Така е, Енос, при цялото ни взаимно уважение, има основни верски въпроси, по които сме на диаметрално противоположни позиции.
Ръкотворният Храм е отменен с жертвената смърт на Сина. Храмовата завеса се разцепва отгоре до долу при последното му издихание "Свърши се!" Това не е освежаващо и освещаващо ръкотворния Храм знамение, а е знамение, което го омърсява и осквернява, и отменя неговия статут на Божи Дом. 40 години, т.е. едно поколение по-късно (както гласят и Иисусовите предсказания от кр. на синоптичните евангелия) (т.е. 70 г. н.е.) този десакрализиран, духовно унищожен Храм, в който вече Бог не слизал на Йом Кипур, бива и физически унищожен. По отношение на замяната на ръкотворния с неръкотворния Небесен Храм най-важно е новозаветното Послание до евреите и след това книга Откровение. В цялата книга Откровение, от началото до края, става дума за това - отмяната на старозаветната и установяването на новозаветната Литургия; и което е пряко свързано с това - заменянето на плътския, фалшив Израел с истинския Божий Израел - св. Православна, Вселенска и Апостолска Църква. Всичко това е изразено със символния, вкл. образен и числов, език на старозаветната храмова Литургия. Така напр, вече споменах тук за явяващия се в кн. Откровение образ на старозаветния Кивот, който е съвършено изпълнен в св. Богородица и нейното триединно "съдържание" - Аароновият жезъл, Скрижалите и Небесната Мана - Господ Иисус Христос - Пътят, Истината и Животът.
И разлютиха се народите, и дойде гневът Ти и времето
да бъдат съдени мъртвите, и да дадеш отплата на Твоите раби -
на пророците, на светиите и на ония, които се боят от името Ти,
малки и големи, и да погубиш губителите на земята. Тогава на небето
се отвори храмът на Бога, и се яви ковчегът на завета Му в Неговия храм;
след това се явиха светкавици и гласове, гръмотевици и трус и голяма
градушка. И яви се на небето голяма поличба - жена, облечена в слънце;
под нозете й - месечината, а на главата й - венец от дванайсет звезди;
тя беше непразна и викаше от родилни болки, и се мъчеше да роди.
Това е тайната на "загубения" Кивот, без който няма Светая Светих и съответно Храм - православните го имат и почитат в лицето на пресветата Божия Майка и съответно - по време на св. Литургия - имат достъп до истинския Божи Храм.
(Впрочем, според Светото Предание Успение Богородично съвпада с унищожението на тогавашния Йерусалимски Храм и тогава сам Иисус Христос в небесна слава, обкръжен от ангелски ликове и светци, слиза от небесата за душата и тялото на пресветата Си Майка. Така православните християни, повевчето от тях без да го осъзнават, празнуват претеристкото вече случило се Второ Пришествие на Господа на 15 август. Това е православният Йом Кипур.)
Ако Господ не съгради дома, напразно се трудят зидарите. (Пс. 127)
|