|
Исая 53
11 Ще види плодовете от труда на душата Си и ще се насити; Праведният Ми служител ще оправдае мнозина чрез знанието им за Него, И Той ще се натовари с беззаконията им.
12 Затова ще Му определя дял между великите, И Той ще раздели корист със силните, Защото изложи душата Си на смърт И към престъпници биде причислен, И защото взе на Себе Си греховете на мнозина И ходатайствува за престъпниците.
Като задълбах в изучаванети на стихът: " Затова ще Му определя дял между великите" забелязах, че в някои Библии, думата "дял" е дадена в курсив, което ще рече, че в оригиналният текст не съществува. Наистина ми стана интересно...
Как ли ще изглежда тогава смисълът без "дял"??
Дали не би звучало евентуално така: "Ще Го определя между великите"???
Или : "Мястото Му е сред великите"??
И като се има пред вид, че само Бог е истински велик...това би означавало израз на почитание на Отца, пред жертвата и делото на Сина.
За момента не мога да дам окончателен отговор, разследването продължава...
Ако другите са стугнали до нещо повече по въпроса, ще се радвам да го споделят.
И така, стана ясно, че Служителят е самият Исус Христос.
За мен лично няма никакво противоречие в това, че Божият Син е наречен служител на Бог.
Да, Той е служител както на Отца си, така и на нас човеците в изпълнение на земната си мисия.
Luk 22:27 Защото кой е по-голям, този, който седи на трапезата ли, или онзи, който слугува? Не е ли този, който седи на трапезата? Но Аз съм всред вас, като онзи, който слугува.
Исус взе образ на слуга. Той, Алфата и Омагата снизходи до нас човеците в човешка плът, стана подобен на нас, пое немощите ни , стана наш ходатай.
Той стана един от нас:
Heb 2:17 Затова трябваше да се оприличи във всичко на братята Си, за да бъде милостив и верен първосвещеник в отношение към Бога, за да извърши умилостивение за греховете на людете.
Христос стана съвършен Божии служител, за да може да придаде това съвършенство на нас, грешните.
Неговият съвършен живот, прекаран в послушание към Бог Отец ни се дава даром.
" И Той ще раздели корист със силните, Защото изложи душата Си на смърт И към престъпници биде причислен, "
Той ( Исус) ще раздели корист със силните.
Користта в библейският й смисъл е равно на плячка.
Каква е тази плячка, която е спечелил Исус?
Да не би да е воювал? Да е участвал в битка? Да е плячкосвал нещо? Пък и да го е делил?
Нито едно Евангелие не споменава за такова нещо. Няма нито едно свидетелство, че Исус е участвал в битки и е взимал плячка.
Самата Библия пак дава отговор, но в други глави. Да видим:
Кой е силният?
Isa 49:24 Нима може да се отнеме користта от силния, Или да се отърват пленените от юнак?
Isa 49:25 Но Господ така казва: Пленниците на силния ще се отнемат, И користта ще се отърве от страшния; Защото Аз ще се съдя с оня, който се съди с тебе, И ще спася чадата ти,
Силният при всяко положение не е по-силен от Бога!
От силния Бог ще вземе плячка!
Col 1:13 Който ни избави от властта на тъмнината и ни пресели в царството на Своя възлюбен Син.
Col 2:15 и като ограби ( Той, Исус) всички началства и властите, изведе ги на показ явно, възтържествувайки над тях явно чрез Него.
Исус ограбва началствата и властите, кои са те?
Силният, когото Исус ще ограби и после ще тържествува над него?
Ето го:
Heb 2:14 И тъй, понеже децата са същества от общата плът и кръв то
и Той, подобно на тях, взе участие в същото, за да унищожи чрез смъртта този, който има властта, сиреч, дявола,
Това е силният, това е князът на този свят - сатана.
Него Исус ще ограби, и от него ще вземе плячката си - нас!
Ние сме Неговата плячка в битката Му със сатана.
Първо може да се каже, че със грехопаднието, ние станахме плячка на сатана, понеже той ни ограби от Бога.
Но Бог, в борбата си със сатана си възвръща изгубеното, нас! като ни взима в плячка! т.е. отново ставаме Негова собственост.
Act 26:18 да им отвориш очите, та да се обърнат от тъмнината към светлината, и от властта на Сатана към Бога, и да приемат прощение на греховете си и наследство между осветените, чрез вяра в мене.
Има още много стихове в покрепа на това, но няма да ги давам всичките.
Тъжното е, че Исус няма да вземе цялата плячка на сатана. Това означава, че ще има огромно множество от хора, които няма да признаят Христа за свой Бог и Спасител, и няма да пожелаят да излязат из царството на тъмнината. За това Исус не може да вземе всичко, а само част от владенията на сатана. Поради изборът на всеки от нас...
|