Йоана 11
45. Заговорът за убийството на Исус Христос
(Мат. 26:1-5; Марк 14:1-2; Лука 22:1-2)
Тогава много от юдеите, които бяха дошли при Мария и видяха това, което направи Исус, повярваха в Него.
46. А някои от тях отидоха при фарисеите и им казаха какво бе извършил Исус.
47. Затова главните свещеници и фарисеите свикаха съвет и си казваха: Какво правим ние? Този Човек върши много знамения.
48. Ако Го оставим така, всички ще повярват в Него; и римляните, като дойдат, ще ограбят и храма ни, и народа ни.
49. А един от тях на име Каяфа, който беше първосвещеник през тази година, им каза: Вие нищо не знаете,
50. нито вземате предвид, че за нас е по-добре един човек да умре за народа, отколкото да загине целият народ.
51. Това не каза от себе си, но като беше първосвещеник през онази година, предсказа, че Исус ще умре за народа,
52. и не само за народа, но и за да събере в едно разпръснатите Божии чеда.
53. И така, от онзи ден те се съвещаваха да Го убият.
54. Затова Исус вече не ходеше явно между юдеите, а оттам отиде в страната близо до пустинята, в един град, наречен Ефраим, и остана там с учениците.
ако един християнин реши да отговори на този въпрос,то той не може да се базира само на историческата последователност и свидетелствата от съдебния процес на Исус Христос,тъй като неговата вяра в Бога го задължава да вземе под внимание атрибутите на Бога,като предопределение,предизнание,намерение и призоваване.без убежденията си от вярата,които са основополагащи за християнина,какъвто и да е отговора,няма да има изчерпаемост и ще е предубеждениe,защото е отсъдено вече,без да е взет под внимание факта - суверенното право на Бога...
в Библията е разкрита воля на Бога като суверенна власт над Творението и всичко в него.за по-добро разбиране на Божията воля,когато говорим за нeя,е да кажем,че има три измерения.първото е извесно като Божията постановляваща суверенна или скрита воля.чрез нея Бог постановява суверенно всичко което се случва.Божията воля не може да бъде осуетена,можеме да сме сигурни,че нищо не става извън Неговия контрол.Бог нaй-малко трябва да "допусне" дадено нещо,за да може то да се случи.но дори и когато позволява,но не участва в определени събития,Той избира да ги допусне и по този начин винаги има силата и правото да се намеси и да предотврати действия и събития в света.дотолкова доколкото Бог позволява на нещата да стават,в известен смисъл Той ги "иска"...
макар,че Божията воля често остава скрита за нас докато не се осъществи,един от нейните аспекти е разбираем - Божията разбираема воля.при нея Бог разкрива волята Си чрез Своя свят закон.например волята на Бога е да не крадем,да обичаме враговете си,да се покайваме,да бъдеме святи.тази страна на волята Му е разкрита в Неговото Слово,наша съвест и нравствения закон записан в сърцата ни.ние нямаме право да ги нарушаваме.имаме силата или способността,но никога и правото да осуетим разбираемата Божия воля."допускането" на нашия грях е част от суверенната и скрита Божия воля,понеже Бог работи дори и чрез греховните действия на хората.Той постановлява Исус Христос да бъде предaден чрез коварството на Юда Искариотски,но това не прави Юда по малко предател и злодей.когато Бог "позволява" да нарушим Неговата разбираема воля,това не бива да се разглежда като позволение с морален смисъл.Неговото "позволение" ни дава способност,но не и право да съгрешаваме...
третата употреба на Божията воля се отнася до Божията склонност.тя описва Неговото отношение и определя онова,което Му е угодно.например,както вече спомена,Бог не се наслаждава в смъртта на нечистивите,но съвсем сигурно повелява и нарежда тяхната смърт.Той получава пълно удовлетворение в Своята святост и праведност.когато съди света,Бог се наслаждава в установяването на Своята правда и справедливост,но не ликува в отмъстителност към онези,които получават осъждение Му.Бог е доволен,когато намираме наслада в покорство си пред Него и е много доволен,когато сме покорни...
Eфесяни 1:11. в Него също така ни се пада да бъдем наследници, като бяхме предопределени за това според намерението на Бога, Който действа във всичко по решението на Своята воля...
p.s. ще продължа с коментар по библейските текстовe и да видим "какво се крие зад тези думи"..."По добре да умре един човек, от колкото цял един народ"
Голямата трагедия не е смъртта, а това, което умира в теб, докато си жив. Редактирано от liubchotofrafa на 30.10.11 11:55.
|