|
Ми не знам какъв текст гледаш, ама ето какво намирам аз в синодалното издание на БПЦ.
"12. Тогава Иесей прати, та го доведоха. Той беше рус, с хубави очи и приятно лице. И Господ рече: стани, помажи го, защото това е той.
13. Самуил взе рога с елей и го помаза посред братята му, и Дух Господен почиваше върху Давида от оня ден и насетне. След това Самуил стана и отиде в Рама.
14. А от Саула отстъпи Духът Господен, и зъл дух от Господа го мъчеше.
15. И рекоха на Саула неговите слуги: ето, зъл дух от Бога те мъчи."
При това мисля че трябва да гледаме нещата във взаимовръзка, а не изолирано.
А началото на 16 глава е:
1. И Господ рече на Самуила: докога ще тъгуваш за Саула, когото Аз отхвърлих, да не бъде цар над Израиля? Напълни рога си с елей и иди; Аз ще те пратя при витлеемеца Иесея, защото между неговите синове Си огледах цар.
Мисля си също че трябва да се има предвид и че не е ясно напълно как точно това е звучало в оригинала предназначен за евреите, които са били под Моисеевия закон. Да не забравяме че за новият Божи народ, призован от Иисус Христос, законите са други.
Предполагам трябва да се отчита и факта че в историческите книги в Библията като Царства едва ли нещата са така добре изчистени терминологично както в петокнижието, пророците и псалмите.
С две думи мисля че тълкованието ти е тенденциозно.
...защото буквата убива, а духът животвори. ап Павел Редактирано от Metropolis на 15.10.14 12:46.
|