|
Тема |
Re: СКАНДАЛНИЯТ ЦЕНОРАЗПИС [re: Aлиca.] |
|
Автор |
optimis_t (непознат
) |
|
Публикувано | 17.12.11 10:08 |
|
|
Мила Лиса, изобщо не ме бърка в джоба православния ценоразпис, защото аз в православна църква не влизам. Проблемът е принципен. След като ортодкса се смята за Църквата с главно "Ц", бе трябвало поне някои неща в нея да изглеждат по-благоприлично.
А колкото до вряскането, интересно защо най-разрушителния гняв на Исус го виждаме насочен именно срещу търговците в храма.
А ето и някои факти от православни източници:
Църковният историк, православният проф. Болотов : “Древната църква не желаела да прави от клириците аристократи. Изразът на апостола: “трудим се, работейки със своите ръце...” (І Кор. ІV, 12), тя разбирала, по условията на своето историческо съществувание, като заповед за себе си. Сборникът, известен под името “Statuta ecclesiae antiqia”, казва в
Правило 51
“Клирикът, както би трябвало да е научен от Божието слово, е длъжен да се препитава с някакъв занаят (artificium).
Проф. Болотов отбелязва много точно: “Освен почит (до ІІ -ІІІ век, б.а.), какво друго е получавал епископът като възнаграждение за своя труд? Обезпечение не е имало, тъй като християнската църква била бедна. Stips menstrual – вноските и приносите се изразходвали за нуждите на църквата. От тези приношения получавали някаква част и клириците, тъй като те се отнасяли към групата на нуждаещите се. За заплата не можело изобщо да се говори. Известен е случаят със сектанти, които сложили епископа на заплата (Наталий у монархианите в Рим, в началото на ІІІ век), и това довело до скандал в църквата. Обикновено за епископи избирали лица на почтена възраст. Те чрез икономии били обезпечили материално старините си и църквата очаквала от тях помощ, а не обратно. Материални примамки за избираните епископи нямало и практиката на electionis (изборите) била образцова.
|
| |
|
|
|