Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 23:43 05.11.25 
Клубове/ Религия и мистика / Християнство Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Божеството на Сина и Неговото равенство с Отца [re: Enos]
Автор Eжko Бeжko (Бодлидрешко)
Публикувано21.07.12 21:45  



Божеството на Сина и Неговото равенство с Отца

Източник:



1. Христос, като Син Божий и Син Човечески, съедини в Себе Си две съвършени природи: Божествена и човешка. Цялото Евангелие благовести за Христа, като за Въплътения Бог. Например, апостолът пише, че във Въплъщението на Сина Божий се е открила великата тайна на благочестието: Бог се яви в плът (1 Тим. 3:16). Това, че Спасителят е наречен Бог, вече само по себе си свидетелства за пълнотата на Неговото Божество. От гледна точка на логиката, Бог не може да бъде “второстепенен” Бог или някакъв Бог “от по-низш разред”, тъй като Божествената природа не подлежи на каквото и да било “омаломощаване” или ограничаване. Бог може да бъде само един и всесъвършен. Така, апостолът учи, че в Христа телесно обитава всичката пълнота на Божеството (Кол. 2:9). Евангелист Иоан също свидетелства за Божествеността на Сина: В начало бе Словото, и Словото беше у Бога, и Словото беше Бог (Иоан. 1:1). Истинността на това, че Христос е именно Този, Който е над всички Бог, благословен вовеки (Рим. 9:5), познава сам и свети апостол Тома в момента, когато възкликва към Възкръсналия Христос: Господ мой и Бог мой! (Иоан. 20:28). По думите на апостол Павел, Христовата Църква е Църквата на Господа и Бога, която Той Си придоби със Своята кръв (Деян. 20:28), и пр.

И Сам Господ Иисус Христос неведнъж е потвърждавал и засвидетелствал с думи Своето Божествено достойнство[193]. На думите на Симон Петър: Ти си Христос, Синът на Живия Бог – Той отговорил: блажен си ти, Симоне,... защото не плът и кръв ти откри това, а Моят Отец, Който е на небесата (Мат. 16:16 – 17). В Евангелието от Иоан Христос казва: Аз и Отец едно сме (Иоан. 10:30). На въпроса на първосвещениците: Ти ли си Христос, Синът на Благословения? – Той отговаря: Аз съм (Марк. 14:61, 62).

2. Равенството на първите Две Ипостаси се потвърждава от равенството и единството на Техните сили и действия в света. Защото, кой е познал ума на Господа? (Рим. 11:34). Никой измежду тварите. А Синът с дръзновение учи за Своето всезнание: както Ме познава Отец, тъй и Аз познавам Отца (Иоан. 10:15); никой не познава Сина, освен Отец; и нито Отца познава някой, освен Синът, и комуто Синът иска да открие (Мат. 11:27)[194].

Волята на Сина е една с волята на Отца, затова Синът нищо не може да твори Сам от Себе Си, ако не види Отца да твори; защото, което твори Той, това твори също и Синът (Иоан. 5:19). Тази една и всемогъща воля Божия е извикала в битие света. Ние вярваме в “единия Бог Отец, Вседържител, Творец на небето и земята”, и в Сина, “чрез Когото всичко е станало”, понеже чрез Сина е създадено всичко, що е на небесата и що е на земята, видимо и невидимо... (Кол. 1:16). След сътворяването на света Равнобожествените Ипостаси промишляват за него. Моят Отец досега работи, и Аз работя – учи Христос (Иоан. 5:17).

Единородният Син пребивава неразлъчно с Отца и обладава един живот заедно със Своя Родител (Отец): както Отец има живот в Себе Си, тъй даде и на Сина да има живот в Себе Си (Иоан. 5:26). Свети евангелист Иоан пише за Сина: и животът се яви..., и ви възвестяваме Този вечен живот, който беше у Отца и се яви нам (1 Иоан. 1:2). Синът е също така Източник на Живота, както е и Отец, защото както Отец възкресява мъртви и оживотворява, тъй и Синът оживотворява, които иска (Иоан. 5:21).

Синът е равен на Отца. Той явява в Себе Си целия Отец (в пълнота и съвършенство) и затова, който е видял Сина, е видял и Отца (Иоан. 14:9). Всички трябва да почитат Сина, както почитат Отца. Който не почита Сина, той не почита Отца, Който Го е пратил (Иоан. 5:23).

3. Наред с изразите, които потвърждават Божеството на Втората Ипостас, в Писанието се срещат текстове, които говорят за подчиненост на Сина по отношение на Отца. Последните изречения били използвани още от древност от страна на еретиците, особено от арианите, с цел да се отрече Божеството на Сина и Неговото равенство с Отца. За да разберем правилно тези текстове в Писанието, следва да имаме пред вид: първо, че след Своето Въплъщение Божият Син е не само Бог, но и Син Човечески, и второ, че Своята Божествена природа Синът приема от Отца, от Когото се ражда, Отец е Ипостасното Начало на Сина.

В съгласие с казаното по-горе, “унизителните” изказвания в Писанието по отношение на Сина могат да бъдат разделени на две групи. Първите от тях говорят за човечеството на Спасителя и имат отношение към мисията, която Той е възприел върху Себе Си поради Домостроителството, например: Тогова Иисуса, Когото вие разпнахте, Бог направи Господ и Христос (Деян. 2:36); (Сина), Когото Отец освети и прати в света (Иоан. 10:36); (Христос) смири Себе Си, бидейки послушен дори до смърт (Фил. 2:8); Син...се научи на послушание чрез онова, което претърпя (Евр. 5:8). Към тях се отнасят и текстовете, в които на Сина се приписва незнание, напр. за времето на края на света (Марк. 13:32), покорност (1 Кор. 15:28), преуспяване (Лук. 2:52), достигане на съвършенство (Евр. 5:9), също и когато Той се представя, докато се моли (Лук. 6:12), или когато задава въпрос, сякаш не знае отговора (Иоан. 11:34). За Христа се казва също, че Той спи (Мат. 8:24), огладнява (Мат. 4:2), уморява се (Иоан. 4:6), плаче (Иоан. 11:35), преживява вътрешна борба (Лук. 22:44), скрива се (Иоан. 8:59).

Без да се нуждае от молитвата, бидейки Сам Бог, Той, като Син Човечески, принасяше от лицето на цялото човечество молитви към Отца. Бидейки неразлъчен от Отца, Той, олицетворявайки целия човешки род, отпаднал от Бога посредством греховете, извика от Кръста: Боже Мой, Боже Мой, защо си Ме оставил? (Марк. 15:34).[195]

В другите текстове на Свещеното Писание се подразбира, че Отец е Ипостасното Начало на Сина и Източник на всяко действие на Светата Троица; поради това Христос учи: Моят Отец е по-голям от Мене (Иоан. 14:28); Господ ме имаше за начало на Своя път (Притч. 8:22); Моят Отец...Ми ги даде (Иоан. 10:29); както Ми е заповядал Отец, тъй и правя (Иоан. 14:31); Аз не мога да правя нищо от Себе Си (Иоан. 5:30), или: Аз от Себе Си не говорих (Иоан. 12:49) т.н.

От другите текстове, с които си служели еретиците, можем да посочим следните. Например, Спасителят казва: възлизам при Моя Отец и при вашия Отец, и при Моя Бог и вашия Бог (Иоан. 20:17). Бог е Негов Отец по природа (според общата Им Божествена природа); Отец пък стана Бог за Него по силата на Домостроителството, тъй като Сам Синът стана човек. (А на нас Бог ни е Отец по благодат, а е наш Бог по природа)[196].

Апостолът казва, че Синът е роден преди всяка твар (Кол. 1:15), а също така Го нарича и Първородния (Евр. 1:6), - разбира се, не в смисъл, че Синът е сътворен преди всяко творение, както смятали арианите, а в смисъл, че Неговото рождение от Отца е безначално.

На друго място пише, че Синът ще предаде царството Богу и Отцу (1 Кор. 15:24) и че и Сам Синът ще се покори на Оногова, Който Му бе всичко подчинил (1 Кор. 15:28). Тук апостолът говори за Христа като за Главата на цялото спасено човечество, от чието лице именно Синът ще предаде цялото творение на Отца, за да бъде Бог всичко у всички (ст. 28).

Църквата още от самото начало изповядвала Божеството на Сина. В древните символи на вярата Христос бива наричан “Единороден Син Божий”, “Бог от Бога”, “Бог Истинен”[197].

За същото свидетелстват и отлъчванията от страна на ранната Църква на еретиците, които отричали Божеството на Сина Божий и, накрая, показанията на някои езичници и иудеи. Плиний Младши, например, писал до император Траян, че християните пеят хвалебни песни на Христа, като на Бог[198]. Неоплатониците Целз и Порфирий се надсмивали над християните, поради вярата им в това, че Сам Бог се е въплътил, страдал е и е бил разпнат. Иудеинът Трифон, в полемиката си с християнското учение, също така считал за невъзможно Бог да стане човек.[199]

. . .




Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Субординацията в ранното християнство Enos   19.07.12 22:02
. * Доктрина на кои ? И поради какво именно е Съборът? AxмakEжko   19.07.12 23:17
. * С твоите "камъни"... Enos   20.07.12 00:02
. * Каза ти се ясно причината за свикване на Събора Ежко Бодлидрешко   20.07.12 08:16
. * ...и аз отговорих Enos   20.07.12 15:00
. * Re: ...и аз отговорих Ежко Бежко   20.07.12 16:01
. * Re: ...и аз отговорих Гepиcъм   20.07.12 16:19
. * Re: ...и аз отговорих Enos   20.07.12 19:25
. * И този пример "в името" е идиом Eжko Бeжko   23.07.12 13:01
. * Re: Каза ти се ясно причината за свикване на Събора Гepиcъм   20.07.12 15:33
. * Когато се касае за безличие - да Ежко Бежко   20.07.12 16:19
. * Re: Когато се касае за безличие - да Гepиcъм   20.07.12 16:27
. * В случаите, които визираш, "в името на" е идиом Eжko Бeжko   22.07.12 14:19
. * Re: В случаите, които визираш, "в името на" е идиом Гepиcъм   22.07.12 14:21
. * Има огромно значение дали е идиом или не Eжko Бeжko   22.07.12 14:36
. * Re: Има огромно значение дали е идиом или не Гepиcъм   22.07.12 16:08
. * да сътворим човека по Единият Наш Божий Образ Ежко Бодлидрешко   20.07.12 08:16
. * Повтаряш се... Enos   20.07.12 14:47
. * Не си оборил очеизбОдното Eжko Бoдлидpeшko   20.07.12 14:58
. * Re: Не си оборил очеизбОдното Гepиcъм   20.07.12 15:38
. * Re: Не си оборил очеизбОдното Ежко Бежко   20.07.12 16:14
. * Re: Не си оборил очеизбОдното Гepиcъм   20.07.12 16:24
. * Хайде моля те, да не отиваме в 3-та глуха Eжko Бeжko   22.07.12 14:21
. * Re: Хайде моля те, да не отиваме в 3-та глуха Гepиcъм   22.07.12 16:09
. * Книга Откровение, глава 19 Ежко Бодлидрешко   20.07.12 08:30
. * Re: Книга Откровение, глава 19 drago1   20.07.12 13:47
. * Прав си, драго, прав си Ежко Бодлидрешко   23.07.12 14:21
. * За бъчвата и светилника Enos   23.07.12 21:12
. * Re: За бъчвата и светилника drago1   24.07.12 10:37
. * Re: За бъчвата и светилника _maycal   24.07.12 10:41
. * Re: За бъчвата и светилника Enos   24.07.12 21:32
. * Re: За бъчвата и светилника drago1   25.07.12 14:22
. * Re: Субординацията в ранното християнство Людмил Георгиев   20.07.12 13:30
. * Re: Субординацията в ранното християнство Enos   20.07.12 18:15
. * Re: Субординацията в ранното християнство Людмил Георгиев   20.07.12 23:35
. * Re: Субординацията в ранното християнство ~@!$^%*amp;()_+   21.07.12 01:03
. * от примерите дето съм дал се замислих ~@!$^%*amp;()_+   21.07.12 02:12
. * Re: от примерите дето съм дал се замислих harish_chandra   21.07.12 08:12
. * Re: от примерите дето съм дал се замислих *abi*   21.07.12 08:42
. * Re: от примерите дето съм дал се замислих harish_chandra   21.07.12 13:06
. * Re: от примерите дето съм дал се замислих *abi*   21.07.12 14:24
. * Re: от примерите дето съм дал се замислих harish_chandra   21.07.12 14:32
. * Re: от примерите дето съм дал се замислих *abi*   21.07.12 19:00
. * Re: от примерите дето съм дал се замислих *abi*   21.07.12 08:39
. * Re: от примерите дето съм дал се замислих harish_chandra   21.07.12 13:05
. * Re: от примерите дето съм дал се замислих *abi*   21.07.12 14:23
. * Re: от примерите дето съм дал се замислих harish_chandra   21.07.12 14:31
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   20.07.12 15:06
. * Re: Субординацията в ранното християнство Гepиcъм   20.07.12 15:54
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   20.07.12 16:50
. * Re: Субординацията в ранното християнство Гepиcъм   21.07.12 00:27
. * Re: Субординацията в ранното християнство Людмил Георгиев   21.07.12 09:43
. * Re: Субординацията в ранното християнство Гepиcъм   21.07.12 13:10
. * Re: Субординацията в ранното християнство *abi*   21.07.12 14:25
. * Re: Субординацията в ранното християнство Людмил Георгиев   21.07.12 14:36
. * Re: Субординацията в ранното християнство Гepиcъм   21.07.12 14:56
. * Re: Субординацията в ранното християнство Людмил Георгиев   21.07.12 15:12
. * Re: Субординацията в ранното християнство Гepиcъм   21.07.12 15:25
. * Re: Субординацията в ранното християнство Людмил Георгиев   21.07.12 15:36
. * Re: Субординацията в ранното християнство Гepиcъм   21.07.12 17:20
. * Re: Субординацията в ранното християнство *abi*   21.07.12 19:04
. * Re: Субординацията в ранното християнство *abi*   21.07.12 19:07
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   21.07.12 17:31
. * Re: Субординацията в ранното християнство *abi*   21.07.12 19:06
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   21.07.12 19:22
. * Re: Субординацията в ранното християнство *abi*   22.07.12 01:11
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   22.07.12 14:49
. * Re: Субординацията в ранното християнство *abi*   22.07.12 15:51
. * Re: Субординацията в ранното християнство Гepиcъм   22.07.12 16:11
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   22.07.12 16:55
. * Re: Субординацията в ранното християнство Гepиcъм   22.07.12 17:00
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   22.07.12 17:08
. * Re: Субординацията в ранното християнство Гepиcъм   22.07.12 19:03
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   22.07.12 19:05
. * Re: Субординацията в ранното християнство Гepиcъм   22.07.12 19:09
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   22.07.12 21:05
. * Re: Субординацията в ранното християнство Гepиcъм   22.07.12 22:18
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   23.07.12 03:00
. * Re: Субординацията в ранното християнство *abi*   22.07.12 22:39
. * Re: Субординацията в ранното християнство ann*   26.07.12 16:55
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   26.07.12 17:13
. * Re: Субординацията в ранното християнство ann*   26.07.12 17:19
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   26.07.12 17:44
. * Re: Субординацията в ранното християнство harish_chandra   22.07.12 16:38
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   22.07.12 16:57
. * Re: Субординацията в ранното християнство harish_chandra   22.07.12 17:15
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   22.07.12 17:47
. * Re: Субординацията в ранното християнство harish_chandra   22.07.12 20:42
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   22.07.12 21:09
. * Re: Субординацията в ранното християнство *abi*   22.07.12 21:18
. * Re: Субординацията в ранното християнство Exaybachay   22.07.12 21:31
. * Re: Субординацията в ранното християнство Enos   22.07.12 23:05
. * Re: Субординацията в ранното християнство *abi*   23.07.12 01:25
. * Re: Субординацията в ранното християнство Enos   23.07.12 11:54
. * Re: Субординацията в ранното християнство ann*   26.07.12 16:44
. * Re: Субординацията в ранното християнство *abi*   26.07.12 20:04
. * Re: Субординацията в ранното християнство ann*   26.07.12 16:52
. * Re: Субординацията в ранното християнство *abi*   26.07.12 20:03
. * За запушването на "дупки"... Enos   23.07.12 11:28
. * Re: За запушването на "дупки"... Exaybachay   23.07.12 12:48
. * Re: За запушването на "дупки"... Enos   23.07.12 13:48
. * Re: За запушването на "дупки"... Exaybachay   23.07.12 14:14
. * "Вярвайте Ми, че Аз съм в Отца, и Отец е в Мене" Eжko Бeжko   21.07.12 21:17
. * Отец <=> Син Enos   22.07.12 17:28
. * Син Божий Е Едино_роден: "Аз и Отец Едно Сме" Eжko Бeжko   22.07.12 18:25
. * Re: Син Божий Е Едино_роден: "Аз и Отец Едно Сме" Гepиcъм   22.07.12 19:02
. * Близнак<=>Близнак Enos   22.07.12 19:16
. * Логика човешка: ""Адаме, где си ?" " Eжko Бeжko   23.07.12 12:39
. * Re: Логика човешка: ""Адаме, где си ?" " Гepиcъм   23.07.12 12:46
. * Re: Логика човешка: ""Адаме, где си ?" " Enos   23.07.12 12:50
. * Re: Логика човешка: ""Адаме, где си ?" " Exaybachay   23.07.12 13:10
. * Re: Логика човешка: ""Адаме, где си ?" " Enos   29.07.12 23:45
. * Re: Логика човешка: ""Адаме, где си ?" " Exaybachay   30.07.12 02:05
. * аз съм в баща ми и баща ми е в мен Enos   30.07.12 14:55
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Exaybachay   30.07.12 16:42
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Enos   30.07.12 18:16
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Exaybachay   30.07.12 19:54
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Гepиcъм   30.07.12 20:50
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Exaybachay   30.07.12 21:42
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Гepиcъм   30.07.12 21:52
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Exaybachay   30.07.12 22:10
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Гepиcъм   30.07.12 23:10
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Exaybachay   31.07.12 00:02
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Гepиcъм   31.07.12 00:32
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Exaybachay   31.07.12 00:47
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Гepиcъм   31.07.12 01:07
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Exaybachay   31.07.12 01:36
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен *abi*   31.07.12 02:51
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен *abi*   31.07.12 02:49
. * Re: аз съм в баща ми и баща ми е в мен Exaybachay   31.07.12 03:07
. * Това е най-лесния въпрос Enos   31.07.12 12:16
. * Re: Това е най-лесния въпрос Exaybachay   31.07.12 13:26
. * Словото - предвечен и въплътил Се Син Божий Eжko Бeжko   31.07.12 13:57
. * Re: Словото - предвечен и въплътил Се Син Божий Exaybachay   31.07.12 16:16
. * Да, и това се нарича "педагогическо незнание" Бaлaмeжko   25.07.12 16:55
. * Re: Да, и това се нарича "педагогическо незнание" Enos   30.07.12 15:00
. * Защото вие се силите да Го изкарате ограничен Eжko Бeжko   30.07.12 18:46
. * Re: Защото вие се силите да Го изкарате лъжец Enos   30.07.12 23:55
. * "Морфи", от гръцки: същност - във Филип. 2:6 Eжko Бeжko   31.07.12 12:41
. * Re: "Морфи", от гръцки: същност - във Филип. 2:6 *abi*   31.07.12 18:38
. * "Същият Образ, Форма, Природа. . ." Eжko Бeжko   01.08.12 10:17
. * Re: "Същият Образ, Форма, Природа. . ." *abi*   01.08.12 21:21
. * Re: "Морфи" е "Форма" - във Филип. 2:6 Enos   31.07.12 19:58
. * "не счете, че трябва твърдо да държи равенството " Eжko Бeжko   02.08.12 15:13
. * Re: Не счете, Ежко, Не сметна... Enos   02.08.12 19:30
. * 2:7 - какво е тжва доброволно понизяване ? Eжko Бeжko   02.08.12 15:22
. * Re: 2:7 - какво е тжва доброволно понизяване ? Exaybachay   02.08.12 16:10
. * Re: Логика човешка: ""Адаме, где си ?" " harish_chandra   23.07.12 13:31
. * Единствен Син Божий става Човек, придобивайки Eжko Бeжko   23.07.12 12:31
. * Re: Единствен Син Божий става Човек, придобивайки Гepиcъм   23.07.12 12:50
. * Re: Единствен Син Божий става Човек, придобивайки Enos   23.07.12 13:06
. * Бърз си на отговор Ежко Бодлидрешко   23.07.12 14:20
. * Казва: "бидейки в образ Божий. . ." Eжko Бeжko   29.07.12 18:36
. * Re: Казва: "бидейки в образ Божий. . ." Гepиcъм   29.07.12 20:18
. * Божеството на Сина и Неговото равенство с Отца Eжko Бeжko   21.07.12 21:45
. * "Рече Господ Господу моему" Eжko Бeжko   21.07.12 21:49
. * "и никой не може да нарече Иисуса Господ, Eжko Бoдлидpeшko   23.07.12 17:56
. * Да, вярно е, Много от ранните Отци Пpaвocлaвeн ckoт   23.07.12 21:44
. * Re: Да, вярно е, Много от ранните Отци Enos   24.07.12 21:56
. * Непостижимост на догмата за Света Троица Eжko Бoдлидpeшko   24.07.12 12:18
. * Re: Непостижимост на догмата за Света Троица Exaybachay   24.07.12 14:42
. * Re: Непостижимост на догмата за Света Троица Enos   30.07.12 15:02
. * Защо Авраам се обръща към Тримата с: "Господарю"? Бaлaмeжko   26.07.12 13:58
. * Кратка история на догмата за Пресвета Троица Бaлaмeжko   27.07.12 22:17
. * Нарушение на клубно правило № 7 ?: _maycal   31.07.12 20:50
. * Re: Нарушение на клубно правило № 7 ?: *abi*   31.07.12 21:42
. * :) ъглишв   02.08.12 10:30
. * Re: :) *abi*   02.08.12 18:56
. * Никакво нарушение няма ъглишв   02.08.12 10:28
. * Един въпрос за йерархията към Енос ъглишв   02.08.12 10:19
. * Re: Един въпрос за йерархията към Енос Enos   02.08.12 10:41
. * Re: Един въпрос за йерархията към Енос ъглишв   02.08.12 20:33
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.