Оставам с впечатлението, че официално развиваните хуманитарни науки са "изцапани" с коравосърдечие, което ми се струва и вероятна причина това да е пренесено тук. Сега както психолозите, така и ние самите, преди да критикуваме нещо в религията или да я формулираме по наш начин, трябва също да питаме и какво на нас не ни е наред от религиозна гледна точка.
Когато се развиват теории по отношение на висшестоенето благосъстоянието, се забравя, че често групите, които са били маргинализирани съответно извършват скок в своето развитие - примерно северните народи, които са били странични от гледна точка на католическата доктрина и йерархия.
Съответно не бива да абсолютизираме и външните йерархии като вечни. Да кажем нормално е един поробен народ да няма възможности за същото качество на диетата, което да се отрази на "биологически" класифицираните критерии за елитарност като здраве, представителност, многознайство, сила, самочувствие и безнаказаност, но от друга страна, ако представлява различен човешки генотип или съдържа различни културни ядра, то съвсем възможно е при промяна на обстоятелствата или на изискванията за препитание, да заеме нова и водеща роля.
Освен това, състоянията в близост до самоубийството са моменти, когато могат да се активират неподозирани човешки инстинкти, които да служат за основа за нов вид обществени конструкции. Така че трябва да отбягваме елементаризирането на самоубийствата до "икономически акт".
Забелязвам, че е характерно за простите "фашистки шамандури" да свеждат всичко до здравословни разходки, дишане на свеж въздух и работа като разрешение на повечето проблеми в обществото. Тези хора, освен да разчитат на чужд акъл и да са мишците на едно сервилно псевдо-човешко развитие, не мисля, че стават за друго. Нашата собствена система издигна спортистите като "елит" на обществото. Но какво може да бъде един спортист, освен нечия маша? Или пък ако това е народностен белег, то този народ трябва да е крайно изостанал в своето развитие, защото организирането на народ е интелектуална дейност, която не може да се сведе до биологически разглеждания и съпоставки.
|