В отговор на:
Основният поток християни казват Отец е Бог, Сина е Бог и Св, Дух е Бог и след това гледайки ни в право в очите заявяват но това не са три Бога, а един. Дооообре и както Са един, така се молите и на Отца, и на Сина и на Св. Дух и на ...Дева Мария като допълнение.
Е, преценете сега кой е ПО-ПОЛИтеист.
Това е лукаво, Енос.
Богородица не е Триединия наш Бог.
". . . и Елисавета се изпълни с Духа Светаго, извика с висок глас и рече: благословена си ти между жените, и благословен е плодът на твоята утроба! И откъде ми е това - да дойде при мене майката на моя Господ? . . . Ето, отсега ще ме о б л а ж а в а т всички родове; задето Силният ми стори велико нещо (Лук. 1:48, 49)
". . . ще ме облажават в с и ч к и родове з а д е т о Силният ми стори велико нещо"
Сторил й е велико нещо - Сам Бог я е удостоил, да стане вмещилище на Невместимия, Сам Той удостоил утробата й да се превърне в Святая Святих.
Облажаване не може да има към личност, която не съществува, към човек, който се е "изпарил яко дим". То есть, дева Мария е реално съществуваща личност в Христовото Тяло, в Царството Небесно, и очевидно, удостоена да бъде на най-високо място в Църковната Йерархия, установена от Самия Христос, нейният Син.
Непредубедените лесно могат да разберат, че предизвестието на облажаването поставил благо_вестителят св. архангел Гавриил - един от 7-те първовърховни Ангели (Лука 1:28), а оделотворяването на това облажаване в най-висша степен извършил и ще извършва във вечността Самият нейн Син и Господ наш Иисус Христос.
"ето, отсега ще ме облажават в с и ч к и родове з а д е т о Силният ми стори велико нещо"
Божията майка (също като нас) е личност, и то ж и в а личност, а не някаква имагинерна фигура, или някаква си "спяща кукла", в каквото вярват адвентистите, например. Дългият период от многото изминали векове от момента, когато са били изречени тези думи, служи за потвърждение за неизменността на това пророчество. Името на Божията Майка се почита и прославя от всички християни. Предизбирането и за великата тайна на въплъщението на Божия Син, чистотата и високата святост на живота, служението на Божието домостроителство за спасението на хората, застъпничеството пред Божия престол за целия свят и непрекъснатата поредица от благодеяния, изискващи Нейната помощ - това са лъчите на несравнената слава, принадлежаща на по-почитаната от Херувимите и несравнено по-славната от Серафимите. Без съмнение, освен почитта, хваленията, така също и м о л и т в и т е към Богородица
са също ч а с т от това облажаване
- облажаване на тая, която по Божията свята воля бе избрана да стане вместилище на Невместимия. Нейната воля се съгласява с Божията.
Ти, Енос, нали не се срамуваш да почиташ твоята биологична майка - нещо по-вече, това си е заповед още от старо време. Тогава, кажи ни как, облажавате във вашата деноминация Майката на нашия Господ [срвн.Лука, 1:43]
- също заповед, ала от Н.З. - т.е., отнасяща се до нас, християните ?
А ако някой се съблазнява и стига дотам, щото обожествява някоя личност, било то и Богородица, то проблемът си е негов:
. . .
Редактирано от Eжko Бeжko на 27.08.12 08:53.
|