Само да напиша за 6-те дни., на сътворението.Понеже преди време спорих по тази тема с разни тейстични-еволюционисти...!? Така - времето е относително.Най общо казано, времето се измерва и зависи от движението, а нашите мерни единици, тоест броенето за това колко са 6 дни , завиви от движението на Земята около Слънцето..Тоест, приблизително 365 дни, на година, еди колко си часа и минути и секунди и т.н...Но при нас един ден и една нощ, траят 24 часа, заради скоростта на въренето на планетата пък около собствената си ос. . 24 часа,това е нашето време. Тоест, ние под 6 дни разбираме, 144 часа. Но, на другите планети денят и ноща са различни,защото се въртят различно.,една по бавно друга по бързо.Някой който живее примерно на Юпитер, за него 6 дни , ще са около 60 часа , защото макар и да е огромна планета се върти бързо, и прави една пълна обиколка,около собствената си ос, за около 10 часа.За разлика от това, обаче Венера е изключително бавна, макар да е близо до Слънцето ,като изършва пълна обиколко около собственета си ос за около 243 земни дни.Един ден и нощ, едно пълно завъртане на земната ни ос, при нас е 24 часа,при нея е 243 земни дни - за Венера. Което съпоставаено с нашето време е 5832 часа - един ден.Така че шест дена, са 34,992 часа, ако сме на Венера и четем Битие..Тези 6 дена са си шест дена, но те са еталон,шаблон ,но колко точно са незнаем.Защо?? Защо не знаем колко са 6 дена.? По няколко причини.На нас в Битие ни е дадено да мерим времената, чрез небесните светила... конкретно Слънцето при нас, Луната(при евреите).... И Бог каза: Да има светила на небесния свод, за да разделят деня от нощта; нека служат за знаци и за показване на времената, дните и годините;
Но забелязаваме друго.,Бог измерва времето по негов начин, тоест не ползва тези светила.Защото казва и брой ден и нощ, преди тяхното създаване, ако четем буквално така както пише - Битие. Бог нарече светлината Ден, а тъмнината нарече Нощ. И настана вечер, и настана утро, ден първи.
Какво е Божието време за измерване, никой не знае.(само знаем това че един ден е като хиляда години и хиляда години ,като един ден,но точно как трябва да се разбира това не е ясно ) също...ЗАЩОТО ПРЕД ТВОИТЕ ОЧИ ХИЛЯДА ГОДИНИ СА КАТО ВЧЕРАШНИЯ ДЕН" /Пс. 89,5З..Знаем също, че той в Битие отчита Деня и Ноща,след като създава светлината,(логично) но много преди да е създал Слънцето.Тоест,преди да съществуват такива огромни тела ,които да излъчват светлина, тя светлината си я има още на микро ниво, фотоните., пък може и на макро..?! Кой знае? Така,че мерната негова единица, не е като нашата.Шести дни, за него са шест дни,не отчита като време от наша гледна точка.Колко точно са тези шест дни, отчитани по друг начин, нещата са спорни. Защо??
Защото дори само теологично...да се тълкува само самата дума ползвана като ден ., е някак двусмислено. Ползва се думата "yom", която буквално значи 24 часа. Естествено погледната като наше - земно време..(измерено от Земята спрямо Слънцето..:)) Така се ползва най често. НО., същата дума се ползва в стихове и за неопределен период от време.Примерно в Бит. 2:4“Това е произходът на небето и на земята при сътворението им във времето (yom), когато Господ Бог създаде земя и небе
Цитати...
Привържениците на теорията “ден – епоха” се позовават и на други библейски свидетелства, предполагащи по-дълги периоди от 24-часови денонощия:
Ден трети: Бог оформя сушата от и всред водите и казва: “Да произрасти земята крехка трева, трева семеносна и плодоносно дърво, което да ражда плод, според вида си, чието семе да е в него на земята; и стана така. Земята произрасти крехка трева, трева която да дава семе, според вида си, и дърво, което да ражда плод, според вида си, чието семе е в него; и Бог видя, че беше добро.” Изтъква се, че оригиналният език в тези стихове ясно подсказва, че земята “ражда” растения от семена или посеви и произвежда семена или “потомство”. Още повече, в Бит. 1:12 Бог повелява на земята да ражда дървета, които дават плод – процес, който изисква много повече от 24 часа.
Ден шести: На шестия ден Бог посажда градина в Едем; в нея поникват и растат различни дървета; Господ привежда пред Адам всички птици, добитък и диви животни, за да ги наименува и да се убеди, че сред тях няма подходящ помощник за него. Тогава Бог приспива Адам и създава Ева от реброто му. Когато Адам вижда жената, той възкликва: “Тази вече е кост от костите ми и плът от плътта ми…” – а това подсказва, че той дълго е очаквал подходящия партньор. Според привържениците на възгледа “ден – епоха” е много трудно да се вместят тези събития в рамките на един 24-часов ден.
Теорията “ден – епоха” не вижда проблем в седмичния цикъл от шест работни дена и един почивен, тъй като Бог използва същата схема по отношение на различни периоди от време, в зависимост от предназначението им. Пример: Божията заповед да се обработва земята в течение на шест години, а на седмата да се оставя незасята.
" смятам всичко за измет, само Христос да придобия "
|