Нашате представа за Него е толкова бедна, че атеистите се смеят, на нашите представи и ограничения - мисловни.(не визирам никой конкретно, пиша като цяло за нас християните , като включвам и себе си, и моята и на всеки християнин - арогантност, че знаем всичко...)
Бог се открива по много начини, - чрез че Сина си - най вече, чрез Светия Дух - също, най вече, чрез пророците, чрез природата, чрез писанията, чрез чудеса, чрез братя и сестри - вярващи,чрез други хора, лично- чрез мисли, говор, поява (това най рядко :))))...
Сега, какво значи подобие. Бог в цялата Библия, е описан и антроморфично,(образа му се хуманизира) и аморфично(излиза изън тези човешки присъщи характеристики и представи).Какво значи това? От една страна Библията описва, как Бог обикна човека, как Бог си почина от работа, как Бог се разкая за това че е създал човека и т.н..Това донякъде е този образ и подобие, личи си едно чисто хуманизиране, на самия наш творец. Бог чувства,Бог ревнува, Бог си почива и т.н..Редно обаче е да си зададем въпроса: и до колко човек е образи и подобие на Бог, и до колко Бог е човекоподобен?? Тука преминаваме и към неговото аморфично описание.
Бог е всемогъщ, Бог е вечен, Бог е вездесъщ, Бог е всезнаещ, Бог е безгрешен, Бог е перфектна любов и т.н..Това не е подобие на човека....Човека не е вездесъщ, не е вечен и т.н..няма как да е безгрешен, дори ангелите грешът,..Йов 4:18 Ето, Той не се доверява на слугите Си
и в ангелите Си намира недостатък
Какво значи това? Значи че макар и създанието да е добро, то не е перфектно, не може да се сравни със твореца - количествено...и от там и качествено във ВСИЧКО. Мога да ти дам - още примери.Примерно - Синът, който е безгрешен, който единствено е сравним със Баща си, със нашия творец, му казват:Учителю благи, какво да направя, за да наследя вечен живот? А Исус му каза: Защо Ме наричаш благ? Никой не е благ освен един Бог.Или: Йоан 14:28 ...." защото Отец е по-голям от Мен." и т.н..
Подобието ни е доста ограничено, бледо..бледо....Примерно...можем да мислим, творим, чувстваме и тн...По това си приличаме, но разликите са огромни, дори в само тези прилики...Тоест, както казва Бог по памет, разликата между неговите мисли и нашите, са колкото разликата от небето до земята...(в Исая беше стиха)
Какво аз имам предвид, че Бог е нещо като процес..?! Ако забележим от Битие, до Апокалипсис, езикът или описанието на Бога и като цяло за събитията - еволюира. Ако сравним Битие, със описанията на Павел и неговите филосфии, грубо казано... или със прекалено абстрактния език в Апокалипсис, ще си дадем сметка...Нормално, описанията зависят и от епохата, за да бъдат разбрани. Отначало нещата са по простовати, за да могат да бъдат разбрани и по лесно, към края стават по абстракни, използва се повече похвати....символи, метафори и тн....Докато в Стария Завет имаме описания, за това как Бог се е разгневил, как е обикнал и .т.н..в Новия Завет за Бог-Отец се говори....като любов,като светлина...Тоест, разбирането ни за Бог, започва повече да се доближава и до неговия перфекционизъм...Светлината е процес на материята, енергия..но не е самата материя(ако не се лъжа, частиците светлина - нямаха маса)...Любовта също е процес...Грубо казано, ние хората изпитваме любов, помежду си, малко или много, но и Бог е любов, и до колко това е Бог, тоест самия процес в нас и между нас е самия Бог в действие или ние обичаме от самосебе си, вече нещата са спорни, но по това се приличаме и различаваме..
" смятам всичко за измет, само Христос да придобия " Редактирано от lampion на 30.05.12 16:44.
|