|
Тема |
Re: Off [re: haffner] |
|
Автор |
controsoggetto (новак) |
|
Публикувано | 06.05.08 22:05 |
|
|
Да, Haffner, ние наистина волно или неволно изхождаме от гледната точка на Norddeutsche Schulle. Но този занаят не е ли предимно от онези географски ширини? Това е "патосът на севера". Всичко останало (не по национален произход, а по композиционна школа) не изглежда ли малко несериозно? Росини, който най-добре измежду италианците е овладял техниката и на инструменталната музика бил наричан "il tedeschino" - т.е. - германчето. Естестевено, че така са го наричали сънародниците му. Неговите увертюри (написани в сонатна форма без разработка с изключение на тази към "Вилхелм Тел) и ансамбли са до голяма степен повлияни от Хайдн и Моцарт дори и по отношението му към текста и приспособяването му към фактурата. Питам се дали не е опитвал да напише увертюра в сонатна форма, но с разработка като например увертюрата на "Вълшебната флейта".
|
| |
|
|
|