Този зъл дух да не те е уплашил, че си променил името си и си объркал последния цитат.
В отговор на:
[16:14] А от Саула отстъпи Духът Господен, и зъл дух от Господа го мъчеше.
Значи по волята на Бога. Подобно на израза "и щастията и нещастията са от Бога". Това, че е от Бога може да означава, че се подготвя завръзката на определен епизод с промисъл.
В отговор на:
[18:10] И случи се на другия ден, та зъл дух от Бога нападна Саула, и той беснееше в къщата си, а Давид свиреше с ръка по струните, както и в други дни; Саул държеше в ръка копие.
Втори път, но като градация, защото имаме силната дума "беснееше".
В отговор на:
[18:11] И хвърли Саул копието, като си помисли: ще прикова Давида о стената; но Давид отбягна два пъти от него.
Отбягването два пъти означава анихилиране на въздействието. Тоест не може да има човешко влияние върху Давид. Влиянието на злия дух до този момент също е два пъти, т.е. отменящо се. Тоест и двете страни всъщност са собствено пасифизирани и чакат въдействието на висшата повеля.
Също когато сме под влиянието на "зъл дух", в случая ярост, това разкрива част от картите ни, както пред другия, така и пред самите нас, ако не сме го осъзнавали.
В отговор на:
[19:9] И зъл дух от Бога нападна Саула, и той седеше вкъщи с копие в ръка, а Давид свиреше с ръка по струните.
Злият дух се появява трети път, което вече е утвърждаване. Това значи, че този зъл дух, макар и негативен, внася динамика и води до развиване на събитията.
В отговор на:
[19:10] И Саул искаше да прикове Давида с копието о стената, но Давид отскочи от Саула, и копието се заби в стената; а Давид избяга и се спаси нея нощ.
Опитите за убийство с копие станаха 3, както и отбягванията са 3. Това значи, че борбата е изключително заредена и изтощителна, като и двете страни имат още много активни ходове. В същото време забиването на копието неподвижно в стената означава, че ръцете му са завързани (в духовен смисъл или както ще видим по-късно като въздействие над хората).
Докато първите 2 пъти на поява на "злия дух" може да е имало възможност за връщане, сега с третия път, Бог ще използва Саул в своя сценарий, точно чрез неговото поведение (реакция или липсата на такава), демонстрирано от него в състоянието на "злия дух".
ПП:
Грешката на Саул между другото е, че той е сам срещу народа, а би следвало да има поне една група от доверени хора, пред които да сподели мъдростта си (ако има такава) и защо точно иска да прави това, което си е наумил. Обратно, всъщност той има доверени хора, състоящи се от най-близкото му семейство, но те отказват да приемат неговата позиция. Тоест, тука имаме трагични нотки, било защото Саул е излезнал от правилния път на мъдростта, било защото приближеният му кръг е "по-глупав", отколкото се очаква от него, било защото "злият дух" прекъсва правилната комуникация между тях, или пък нито едно от тези, а защото има противене на правилния ход на събитията (тоест царските капризи и понякога нужна непредвидимост надминават мярата и вече срещат самата съдба).
|