|
Най-напред нищо не виждах, зави ми се свят, от хвърления в очите прах, за кратко ослепях. Но вече съзирам бели конци и пришита кръпка с името Емил табаков. Истинският герой* от рецензията е затулен под нея. А няма съмнение, че безименния оркестър, който уж ръководи лицето Е.Т. е в Амстердам, Виена или Берлин.
Отново чета.
Гениално съчетани клишета правят писаното универсално. Комичният текст идеално пасва и на Седма симфония. Без никаква промяна може да се публикува и по такъв повод.
Сменям Е.Т. с Г.Д.
И тъй може, ако някоя от дамите около Е.Д., които обгрижват некритикуеми диригенти, пипне тук-там.
Смехът ми спира.
Вече не се забавлявам.
Спомени нахлуват в съзнанието ми.
Разкаяние изпълва душата ми.
Като дете, както Анди П. сега, тичах с други момчета след лудата Т. "Сватосвахме" я с идиота на града Кольо Б. Тя се хилеше, сякаш е съгласна. Нашият смях биваше още по-силен.
Кольо Б. "женехме" за Т. Ужасно се страхуваше, бранеше се колкото може, мъчеше се да избяга, а ние до напикаване се заливахме от смях.
Бях горд да предизвикам весело настроение, та и повече - кеф и удоволствие у другарите си. Те не можеха тъй сполучливо да имитират походката на един уродлив мъж. Повтарях мъчителните му движения на пет крачки зад гърба му.
Котки не съм бесил, дори участие в завързване на консервени кутии за опашките им нямам, но помня как препречвах пътя на възрастна жена - джудже. Нямах пет години, а ръста й като моя. Разпервах ръце, въртях се около нея, тя не можеше да помръдне, а аз крещах с всички сили: "Малка баба! Малка баба!" Още не знаех думите "консеквентно", "сугестия", "колизии" и "tutti", та да я замерям с тях.
Отдаван знам, че постъпките ми са били не детски лудории, а ЖЕСТОКА ГАВРА С НЕЩАСТНО СЛАБИ ХОРА.
Гавра със замесените в Малеровата симфония е и рецензията на А.П.
Тъжно е, че те не чувстват присмеха и подогравките й.
Нищо не подозират.
Харесва им.
Както на лудата Т. - да се вземат с Кольо Б.
* Тук Караян е недостоен. Той не смогна с Малеров интеграл. Беше казал в интервю, че са му нужни 20 години. Успя само Четвърта, Пета, Шеста, "Песен за земята"...След шейсетчасови репетиции и публичен концерт остави и студиен запис на Девета.
|