0.
В консумацията на сексуалния акт desire се изчерпва, което е предпоставка за пълноценно участие във всички останали проекти и градежи в света. Преди прегрешението Адам е в зависимост от Бог или Ева, но не е собствено деен. С достатъчното участие в сексуалната естетика и от потушаването на нейната привлекателност в акта между Адам и Ева, започва търсене на други естетики.
1.
Има път към Бога преди и след падението, но след падението пътят е омесен с материя. И докато преди падението човек е по-склонен да мисли за принципа на Бога, то след падението започва да мисли за обществено устройство, градежи (също може в Бога) и т.н. Интересно е да приложим тази идея и за обществата. Варварско е обществото, което не е достигнало върха на благоденствието (консумацията на плода) и само тича подир него, дори твърде брутално. Цивилизовано е обществото, което е отвъд етапа на достигнато благоденствие, и се занимава с неговото запазване и умножаване.
Да погледнем към друг аспект, примерно дисциплината. Преди падението дисциплината е или детинска, или при закоравелия варварин от похот или от алчност. След консумацията на плода, дисциплината е от самоосъзнаване или от знание за принципите на материалността. Да погледнем към външния вид и облик. Преди падението модата е израз на желанието за връзка, а след падението - или израз на опит за орнаментиране на сенсуалността, или за изграждане на възвръщащ се смисъл в близост до сексуалното. От друга страна за мъжа са достъпни напълно различни "научни" или "градивни" проекти, които сега могат да заемат пълноправно, а не поради липса, място до трона на сексуалното. При жената имаме по-скоро безбройни начини за възвръщане - чрез мода, чрез прически, чрез глас и чрез вътрешното въображение, за да се направи сексуалното неизчерпващо се. Но също така това може да прелее и да се мултиплицира в идеи за обществени взаимоотношения, приятелство, галантност, начини за прекарване на времето в бита (на кафе, на пикник, на море, на карнавал), интереси и хобита (вегетарианство, готвене, гимнастика, танци, ню-ейдж и т.н.).
2.
Най-синтезираната идея е, че възникналата промяна от консумирането на плода води до семейството, което има по-градивен подход в множество аспекти в материален смисъл. Това обаче не значи, че самият свят се дирижира непременно само от такива по-инертни и неизненадващи семейства. Т.е. от гледна точка на чистия Бог това може и да е падение, но допуснато и всъщност в реда на нещата падение. Семействата ще се оценяват спрямо доброто и злото, докато те се занимават с бита си. Това е като един семеен магазин, който се оценява за своето добро функциониране. Но примерно един научен проект, който трябва да открие нещо уникално се оценява може би по по-непредвидими критерии. Адам и Ева се озовават в това състояние и остават в него. Докато Богът не само не остава, но и не желае да се сведе или редуцира до такова състояние, бидейки неговото възприятие на ситуацията проникващо и търсещо преминаване нагоре. А пък със саморазбирането човек не напуска състоянието си, но непрестанно поддържа импулса да е нещо повече от това, което е.
3.
Друга по-технична особеност на поумняването и проглеждането за "добро и зло" може да е активирането на допаминовите центрове в мозъка на двамата при техните занимания (примерно виж ).
|