|
Тема |
"Der Titan" 13.01.2005 |
|
Автор |
see|(er (малко известен) |
|
Публикувано | 15.01.05 02:04 |
|
|
Вчера 13.01.05 имах удоволствието да присъствам на великолепен концерт на Софийската филхармония под палката на младия, но многообещаващ диригент Мартин Пантелеев. Бяха изпълнени “Зигфрид идилия” на Вагнер, Концертна пиеса за ударни и симфоничен оркестър от Мартин Пантелеев, (освен диригент е и композитор и цигулар – еднакво изявен и в трите области) и Първа симфония на Густав Малер. Като цяло публиката се наслади на вликолепен звук, което се дължи на комбинацията от силни автори, произведения, диригент и музиканти. По време на “Зигфрид идилия”-та забелязах как на мястото на водача на виолончелите за пръв път застана едно младо симпатично момче, чието име не знам – желая му много творчески успехи! Във второто произведение се изяви превъзходният китайски перкусионист Ли Биао, владеещ над 50 ударни инструмента, както пише в програмата. Произведението е интересно, на базата на български фолклорни ритми, без да се долавят директни цитати. На места барабаните звучаха почти оглушително – г-н Шопов на балкона се хвана за ушите, но издържа геройски! Извикан на бис Ли Биао изпълни свое произведение, този път съвсем тихо и нежно, при което отново показа съвършената си техника. Гвоздеят на вечерта беше “Титанът” – първата симфония на Малер. Първоначално е била програмна и имала пет части. Била е посрещната със злоба от музикалните среди, след което е преботвана на два пъти, като е отпаднала втората част. Макар обикновено да се говори за Малер като за мрачен автор, симфонията е съвсем оптимистична. Първата част бих могъл да нарека “пробуждане”. Нощта бавно отстъпва пред изряващото слънце. Митичният герой се събужда от тежък сън, уморен от битките срещу силите на злото. Събужда се и цялата природа, в далечината се чуват тръби, които отново зоват за бой… Мотивът прозвучава отново в заключителната част, този път като удовлетворение, сладка дрямка след тежък, но успешен ден. Много красиво започва третата част със соло контрабас. По-нататък думите не достигат… Трябва да се чуе! Мартин Пантелеев извлече максимума от оркестъра. Желая му нови успехи и ще следя с интерес неговото развитие!
see|(er ... the reason.
|
| |
|
|
|