Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 23:13 02.11.25 
Клубове/ Религия и мистика / Християнство Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Син Божий Е Едино_роден: "Аз и Отец Едно Сме" [re: Enos]
Автор Eжko Бeжko (Бодлидрешко)
Публикувано22.07.12 18:25  



Син Божий Е Едино_роден. Затова и казва: "Аз и Отец Едно Сме",

Господ Иисус Христос постепенно разкривал такива Свои качества, каквито не може да притежава никой друг освен Бог. Така например Той се именувал Творец, когато казал: “Моят Отец досега работи, и Аз работя” (Иоан 5:17). Интересно е, че иудеите, чувайки тези думи, ги разбрали съвършено правилно и искали да убият Христос с камъни като богохулник, “защото не само съботата нарушаваше, но и наричаше Бога Свой Отец, като правеше Себе Си равен Богу” (Иоан 5:17-18). Като не опровергал тяхното разбиране, Господ потвърдил, че те правилно са Го разбрали.

Господ Иисус Христос назовавал Себе Си вечен. Когато например иудеите Го запитали: “Кой си Ти?”, Иисус отговорил: “Аз съм това, което ви и говоря отначало” (Иоан 8:25). И малко по-късно добавил: “Истина, истина ви казвам: преди Ааврам да е бил, Аз съм” (Иоан 8:58). Тук следва да се обърне внимание, че Иисус не е казал “Аз бях”, както е граматически правилно в контекста на речта, а е употребил сегашно време: “Аз съм” - или по-точно: “Аз - вечно Съществуващият.” Дълбокият смисъл на тези слова се изяснява в оригиналния еврейски език. Когато Мойсей при неизгарящия огън попитал Бога как е Неговото име, Господ отвърнал: “Аз съм вечно Съществуващият” (на еврейски: Иехова). Следователно самото име “Съществуващият” (Иехова) показва отличителното свойство на Бога: Той е Този, Който винаги съществува, Той е вечен. Назовавайки Себе Си Съществуващият (Иехова), Иисус Христос употребил това име, с което евреите наричат Бога. При това трябва да си спомним, че името Иехова дотолкова се почитало от иудеите, че те го употребявали само в особено важни и тържествени случаи, а в обикновената реч използвали имената Господ, Творец, Всевишен, Благословен и т.н.


След Своето възкресение от мъртвите Иисус Христос потвърдил вечността Си, казвайки: “Аз съм Алфа и Омега, начало и край, - казва Господ, Който е, Който е бил и Който иде, Вседържителят” (Откр. 1:8).

В други случаи Той се именува всеведущ (всезнаещ), казвайки: “К а к т о Ме познава Отец,

т ъ й [по Същия начин, понеже Сме Единосъщни] и Аз познавам Отца” (Иоан 10:15). Действително Божието естество е непостижимо за ограничените твари. Само Бог може в съвършенство да познава Своята природа.

Господ Иисус Христос наричал Себе Си още вездесъщ, когато казвал: “Никой не е възлязъл на небето, освен слезлия от небето Син Човеческий, Който пребъдва на небето. Тук Христос отново употребява сегашно време, показвайки, че Той не само е бил или ще бъде на небето, а постоянно пребивава там.

И така, като разделящ с Отца Неговите Божествени свойства: творене, вечност, всезнание, весдесъщие и т.н., Иисус Христос трябва да бъде признаван от всички за равен на Отца и по почит, затова “всички да почитат Сина, както почитат Отца. Който не почита Сина, той не почита Отца, Който Го е пратил” (Иоан 5:23).

Източник:

. . .




Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Субординацията в ранното християнство Enos   19.07.12 22:02
. * Доктрина на кои ? И поради какво именно е Съборът? AxмakEжko   19.07.12 23:17
. * С твоите "камъни"... Enos   20.07.12 00:02
. * Каза ти се ясно причината за свикване на Събора Ежко Бодлидрешко   20.07.12 08:16
. * ...и аз отговорих Enos   20.07.12 15:00
. * Re: ...и аз отговорих Ежко Бежко   20.07.12 16:01
. * Re: ...и аз отговорих Гepиcъм   20.07.12 16:19
. * Re: ...и аз отговорих Enos   20.07.12 19:25
. * И този пример "в името" е идиом Eжko Бeжko   23.07.12 13:01
. * Re: Каза ти се ясно причината за свикване на Събора Гepиcъм   20.07.12 15:33
. * Когато се касае за безличие - да Ежко Бежко   20.07.12 16:19
. * Re: Когато се касае за безличие - да Гepиcъм   20.07.12 16:27
. * В случаите, които визираш, "в името на" е идиом Eжko Бeжko   22.07.12 14:19
. * Re: В случаите, които визираш, "в името на" е идиом Гepиcъм   22.07.12 14:21
. * Има огромно значение дали е идиом или не Eжko Бeжko   22.07.12 14:36
. * Re: Има огромно значение дали е идиом или не Гepиcъм   22.07.12 16:08
. * да сътворим човека по Единият Наш Божий Образ Ежко Бодлидрешко   20.07.12 08:16
. * Повтаряш се... Enos   20.07.12 14:47
. * Не си оборил очеизбОдното Eжko Бoдлидpeшko   20.07.12 14:58
. * Re: Не си оборил очеизбОдното Гepиcъм   20.07.12 15:38
. * Re: Не си оборил очеизбОдното Ежко Бежко   20.07.12 16:14
. * Re: Не си оборил очеизбОдното Гepиcъм   20.07.12 16:24
. * Хайде моля те, да не отиваме в 3-та глуха Eжko Бeжko   22.07.12 14:21
. * Re: Хайде моля те, да не отиваме в 3-та глуха Гepиcъм   22.07.12 16:09
. * Книга Откровение, глава 19 Ежко Бодлидрешко   20.07.12 08:30
. * Re: Книга Откровение, глава 19 drago1   20.07.12 13:47
. * Прав си, драго, прав си Ежко Бодлидрешко   23.07.12 14:21
. * За бъчвата и светилника Enos   23.07.12 21:12
. * Re: За бъчвата и светилника drago1   24.07.12 10:37
. * Re: За бъчвата и светилника _maycal   24.07.12 10:41
. * Re: За бъчвата и светилника Enos   24.07.12 21:32
. * Re: За бъчвата и светилника drago1   25.07.12 14:22
. * Re: Субординацията в ранното християнство Людмил Георгиев   20.07.12 13:30
. * Re: Субординацията в ранното християнство Enos   20.07.12 18:15
. * Re: Субординацията в ранното християнство Людмил Георгиев   20.07.12 23:35
. * Re: Субординацията в ранното християнство ~@!$^%*amp;()_+   21.07.12 01:03
. * от примерите дето съм дал се замислих ~@!$^%*amp;()_+   21.07.12 02:12
. * Re: от примерите дето съм дал се замислих harish_chandra   21.07.12 08:12
. * Re: от примерите дето съм дал се замислих *abi*   21.07.12 08:42
. * Re: от примерите дето съм дал се замислих harish_chandra   21.07.12 13:06
. * Re: от примерите дето съм дал се замислих *abi*   21.07.12 14:24
. * Re: от примерите дето съм дал се замислих harish_chandra   21.07.12 14:32
. * Re: от примерите дето съм дал се замислих *abi*   21.07.12 19:00
. * Re: от примерите дето съм дал се замислих *abi*   21.07.12 08:39
. * Re: от примерите дето съм дал се замислих harish_chandra   21.07.12 13:05
. * Re: от примерите дето съм дал се замислих *abi*   21.07.12 14:23
. * Re: от примерите дето съм дал се замислих harish_chandra   21.07.12 14:31
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   20.07.12 15:06
. * Re: Субординацията в ранното християнство Гepиcъм   20.07.12 15:54
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   20.07.12 16:50
. * Re: Субординацията в ранното християнство Гepиcъм   21.07.12 00:27
. * Re: Субординацията в ранното християнство Людмил Георгиев   21.07.12 09:43
. * Re: Субординацията в ранното християнство Гepиcъм   21.07.12 13:10
. * Re: Субординацията в ранното християнство *abi*   21.07.12 14:25
. * Re: Субординацията в ранното християнство Людмил Георгиев   21.07.12 14:36
. * Re: Субординацията в ранното християнство Гepиcъм   21.07.12 14:56
. * Re: Субординацията в ранното християнство Людмил Георгиев   21.07.12 15:12
. * Re: Субординацията в ранното християнство Гepиcъм   21.07.12 15:25
. * Re: Субординацията в ранното християнство Людмил Георгиев   21.07.12 15:36
. * Re: Субординацията в ранното християнство Гepиcъм   21.07.12 17:20
. * Re: Субординацията в ранното християнство *abi*   21.07.12 19:04
. * Re: Субординацията в ранното християнство *abi*   21.07.12 19:07
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   21.07.12 17:31
. * Re: Субординацията в ранното християнство *abi*   21.07.12 19:06
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   21.07.12 19:22
. * Re: Субординацията в ранното християнство *abi*   22.07.12 01:11
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   22.07.12 14:49
. * Re: Субординацията в ранното християнство *abi*   22.07.12 15:51
. * Re: Субординацията в ранното християнство Гepиcъм   22.07.12 16:11
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   22.07.12 16:55
. * Re: Субординацията в ранното християнство Гepиcъм   22.07.12 17:00
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   22.07.12 17:08
. * Re: Субординацията в ранното християнство Гepиcъм   22.07.12 19:03
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   22.07.12 19:05
. * Re: Субординацията в ранното християнство Гepиcъм   22.07.12 19:09
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   22.07.12 21:05
. * Re: Субординацията в ранното християнство Гepиcъм   22.07.12 22:18
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   23.07.12 03:00
. * Re: Субординацията в ранното християнство *abi*   22.07.12 22:39
. * Re: Субординацията в ранното християнство ann*   26.07.12 16:55
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   26.07.12 17:13
. * Re: Субординацията в ранното християнство ann*   26.07.12 17:19
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   26.07.12 17:44
. * Re: Субординацията в ранното християнство harish_chandra   22.07.12 16:38
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   22.07.12 16:57
. * Re: Субординацията в ранното християнство harish_chandra   22.07.12 17:15
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   22.07.12 17:47
. * Re: Субординацията в ранното християнство harish_chandra   22.07.12 20:42
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   22.07.12 21:09
. * Re: Субординацията в ранното християнство *abi*   22.07.12 21:18
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   22.07.12 21:31
. * Re: Субординацията в ранното християнство Enos   22.07.12 23:05
. * Re: Субординацията в ранното християнство *abi*   23.07.12 01:25
. * Re: Субординацията в ранното християнство Enos   23.07.12 11:54
. * Re: Субординацията в ранното християнство ann*   26.07.12 16:44
. * Re: Субординацията в ранното християнство *abi*   26.07.12 20:04
. * Re: Субординацията в ранното християнство ann*   26.07.12 16:52
. * Re: Субординацията в ранното християнство *abi*   26.07.12 20:03
. * За запушването на "дупки"... Enos   23.07.12 11:28
. * Re: За запушването на "дупки"... Exaybachay   23.07.12 12:48
. * Re: За запушването на "дупки"... Enos   23.07.12 13:48
. * Re: За запушването на "дупки"... Exaybachay   23.07.12 14:14
. * "Вярвайте Ми, че Аз съм в Отца, и Отец е в Мене" Eжko Бeжko   21.07.12 21:17
. * Отец <=> Син Enos   22.07.12 17:28
. * Син Божий Е Едино_роден: "Аз и Отец Едно Сме" Eжko Бeжko   22.07.12 18:25
. * Re: Син Божий Е Едино_роден: "Аз и Отец Едно Сме" Гepиcъм   22.07.12 19:02
. * Близнак<=>Близнак Enos   22.07.12 19:16
. * Логика човешка: ""Адаме, где си ?" " Eжko Бeжko   23.07.12 12:39
. * Re: Логика човешка: ""Адаме, где си ?" " Гepиcъм   23.07.12 12:46
. * Re: Логика човешка: ""Адаме, где си ?" " Enos   23.07.12 12:50
. * Re: Логика човешка: ""Адаме, где си ?" " Exaybachay   23.07.12 13:10
. * Re: Логика човешка: ""Адаме, где си ?" " Enos   29.07.12 23:45
. * Re: Логика човешка: ""Адаме, где си ?" " Exaybachay   30.07.12 02:05
. * аз съм в баща ми и баща ми е в мен Enos   30.07.12 14:55
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Exaybachay   30.07.12 16:42
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Enos   30.07.12 18:16
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Exaybachay   30.07.12 19:54
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Гepиcъм   30.07.12 20:50
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Exaybachay   30.07.12 21:42
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Гepиcъм   30.07.12 21:52
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Exaybachay   30.07.12 22:10
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Гepиcъм   30.07.12 23:10
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Exaybachay   31.07.12 00:02
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Гepиcъм   31.07.12 00:32
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Exaybachay   31.07.12 00:47
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Гepиcъм   31.07.12 01:07
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Exaybachay   31.07.12 01:36
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен *abi*   31.07.12 02:51
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен *abi*   31.07.12 02:49
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Exaybachay   31.07.12 03:07
. * Това е най-лесния въпрос Enos   31.07.12 12:16
. * Re: Това е най-лесния въпрос Exaybachay   31.07.12 13:26
. * Словото - предвечен и въплътил Се Син Божий Eжko Бeжko   31.07.12 13:57
. * Re: Словото - предвечен и въплътил Се Син Божий Exaybachay   31.07.12 16:16
. * Да, и това се нарича "педагогическо незнание" Бaлaмeжko   25.07.12 16:55
. * Re: Да, и това се нарича "педагогическо незнание" Enos   30.07.12 15:00
. * Защото вие се силите да Го изкарате ограничен Eжko Бeжko   30.07.12 18:46
. * Re: Защото вие се силите да Го изкарате лъжец Enos   30.07.12 23:55
. * "Морфи", от гръцки: същност - във Филип. 2:6 Eжko Бeжko   31.07.12 12:41
. * Re: "Морфи", от гръцки: същност - във Филип. 2:6 *abi*   31.07.12 18:38
. * "Същият Образ, Форма, Природа. . ." Eжko Бeжko   01.08.12 10:17
. * Re: "Същият Образ, Форма, Природа. . ." *abi*   01.08.12 21:21
. * Re: "Морфи" е "Форма" - във Филип. 2:6 Enos   31.07.12 19:58
. * "не счете, че трябва твърдо да държи равенството " Eжko Бeжko   02.08.12 15:13
. * Re: Не счете, Ежко, Не сметна... Enos   02.08.12 19:30
. * 2:7 - какво е тжва доброволно понизяване ? Eжko Бeжko   02.08.12 15:22
. * Re: 2:7 - какво е тжва доброволно понизяване ? Exaybachay   02.08.12 16:10
. * Re: Логика човешка: ""Адаме, где си ?" " harish_chandra   23.07.12 13:31
. * Единствен Син Божий става Човек, придобивайки Eжko Бeжko   23.07.12 12:31
. * Re: Единствен Син Божий става Човек, придобивайки Гepиcъм   23.07.12 12:50
. * Re: Единствен Син Божий става Човек, придобивайки Enos   23.07.12 13:06
. * Бърз си на отговор Ежко Бодлидрешко   23.07.12 14:20
. * Казва: "бидейки в образ Божий. . ." Eжko Бeжko   29.07.12 18:36
. * Re: Казва: "бидейки в образ Божий. . ." Гepиcъм   29.07.12 20:18
. * Божеството на Сина и Неговото равенство с Отца Eжko Бeжko   21.07.12 21:45
. * "Рече Господ Господу моему" Eжko Бeжko   21.07.12 21:49
. * "и никой не може да нарече Иисуса Господ, Eжko Бoдлидpeшko   23.07.12 17:56
. * Да, вярно е, Много от ранните Отци Пpaвocлaвeн ckoт   23.07.12 21:44
. * Re: Да, вярно е, Много от ранните Отци Enos   24.07.12 21:56
. * Непостижимост на догмата за Света Троица Eжko Бoдлидpeшko   24.07.12 12:18
. * Re: Непостижимост на догмата за Света Троица Exaybachay   24.07.12 14:42
. * Re: Непостижимост на догмата за Света Троица Enos   30.07.12 15:02
. * Защо Авраам се обръща към Тримата с: "Господарю"? Бaлaмeжko   26.07.12 13:58
. * Кратка история на догмата за Пресвета Троица Бaлaмeжko   27.07.12 22:17
. * Нарушение на клубно правило № 7 ?: _maycal   31.07.12 20:50
. * Re: Нарушение на клубно правило № 7 ?: *abi*   31.07.12 21:42
. * :) ъглишв   02.08.12 10:30
. * Re: :) *abi*   02.08.12 18:56
. * Никакво нарушение няма ъглишв   02.08.12 10:28
. * Един въпрос за йерархията към Енос ъглишв   02.08.12 10:19
. * Re: Един въпрос за йерархията към Енос Enos   02.08.12 10:41
. * Re: Един въпрос за йерархията към Енос ъглишв   02.08.12 20:33
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.