Някой може ли да ми съдейства да се сдобия с поне едно от заглавията (без "Немския симфонизъм")
Мерси
Трифон Силяновски е написал:
Различието между мъдреца, философа и научнозаинтересования човек в периода на класическата и елинистична епоха
Находките и лиянията на платонични, неоплатонически, стоически и питагорейски компоненти в средновековната латинска, византийска и арабска философия
Аристотеловата логика като фундамент на ментално-интелигебилната познавателна интервенция за западната, източната и арабската схоластика
Оправданието на (не се чете), приписано на Тетруриан (концептивната му транслация в (не се чете) при Анзелм Кентърберийски) в аспекта на неговите концепции
Концептуализмът на Албер като междинна инстанция спрямо реализма и номинализма, стимулирайки номинализма при Беренгер от Тур и Росцелин Компиенски
Контроверзията между номиналистите и реалистите, изложена в съчиненията на Анзелм, Бонавентура и Тома Аквински
Окончателното средновековно експониране на номинализма при Окан и на волунтаризма при Дунс Скот
Приликите и отликите в "догматиката и ексиоматиката" (съответно в теологичната и рационално критичната мисловна оперативност)
Ериугена като основно звено при прехода от патристика към схоластика - първият опит в ранното средновековие за изграждане на общ възглед за света
Николаус от Куза и неговата основна мисъл за coineidentio oppositorum
Борбата на философските традиции, експонирани във философията на Ренесанса
Активната намеса на гносеологично-личната интервенция във философията по време на Ренесанса
Разколебаването на просвещенския оптимизъм при Русо и окончателното му реализиране от Кантовите философски концепции чрез "Критиката на чистия разум" и "Критиката на силата на съждението"
Пролегомени и Метафизика на нравите
Киркегор и проблемите на съвременния екзистенциализъм
Изходните позиции на неопозитивизма от номинализма
Културата на Византия и нейната апофатическа мистика
Исихазмът като съзерцателно пребиваване в отвъдната действителност
Катафатическата мистика като основа на римо-католическата конфесия, както и на протестантската мистика при Майстер Екерхард, Йоханес Таулер, Хайнрих Зусо, Агрипа Нетесхаймски, Себастиан Франк, Валентин Вайгл и Якоб Бьоме
Философските концепции във Византия при Василий Велики, Григорий Нисийски, Григорий Назянски (кападокийските отци) и при Михаил Псел
Никифор Пфлемид и Халкокондил в смисъл на предвестници на Палеоложката епоха
Изкуството на византийската фреска и мозайка, и нейното иконографично отношение към файумския портрет и този на Дура Европос
Конструктивният проблем на византийската централна постройка и тази на кръсто-куполната черква
Характерните специфики на черквата Неа-Мони и Хозис Лукас
Куполната конструкция на хагия София в Константинопол
Разликата в натоварването и предаване на тежестта върху четирите колони, ограждащи хоровото пространство, и проблемът за засводяване в квадратната романска свързана система и проблемът за кръстатия готически свод, уравновесяващ тежестта в аркбутаните
Разликата и същностната изява в античното архитравно покритие и куполната и сводова покривна конструкция
Планът на базиликата като основна форма за романската и готическата сакрална архитектура
Естетическата типологичност на византийския образ, осъществена чрез скупчването на персонажите
Естетиката на византийската икона
"Византийския октоих" и проблемно-критичните моменти в транслацията му от невмена в съвременна нотация
Наченките на италианската живопис от IX век нататък
Относно символиката на купола и на свода
Преходът от Чимабуе и Дуччо да Бонинсеня към Кавалини и Джото
Относно проблемите на пондерацията при Тино да Камайно, Донатело и Микеланджело
Проблемът на перспективата от Мазачо и перфектното осъществяване на ракурса при Андрея Мантеня
Графично живопиствуващият Ботичели
Лаконичният и пестелив израз на Пиеро де ла Франческа
Италианската архитектура на "ренесансовото палацо" и специалното оформяне на фасадния ритъм с пиластрите и ризалитите, завършващи често над атиката или главния корниз на покрива със статуи
Крещящата игра на светлосянката при Караваджо
Портретът на Андрея дел Сарто
Проблемите на маниеризма, свързващ късния ренесанс с барока и взимайки начала от Рафаело и Микеланджело, както и от някои негови следовници
Изключителната графика на Тилман Рименшнайдер, Адам Краф, Йорг Сирлин, Михаел Волгемут, Пахер, Кранах и Дюрер и нейната съзерцателна откровенност
Вариационният принцип в арабския макам и арабеската
Сицилия - епохата на Фридрих II и приносът на ислямската философия и култура в лицето на ислямските "суфи", допринесла заедно с аристотелизма на Авероес за културата на Европа
Бунтът на Романтизма срещу просвещението във философията и изкуствата
Структурата на рационалното и художествено съзнание
Проблеми в интерпретацията на немския симфонизъм
Влиянията между източновизантийската музика и българската (главно родопската, повлияна от манихейско-павликянската мусикална семантика) едногласна безмензурна песен
Основи на западната грегорианика, изхождащи от визиготската, келтската, ирландската, нонантолска и беневентанска литургия
Статистичните и динамични структури в изкуствата и тяхното реализиране в степените на културата и цивилизацията
За хода и преображенията в основните духовни действителности във фазите култура и цивилизация
Възможните достижения на философската и научна мисъл относно концептивната им трактовка в областта на културата и цивилизацията
Проблеми в структурата и интерпретацията при пунктуалистичната, сонорна и алеаторна музика
Същността на композицията и интерпретацията и разликата между интерпретация, екзегетика и коментар
Процесите и целите във философията, науката и изкуството
Семантичен обзор на изобразителните изкуства, музиката, литертатурата (в аспекта на вербалните и характерности и възмижности) с оглед тяхната емоционална и рационално-интелектуална диференцираност и отражението им в динамичните и статични взаимноотношения в дейността на изкуството
Проблемите на готиката, ренесанса и барока в музиката
Готическата и барокова същност в изкуството на Й. С. Бах
Естетиката на Моцарт, Бетовен, Брамс и Шуман
Въведение в областта на музикалната интерпретация
Проблемите на звукоизвличането при интерпретацията
Същината на камерното музикално изкуство
Отговорността на диригента - Артур Никиш и Вилхелм Фуртвенглер
Личността в античността, средновековието и ранния ренесанс
Проблемите на реализма, номинализма и волунтаризма в средновековната схоластика
Характерното и типично за западноевропейските нации(италианци, французи, немци и англичани) за времето от Ренесанса, Просвещението от XIX век във философията
Спецификата на просвещенската концептивна философска мисъл при англичаните, френските просветители и немската философия при Лайбниц и Ханрих Волф
Елинизмът и дидактично-морализиращите елементи в основите на философско-спекулативната му мисъл
Философията като път
Магията и нейните разновидности
Увод в астрологията
Обща теория на окултните науки
|