|
|
| Тема |
Re: Защо харесвате американски филми? [re: StefanPan] |
|
| Автор |
cineman (In kino veritas) |
|
| Публикувано | 08.02.10 16:14 |
|
|
|
Камерата трябва да се движи тогава, когато трябва, и да е неподвижна пак когато трябва.
И кадрите трябва да се сменят тогава, когато трябва.
А кога трябва - това се усеща. Явно не може инак да се научи.
Съоръженията, чрез които се осигурява движението на камерата - фартове, релси, кранове, стедиками, са все пак скъпички, а и човек трябва да има бая практика, за да може да работи с тях. Абе, в краен случай операторът може да снима и от ръка, ама като знае какво прави - става.
Движенията на камерата, както и динамиката на кадрите, са свързани отново с психологията и подсъзнателното въздействие върху зрителя - с тяхна помощ той се откъсва от обстановката и се въвлича в действието. Но ако е направено неумело, дразни и разваля впечатлението. По времето на Чаплин почти не е имало движение на камерата, но тогава действието е изпълвало кадъра до краен предел. А сега това е един от похватите скучният сюжет да се направи привлекателен. Общо-взето си е манипулация.
Редактирано от cineman на 08.02.10 16:19.
| |
| |
|
|
|