|
Не ме разбираш, защото твърдиш, че Библията ти е авторитет, но това не ти попречи да направиш малко гугъл-сърч и да изровиш неадекватното тълкувание, че "силните" са "силниЯТ", напаснато от чудещи се как да припишат Исаия 53 на всяка цена на Исус. Поради тази причина не можа да дадеш и обяснение на "дела", защото такова обяснение гугъл няма как да ти го изрови там където го търсиш.
Другата причина да не разбираш какво пиша е поради това, че делиш Бог и Син като двама, отделни един от друг (няма пак да те цитирам), съответно не можеш да свържеш, че това което принадлежи на Отеца е и на Сина. И ако е казано: "И Господ ще наследи Юда за Свой дял в светата земя, и пак ще избере Ерусалим", това важи и за Сина.
Да не говорим за сконфузното положение, в което изпадаш не само ти, да не можете да обясните, защо в Исаия се говори само за ЕДИН ДЯЛ, при положение, че Бог е Вседържател и следователно Синът е вседържател, което би трябвало напълно да опровергава "дял" в единствено число от Исаия 53:10. Това само показва непознаване на текстовете и библейската концепсия. (За това сте готови да обърнете дял в дялове, а силните в силен, което е некоректно херменевтически)
Защо Йерусалим е делът?
Започваме от това, че мисията на Исус е неразривно свързана с Йерусалим. На това пресвято място, което Бог избра да се построи домът му и да се въздигне Славата му. Там трябва да се изпълнят пророчествата. "Мат 16:21. Оттогава Иисус начена да открива на учениците Си, че Той трябва да отиде в Иерусалим и много да пострада от стареите, първосвещениците и книжниците, и да бъде убит, и на третия ден да възкръсне."
Небесното царство Христово ще бъде престолно, а възседналите престолите заедно с прославения Христос при второто пришествие Негови последователи ще съдят вече дванадесетте Израилеви колена:
Мат: 19:27. Тогава Петър отговори и Му рече: ето, ние оставихме всичко и Те последвахме; какво, прочее, ще стане с нас?
28. А Иисус им рече: истина ви казвам, че вие, които Ме последвахте, при пакибитието*, кога Син Човеческий седне на престола на славата Си, ще седнете и вие на дванайсет престола, като съдите дванайсетте Израилеви колена;
Бог е сътворил небесния Йерусалим много преди човешката ръка да съгради земния Йерусалим, за който говори пророкът в книгата на Варух: „Вярваш ли, че този е градът, за който съм казал: «На дланите на ръцете си те съградих». За него се говори от всички еврейски пророци: Товия 13:16, Исаия 49: 11, Иезекиил и др. За да покаже на Иезекиил Йерусалим, Бог го възнася чрез видение и го прехвърля на една много висока планина: глава 40.
Но най-яркото описание ни се дава в Откровение, 21-ва глава:
1. И видях ново небе и нова земя, защото предишното небе и предишната земя бяха преминали, и морето вече го нямаше.
2. Тогава аз, Иоан, видях светия град Иерусалим, нов, слизащ от Бога, от небето, стъкмен като невеста, пременена за своя мъж.
3. И чух висок глас от небето да говори: ето скинията на Бога с човеците, и Той ще живее с тях; те ще бъдат Негов народ, а Сам Бог ще бъде с тях - техен Бог.
....
10. Па ме отнесе духом на голяма и висока планина, и ми показа големия град, светия Иерусалим, който слизаше от небето - от Бога,
11. и имаше Божия слава; светилото му приличаше на най-драгоценен камък, като на кристален камък яспис;
12. той имаше големи и високи стени, дванайсет порти, а на тях дванайсет Ангели и написани имената на дванайсетте колена на синовете Израилеви:
За този Йерусалим е казано: "А от онзи ден името на града ще бъде: Господ е там." Иез. 48:35.
Христовото царство е от там където обитава Бог. На небето и на земята:
Мат 11:25 В онова време, продължавайки речта, Иисус каза: прославям Те, Отче, Господи на небето и на земята, задето си укрил това от мъдри и разумни, а си го открил на младенци
Лук 10:21 В оня час се зарадва духом Иисус и рече: прославям Те, Отче, Господи на небето и на земята
Сам Исус се нарича "Цар на Израил", а престолът на царят на юдеите винаги е бил в Йерусалим, както на небето, така и на земята:
Лук13: 18. А Той рече: на какво е подобно царството Божие, и на какво да го оприлича?
19. Прилича на синапово зърно, което човек взе и посея в градината си; то израсна и стана голямо дърво, та небесните птици си виеха гнезда в клоните му.
20. И пак рече: на какво да оприлича царството Божие?
21. Прилича на квас, що го взе жена и тури в три мери брашно, докле възкисна всичкото.
22. И минаваше през градове и села, като поучаваше и отиваше към Иерусалим
Исус ще седи на престола си и заедно с великите - 12 седнали на техните престоли ще съдят израилевите колена:
Лук 22:27. Защото кой е по-голям: който седи на трапезата ли, или който слугува? Не е ли оня, който седи? Пък Аз съм среди вас като прислужник.
28. Но вие сте, които устояхте с Мене в Моите напасти,
29. и Аз ви завещавам, както Ми завеща Моят Отец, царство,
30. за да ядете и пиете на трапезата Ми в Моето царство, и да седнете на престоли да съдите дванайсетте колена Израилеви.
Би се породил въпросът "Защо този дял се "дава"?". За да разберем, се налага да проследим какво се случва с Йерусалим, за да се стигне до "пак ще избере Йерусалим"
Йоил:
"Господ е велик, за да направи това. Не се бойте, полски добитъци, защото пасбищата на пустинята ще се покрият с трева, дървото ще даде своя плод, смоковницата и лозата ще покажат силата си.
Защото ето, в ония дни и в онова същото време, когато върна пленството на Юда и Йерусалим, ще събера всички народи и ще ги доведа в долината на Иосафата, и там ще произведа над тях съд за Моя народ и за Моето наследство – Израил, когото те разпиляха между народите, и разделиха земята Ми."
Исаия:
"2. В оня ден младочката Господня ще се яви в хубост и чест, и плодът на страната - във величие и слава, за оцелелите синове Израилеви.
3. Тогава останалите на Сион и оцелелите в Иерусалим - всички, записани като живеещи в Иерусалим, ще се наричат свети,
4. кога Господ измие мръсотата на дъщерите сионски и очисти кръвта на Иерусалим из средата му с дух, който съди, и с дух, който пали."
"3. И сега, жители иерусалимски и мъже Иудини, отсъдете между Мене и Моето лозе.
4. Какво още трябваше да сторя за Моето лозе и го не сторих? Защо, докле очаквах да принесе добро грозде, то даде диво грозде?
5. И тъй, ще ви кажа, какво ще направя с лозето Си: ще му махна оградата, и то ще бъде опустошавано; ще му разруша стените, и ще бъде тъпкано;
6. и ще го оставя да запустее: няма ни да го режат, ни да го копаят, - и ще обрасне то с тръне и бодили, и ще заповядам на облаците да не изливат дъжд върху него.
7. Лозе на Господа Саваота е домът Израилев, а мъжете на Иуда - обичен Негов сад. И чака Той правосъдие, но ето - кръвопролитие; чака правда - и ето - писък."
Иерусалим е поруган, опустошен, той трябва да се очисти отново, за да го избере пак Господ.
Ще се породи и въпросът "Май Аби твърди, че дяловете са дванадесет, а те са тринадесет?". Аби изобщо не тврърди подобно нещо, но трябва да се чете и брои правилно:
ГЛАВА 48.
1. Ето имената на колената. На северния край по пътя от Хетлон, който води за Емат, Хацар-Енон, от северната граница на Дамаск по пътя за Емат: всичко това от изток до морето един дял за Дана.
2. До границата на Дана, от източния край до западния, това е един дял за Асира.
3. До границата на Асира, от източния край до западния, това е един дял за Нефталима.
4. До границата на Нефталима, от източния край до западния, това е един дял за Манасия.
5. До границата на Манасия, от източния край до западния, това е един дял за Ефрема.
6. До границата на Ефрема, от източния край до западния, това е един дял за Рувима.
7. До границата на Рувима, от източния край до западния, това е един дял за Иуда.
8. А до границата на Иуда, от източния край до западния, е свещеният дял, широк двайсет и пет хиляди тръсти, а дълъг колкото другите дялове, от източния край до западния; сред него ще бъде светилището.
9. Делът, който ще посветите Господу, ще бъде дълъг двайсет и пет хиляди тръсти, а широк десет хиляди.
10. И тоя свещен дял трябва да принадлежи на свещениците, откъм север дълъг двайсет и пет хиляди тръсти, и откъм морето широк десет хиляди, и откъм изток широк десет хиляди, а откъм юг дълъг двайсет и пет хиляди, и сред него ще бъде светилището Господне.
11. Това посветете на свещениците от синовете на Садока, които Ми стояха на стража, когато отстъпваха Израилевите синове, те не отстъпиха от Мене, както отстъпиха другите левити.
12. Тям ще принадлежи тая част земя от свещения дял, светиня над светините, в предела на левитите.
13. И левитите ще получат също в свещеническия предел двайсет и пет хиляди тръсти надлъж и десет хиляди нашир; всичката дължина - двайсет и пет хиляди, а ширина десет хиляди тръсти.
14. И от тая част те не могат ни да продадат, ни да заменят; и първоберките от земята не могат да преминават у други, защото това е Господня светиня.
15. А останалите пет хиляди тръсти нашир с двайсет и пет хиляди надлъж се отреждат за обща употреба на града, за заселване и за околини; градът ще бъде в средата.
16. И ето размерите му: северната страна - четири хиляди и петстотин тръсти, и южната страна четири хиляди и петстотин, източната страна четири хиляди и петстотин и западната страна четири хиляди и петстотин.
17. А околините на града откъм север ще бъдат двеста и петдесет тръсти, откъм изток двеста и петдесет, откъм юг двеста и петдесет и откъм запад двеста и петдесет.
18. А което остава от дължината срещу свещения дял - десет хиляди към изток и десет хиляди към запад срещу свещения дял, произведенията от тая земя трябва да служат за прехрана на работниците в града.
19. В града пък могат да работят работници от всички Израилеви колена.
20. Целия отделе'н дял от двайсет и пет хиляди тръсти надлъж и двайсет и пет хиляди нашир, четириъгълен, отделете за свещен дял, като включите владенията на града;
21. а останалото за княза. Както откъм свещения дял, тъй и откъм владенията на града, срещу двайсет и петте хиляди тръсти до източната граница на дела, и на запад срещу двайсет и петте хиляди на западната граница съразмерно с тия дялове, е делът на княза, тъй че свещеният дял и светилището ще бъдат в средата му.
22. И онова, що остава от левитските владения и от владенията на града в междината, принадлежи също на княза; междината между границата на Иуда и между границата на Вениамина ще принадлежи на княза.
23. Останалото пък от колената, от източния край до западния - един дял за Вениамина.
24. До границите на Вениамина, от източния край до западния - един дял за Симеона.
25. До границите на Симеона, от източния край до западния - един дял за Исахара.
26. До границите на Исахара, от източния край до западния - един дял за Завулона.
27. До границите на Завулона, от източния край до западния - един дял за Гада.
28. А до границите на Гада на южната страна върви южният предел от Тамара до водите на Разпря при Кадис, надлъж потока до голямото море.
29. Ето земята, която по жребие ще разделите между Израилевите колена, и ето дяловете им, казва Господ Бог.
30. И ето изходите на града: откъм северна страна - четири хиляди и петстотин мерки,
31. и портите на града се наричат с имената на Израилевите колена; към север три порти: едни порти Рувимови, едни порти Иудини, едни порти Левиеви.
32. И откъм източната страна - четири хиляди и петстотин мерки, и три порти: едни порти Иосифови, едни порти Вениаминови, едни порти Данови;
33. и откъм южната страна - четири хиляди и петстотин мерки, и три порти: едни порти Симеонови, едни порти Исахарови, едни порти Завулонови.
34. Откъм морето - четири хиляди и петстотин мерки; тука също три порти: едни порти Гадови, едни порти Асирови, едни порти Нефталимови.
35. Всичко наоколо - осемнайсет хиляди. А от онзи ден името на града ще бъде: Господ е там.
Тринадесетия дял е специален и отделен. Свещен е. Това е Йерусалим-престолът, в земята на Юда. Там редом с (или заобиколен от) останалите дванадесет престола, ще седи Бог и ще съди.
Откровение още по-добре описва, дела в царството небесно и недвусмислено потвърждава, кой е собственикът:
10. Па ме отнесе духом на голяма и висока планина, и ми показа големия град, светия Иерусалим, който слизаше от небето - от Бога,
11. и имаше Божия слава; светилото му приличаше на най-драгоценен камък, като на кристален камък яспис;
12. той имаше големи и високи стени, дванайсет порти, а на тях дванайсет Ангели и написани имената на дванайсетте колена на синовете Израилеви:
13. откъм изток три порти, откъм север - три порти, откъм юг - три порти, откъм запад - три порти.
14. Стените на града имаха дванайсет основи, и върху тях - имената на дванайсетте апостоли на Агнеца.
15. И който говореше с мене, имаше златна тръст, за да измери града и портите му и стените му.
16. Градът е четвъртит, и дължината му е колкото и широчината. Той измери града с тръстта и намери, че е дванайсет хиляди стадии; дължината, широчината и височината му - равни.
17. После измери стените му, които бяха сто четирийсет и четири лакти, с мярка човешка, която е и ангелска.
18. Стените му бяха съградени от яспис, а градът беше чисто злато и подобен на чисто стъкло.
19. Основите на градските стени бяха украсени с всякакви драгоценни камъни: първата основа - яспис, втората - сапфир, третата - халкидон, четвъртата - смарагд,
20. петата - сардоникс, шестата - сардий, седмата - хрисолит, осмата - берил, деветата - топаз, десетата - хрисопрас, единайсетата - хиацинт, дванайсетата - аметист.
21. А дванайсетте порти бяха дванайсет бисери: всяка порта беше от по един бисер. Стъгдите на града - чисто злато като прозрачно стъкло.
22. Храм пък не видях в него, понеже Господ Бог Вседържител и Агнецът са негов храм.
Силните в него? Служителите, Апостолите на Христа, които ще ДЕЛЯТ с него. (Със Сатана уважаеми клубари Бог няма какво да дели. Тонема му краденото, а с кого го дели, вече отговорих)
Рим 14: 17. Защото царството Божие не е ястие и питие, а правда и мир и радост в Светаго Духа.
18. Който служи на Христа с тия добродетели, угоден е Богу и изпитан между човеците.
Рим 15:1. Ние, силните, сме длъжни да понасяме немощите на слабите и не на себе си да угаждаме:
Великите в него? Апостолите/ праведните (Мат 5:19)
Лука 22:27-30
Те ще ядат и пият с него и ще споделят наградите.
А користта? Що за "недоразумение"?
Покрай темите за користта обясних неколкократно библейската употреба на корист. Посочих поне три пъти, че поне 3 пъти е казано "живот, за корист"!!!
Користа, която търсим в Исаия 53:10 случайно?! откриваме ето тук:
Йезекил 34
1 И Господното слово дойде към мене и рече:
2 Сине човешки, пророкувай против Израилевите пастири, пророкувай и речи им: Така казва Господ Иеова на пастирите: Горко на Израилевите пастири, които пасат себе си! Не трябва ли пастирите да пасат стадата?
3 Вие ядете тлъстината, обличате се с вълната и колите угоените, но не пасете стадата.
4 Не подкрепихте немощната, нито изцелихте болната, не превързахте ранената, не докарахте заблудилата се, нито потърсихте изгубената; но с насилие и строгост властвувахте над тях.
5 Те се разпръснаха понеже нямаше пастир, и, като се разпръснаха, станаха храна на всичките полски зверове.
6 Моите овце се скитаха по всичките планини и по всеки висок хълм, дори овцете Ми бяха разпръснати по целия свят; и нямаше кой да ги потърси или подири.
7 Затова, слушайте, пастири, Господното слово.
8 Заклевам се в живота Си, казва Господ Иеова, понеже стадото Ми стана корист, и овцете Ми станаха храна на всичките полски зверове, защото нямаше пастир, и пастирите Ми не потърсиха овцете Ми, но пасяха себе си и не пасяха овцете,
9 затова слушайте, пастири, Господното слово:
10 Така казва Господ Иеова: Ето, Аз съм против пастирите; и ще изискам овцете Си от ръцете им, и ще ги направя да не пасат вече овцете; пастирите няма вече да пасат себе си, защото ще избавя овцете Си от устата им, та да не им бъдат за храна.
11 Защото така казва Господ Иеова: Ето, Аз, сам Аз, ще потърся овцете Си и ще ги подиря.
12 Както овчарят дири стадото си в деня, когато се намира между разпръснатите Си овце, така и Аз ще подиря овцете си, и ще ги избавя от всичките места, гдето бяха разпръснати в облачния и мрачен ден.
13 Ще ги изведа из племената, и ще ги събера от страните, ще ги доведа в земята им, и ще ги паса на Израилевите хълмове близо до потоците и по всичките населяеми места в тяхната земя.
14 Ще ги паса в добро пасбище, и кошарата им ще бъде на високите Израилеви хълмове; там ще почиват в добра кошара и ще пасат на тлъсто пасбище върху Израилевите хълмове.
15 Сам Аз ще паса овцете Си, и Аз ще ги успокоя, казва Господ Иеова.
16 Ще потърся изгубената и ще докарам пропъдената, ще превържа ранената, и ще подкрепя немощната но угоените и яките ще погубя; с правосъдие ще ги паса.
17 А колкото за вас, паство Мое, така говори Господ Иеова: Ето, Аз ще съдя между овца и овца, между овца и овни и козли.
18 Малко ли ви е дето пасете доброто пасбище, та тъпчете с нозете си останалата част от пасбището си? и дето пиете бистра вода, та мътите с нозете си останалата?
19 А овцете Ми пасат утъпканото от вашите нозе, и пият вода размътена с вашите нозе.
20 Затова, така им казва Господ Иеова: Ето, Аз, сам Аз, ще съдя между угоена овца и мършава овца.
21 Понеже тласкате със страната си и с рамената си, и бодете с рогата си всичките болни, догде ги разпръснете далеч,
22 затова Аз ще избавя овцете Си, та не ще бъдат вече за корист; и ще съдя между овца и овца.
23 И ще поставя над тях един пастир, слугата Си Давида, който ще ги пасе; той ще ги пасе, и той ще им бъде пастир.
24 Аз Господ ще им бъда Бог, и слугата Ми Давид княз между тях; Аз Господ изговорих това.
25 И като направя с тях завет на мир, ще премахна лютите зверове от земята, така щото те ще живеят безопасно в пустинята, и ще спят в горите.
26 Ще направя тях и местата около хълма Си за благословение; и ще изпращам дъжда на времето му; дъжд на благословение ще бъде.
27 Полските дървета ще дават плода си, и земята ще даде произведението си; и те ще бъдат в безопасност в земята си и ще познаят, че Аз съм Господ, когато строша оковите на хомота им и ги освободя от ръката на ония, които са ги поробили.
28 Те не ще бъдат вече корист на народите, и земните зверове не ще ги изпояждат; но ще живеят в безопасност, и не ще има кой да ги плаши.
29 И ще им направя прочуто по плодородие садение; и те няма вече да гинат от глад в земята, нито ще носят вече хулене от народите.
30 И ще познаят, че Аз Господ, техният Бог съм с тях, и че те, Израилевият дом, са Мои люде, казва Господ Иеова.
31 И вие човеци, сте Мои овце, овцете на пасбището Ми, и Аз съм ваш Бог, казва Господ Иеова.
За сравнение:
Исаия 53:6 Всички ние се заблудихме както овце, Отбихме се всеки в своя път; И Господ възложи на Него беззаконието на всички ни.
Тази прословута корист ще делят и ще съдят великите и силните с Бог, който:
- ще е заедно с тях на трапезата и в Небесното царство (Мат 19:27-28)
- ще на престола заедно с тях (пак там)
- ще е съдържател на свещения дял, на самия Небесен Йерусалим (Йоан 21:22)
- пак ще е избрал дела си Йерусалим (Захария 2)
- ще съди стадото си, дванадесетте колена (Мат 19:27-28, Йезекил 34 глава)
За да не е вече корист Божия народ и да получи своето пасбище и това което обещават Вечния живот и Небесното царство.
23. Затова царството небесно прилича на цар, който поиска да си разчисти сметката със слугите си.
Пояснение защо силните не са Сатана.
17. Но Той, като им знаеше помислите, рече им: всяко царство, разделено на части една против друга, запустява, и дом, разделен на части една против друга, пропада;
18. ако пък и сатаната се е разделил сам против себе си, как ще устои царството му? понеже казвате, че Аз чрез Веелзевула изгонвам бесовете.
19. И ако Аз чрез Веелзевула изгонвам бесовете, синовете ви чрез кого ги изгонват? Затова те ще ви бъдат съдии.
20. Ако пък Аз с пръста Божий изгонвам бесовете, то значи, дошло е до вас царството Божие.
21. Когато силният отбраня с оръжие своя дом, тогава имотът му е в безопасност;
22. когато пък някой по-силен от него го нападне и го победи, взима всичкото му оръжие, на което той се е надявал, и разделя плячката му.
23. Който не е с Мене, той е против Мене; и който не събира с Мене, той разпилява.
Съответно Бог ще победи Сатана и ще дели плячката му, но с него, а със силните от своето царство. Иначе излиза, че чрез Веезвула изгонва бесове, което абсолютно противоречи на:
19. И ако Аз чрез Веелзевула изгонвам бесовете, синовете ви чрез кого ги изгонват? Затова те ще ви бъдат съдии.
Бог отнема от Сатана. Не дели с него каквото и да било.
Захария 3:2
И Господ рече на Сатана: Господ да те смъмри, Сатано; да! да те смъмри Господ, Който избра Ерусалим. Не е ли този една главня изтръгната из огън?
Марк 4:15
А ония край пътя, гдето се сее словото, са тия, които като чуват, Сатана веднага дохожда и грабва посеяното в тях слово. (Тук виждаме, че Сатана грабва, и самият той изобщо няма намерение да дели каквото и да било )
Римляни 16:20
А Бог на мира, скоро ще смаже сатана под нозете ви. Благодатта на нашия Господ Исус Христос да бъде с вас. (Сатана ще бъде смазан. Какво работа има той да дели с Бог?)
1 Коринтяни 5:5
да предадем такъв човек на сатана за погубване на плътта му, за да се спаси духа му в деня на Господа Исуса. (Сатана отнема и погубва. Бог спасява. Душата не може да се дели между Бог и Сатана.)
Други въпроси?
Редактирано от *abi* на 23.02.11 17:25.
|