|
Присъединявам се ким казаното от abi
Текста от Филипяни 2:6-8
(ББД)6. Който, като беше в Божия образ, пак не сметна, че трябва твърдо да държи равенството с Бога,
(ПР)6. Който, бидейки в образ Божий, не счете за похищение да бъде равен Богу;
(KJV)6. Who, being in the form of God, thought it not robbery to be equal with God:
(ББД)7. но се отказа от всичко, като взе на Себе Си образ на слуга и стана подобен на човеците;
(ПР)7. но понизи Себе Си, като прие образ на раб и се уподоби на човеци; и по вид се оказа като човек,
(KJV)7. But made himself of no reputation, and took upon him the form of a servant, and was made in the likeness of men:
(ББД) 8. и като се намери в човешки образ, смири Себе Си и стана послушен до смърт, даже смърт на кръст.
(ПР) 8. смири Себе Си, бидейки послушен дори до смърт, и то смърт кръстна.
(KJV)8. And being found in fashion as a man, he humbled himself, and became obedient unto death, even the death of the cross.
Извадих три превода: ББД, Православен и Версията на Крал Джеймс.
Тук правят впечатление няколкo неща:
1. Между ББД и KJV има някакъв синхрон и се вижда, че що годе говорят за едно и също, докато в този конкретен случай православния превод се различава в степен която не може да се пренебрегне!
2. В стихове 6 и 7 двата български превода, говорят за "образ Божий" и "образ на слуга", докато KJV говори за форма на Бог и форма на слуга.
При справка с concordance се вижда, че в гръцкия текст е употребена димата "морфи" която означава "форма"
1) the form by which a person or thing strikes the vision
2) external appearance
Което означава най-малко две неща:
I - Бог има форма и обитава пространството, без ни най-малко това да го ограничава.
II - В Българските преводи нарочно е заместена "форма" с "образ", вероятно за да няма противоречие с догмата за Триединството.
От тук целият смисъл на текста е вече съвсем друг и определено не в полза на Триединството!
Това е една от причините в 8-ят символ на вярата да гласи:
"Ние вярваме, че Библията е словото Божие, доколкото е преведена правилно;"
***************************
В отговор на:
Първият Адам се възгордява, отпада от Бога, помрачава образа у себе си, загубва непосредственото си общение с Твореца. Вторият, новият Адам не се възползва от ситуацията на земята като единосъщен и равен с Бога; чрез пребиваването Си на земята Той не се стреми да се въздига. Обратно, Той отхвърля славата, приема всичко, което подобава на образ на раб, за което действително е възвеличен. Пътят на Иисус Христос новия Адам, се простира в противоположна посока на пътя на първия Адам. Въплътилият се Бог е унизен, за да бъде въздигнат.
Това изобщо не е вярно и издава пълно непознаване на божия план. Дано прадядо ни Адам да ти прости за дръзките думи. Не той се е възгордял а този, който е написал това. Ако не беше той нямаше да те има и теб. Имаш ли някакво уважение към родителите си? Първо претендираш, че си равен на баща си, после прадядо ни Адам се бил "възгордял". Не мислиш ли, че по този начин си в противоречие с "Почитай баща си и майка си."?
|