|
В отговор на:
Музиката не е математика, Джоли.
Музиката, мила, слава Богу, е първо математика! Тук, странно, напипа нещата, както сама не предполагаш. Когато на сцената 2+2=3.14, а не както е по закон Божи =4, то публиката се диви на сценично присъствие, не на музика. Който е склонен да го нарече музика, вероятно стиска палци на Берое Стара Загора за финала на Шампионската лига!
Музиката е такова странно изкуство, което изисква много формули, по много съотношения вътре в нея да са образно казано "на 4". Интонация, ритъм, темпо, динамика, гласоводене, щрихи, ансамбъл (заедност), качество на звука, тембри, нюанси... Всичко това един оркестър би трябвало да постига "на 4" без особени усилия от самосебе си и без (въпреки) диригента. Отговорност на Диригента остава интерпретацията – максимално близка до предписаното от автора, осмислена и въплътена в процеса на споделяне с публиката чрез сетивата на практически всички музкиканти на сцената. Диригента, следователно, трябва да е личност одухотворена, макар и "пръв между равни"...
Така де - това е в идеалните случаи, дисковете които сме готови да си купим и за купища пари!
В отговор на:
Но в случая се получава война между профита и публика, което е егати смешката.
Факт е, че на публиката в София все по-рядко чува концерти, изпълнения, оркестри "на 4".
Факт е, и че има публика, която няма да стъпи на концерт за който се знае, че ще е на "3.14".
Факт е също, че който "проходи" на "3.14" концерти, лесно приема цифрата за верния отговор на 2+2!
Факт е, че искаме повече публика, а или я гоним, или я лъжем!
В отговор на:
Колкото до професионално музикантското виждане, ти кое имаш за обективизъм - половината оркестър, който вика "осанна" или другата половина, която реве "разпни го"? Къде са обективизмът и професионализмът?
Обективизмът и професионализмът по един вълшебен начин попадат на общо мнение по повод на някои имена от гост-диригентския списък, сещаш се. Тогава оркестърът е пак разделен: половината, който вика "осанна" казва: "най-после някой да ми припомни, какво всъщност е Музика!"; другата половина реве "разпни го" защото "тоя ме кара да работя, па и очаква да съм работил като съм дошъл на работа. Изедник!"
В отговор на:
"Посерко, Гей"
Зу, да си видяла от мен тук, или от някого другиго от регистрираните профита цитираните думички!? М!?
В отговор на:
PS. И продължавам да вярвам, че външните хора не са длъжни и дори е непрепоръчително да знаят какво се случва зад сцената между различните звена на един оркестър.
PS. Започвам да вярвам, че външните хора май трябва да знаят какво се случва зад сцената между различните етажи на един оркестър. Защото там, по етажите, се проектират бъдещите изживявания на обичаната от нас публика, но се прави с нехайство и за нея и за нас!
В отговор на:
Лично мнение, разбира се.
Разбира се.

|