|
Отговарям на многото въпроси, някой от които под формата на товой констатации:
Не знаем всичко за Бог.
Бог не е навсякъде макар, че може да отиде навсякъде където пожелае.
След възнасянето си Исус е отиша ПРИ Отца, а не се е "разтворил" в небитието.
Къде е това място? - незнаем но това няма значение за и да знаем пак не можем да отидем там само защото имаме желание за това или пък движени от едното любопитство.
Първо е необходима вяра. Вярата е дар божий. Тя идва от слушане на Божието слово. (17. И така, вярата е от слушане, а слушането - от Христовото слово.)
Когато имаш поне малко вяра ще можеш да се помолиш директно на Небесния Отец. За това не е необходимо да караш някой друг да прави това вместо теб, нито да си в специална сграда или място.
Ако правилно се молим и намеренията са ни искрени, то Бог непременно ще ни Отговори, както един любящ родител отговаря на въпросите и желанията на децата си.
Бог е на една молитва рзстояние от всеки един от нас.
Ето как да се молим:
Започваме, като се обръщаме към нашия Отец в Небесата: “Отче наш, Който си на небесата” (Матея 6:9; Лука 11:2). Имаме привилегията да се обърнем директно към нашия Отец. Ние не се молим на никое друго същество. Помнете, че сме били съветвани да избягваме напразни повторения, включително да не използваме твърде често на името на Отца, докато се молим.1
“Да се свети Твоето име” (Матея 6:9; Лука 11:2). Исус се обърнал към Своя Отец с уважително отношение, признавайки Неговото величие и отдавайки Му възхвала и благодарности. Със сигурност този въпрос на показване на благоговение към Бог и изказване на искрени и точни благодарности е един от ключовете за ефективната молитва.
“Да дойде Твоето царство; да бъде Твоята воля” (Матея 6:10; Лука 11:2). Ние свободно признаваме нашата зависимост от Господ и изразяваме нашето желание да вършим Неговата воля, дори ако тя не съвпада с нашата. В нашия Bible Dictionary се обяснява: “Молитвата е действието, чрез което волята на Отца и волята на детето се привеждат в съответствие една с друга. Целта на молитвата не е да променим волята на Бога, а да осигурим на себе си и на други хора благословии, които Бог е готов да даде, но за които трябва да се помолим, за да ги получим (вж. Bible Dictionary, “Prayer”).
“Дай ни днес ежедневния хляб;” (Матея 6:11; вж. също Лука 11:3). Ние се молим за онези неща, които искаме от Господ. Честността е съществена при искането на неща от Бог. Например, няма да бъде напълно честно да се молим на Господ за помощ за изпит в училище, ако не сме внимавали в клас, не сме си писали домашните или не сме учили за изпита. Често когато се моля, Духът ми подсказва да си призная, че следва да направя повече, за да получа помощта, за която моля Господ. Тогава трябва да се ангажирам и да свърша моята част. Противно е на Божия план Господ да направи за нас онова, което ние можем да направим за себе си.
“И прости ни дълговете” (Матея 6:12) или в друга версия, “прости греховете ни” (Лука 11:4). Съществена и понякога забравена част на личната молитва е покаянието. За да бъде ефективно покаянието, то трябва да е конкретно, искрено и постоянно.
“Както и ние простихме на нашите длъжници” (Матея 6:12; вж. и Лука 11:4). Спасителят прави ясна връзка между това да са ни простени греховете и да простим на другите, които са постъпили зле с нас. Понякога прегрешенията, извършени спрямо нас, са много, много болезнени и много трудни да бъдат простени или забравени. Толкова съм благодарен за утехата и изцелението, които намерих в Господната покана да оставим нашите болки и да ги предадем на Него. В раздел 64 на Учение и Завети Той казва:
“Аз, Господ, ще простя на когото искам да простя, но от вас се изисква да прощавате на всички човеци.
И трябва да кажете в сърцата си: Нека Бог отсъди между мен и теб и ти се отплати според делата ти” (стихове 10–11).
После ние трябва да оставим напълно този проблем, като оставим Господ да се погрижи, ако желаем да бъдем изцелени.
“И не ни въвеждай в изкушение, но избави ни от лукавия” (Матея 6:13 ). По този начин в нашите молитви ние можем да започнем защитния процес с обличането на Божието всеоръжие (вж. Ефесяните 6:11; У. и З. 27:15) очаквайки да се справим с предстоящия ден, като искаме помощ за понякога страшните неща, с които може да се сблъскаме. Моля ви, приятели мои, не забравяйте да молите Господ да ви защитава и да бъде с вас.
“Защото царството е Твое, и силата и славата, до вековете” (Матея 6:13). Колко поучително е, че Исус завършва тази молитва, като отново възхвалява Бог и изразява Своето благоговение и смирение пред Отца. Когато ние истински вярваме, че Бог управлява Своето царство, и че Той има цялата власт и слава, ние признаваме, че Той наистина ръководи, че ни обича със съвършена любов, и че иска ние да бъдем щастливи. Разбрал съм, че една от тайните за радостен живот е да призная, че правенето на нещата по Господният начин ще ме направи по-щастлив, отколкото ако правя нещата по моя начин.
Има риск, че човек може да не се чувства достатъчно достоен, за да се моли. Тази идея идва от този зъл дух, който ни учи да не се молим (вж. 2 Нефи 32:8). Да мислим, че сме твърде грешни да се молим е толкова трагично, колкото болният човек да вярва, че е твърде болен да отиде на доктор!
Не трябва да си представяме, че всеки вид молитва, независимо колко е искрена, ще бъде много ефективна, ако всичко което правим, е да кажем молитвата. Ние не само трябва да казваме своите молитви; трябва да живеем според тях. Господ е много по-доволен от човека, който се моли и после се захваща за работа, отколкото от човека, който само се моли. Подобно на лекарство, молитвата действа само когато ние я използваме според указанията.
Следва...(ако има интерес)
|