквото и да е все пак се дължи на изключителния интелект на този велик човек- Арнолд Шьонберг.

Нещата не са нито добри, нито лоши а само мисълта ги прави такива.


Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Арнолд Шьонберг Pyиз   08.07.11 23:01
. * Re: Арнолд Шьонберг vvvkkk   08.07.11 23:54
. * Re: Арнолд Шьонберг и Стравински Bacилия   09.07.11 14:05
. * Re: Арнолд Шьонберг haffner   09.07.11 00:16
. * Re: Арнолд Шьонберг haffner   09.07.11 13:40
. * Re: Арнолд Шьонберг tom7O   10.07.11 05:43
. * Re: Оцелелият от Варшава Pyиз   12.07.11 21:36
. * Re: Оцелелият от Варшава Stefania Sandrelli   16.07.11 22:18
. * Re: Оцелелият от Варшава controsoggetto   16.07.11 22:37
. * Re: Оцелелият от Варшава Koмaндopa   17.07.11 01:34
. * Re: Оцелелият от Варшава Trident   19.07.11 09:16
. * Re: Оцелелият от Варшава Koмaндopa   19.07.11 11:54
. * Re: Оцелелият от Варшава presto_prestissimo   25.07.11 23:15
. * Re: Оцелелият от Варшава fenOO7   18.07.11 15:22
. * Re: Оцелелият от Варшава Pyиз   18.07.11 09:16
. * Re: Арнолд Шьонберг здpaвoмиcлeщ   08.08.11 00:18
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.