|
В отговор на:
Пак ще кажа и ще се повтарям докато не ти опадат съвсем бодлите. В чинопоследованието на погребението между другото се казва: "Христос, истинският Бог наш, Който владее над живи и мъртви и възкръсна от мъртвите...". И още, в Символа на вярата съвсем ясно се казва: "Чакам възкресение на мъртвите и живот в бъдещия век!". Живот в пълния смисъл на думата едва след възкресението на мъртвите.
Това е така* - нека първом уточним, че онова, което изповядваме в Символа на вярата относно "чакам възкресението..." е очакването ни на съединение на духа ни с н о в о, възкресно тяло - такова, каквото има Христос при възкресението Си, с което (Възкресение) стана Начатък и Залог за нашето възкресение, и въобще за цялото човечество. Ако в първото - духовното възкресение в Триединия наш Бог не всички участват, то във второто - телесното възкресение - .**
Нека отбележим Главното: и то е, че духът човечески никога не умира - с тяло, или без тяло, духът остава жив.
Тук имаме два момента:
1-ият е живот без тяло до всеобщото възкресение на телата - времените Ад и Рай.
2-ият е живот след всеобщото възкресение в обновено тяло във вечните Ад и Рай.
*Във временните Рай и Ад, без тяло, нито блаженството, нито страданието на човешките духове е пълно.
Ето ти доказателство за 1: Второ послание на св. ап. Павла до Коринтяни ••
Знаем, че, когато земното наше жилище, тая хижа, се разруши, ние имаме от Бога дом на небесата, жилище неръкотворно, вечно. Затова и въздишаме, като копнеем да се облечем в небесното си жилище; И тъй, ние винаги сме спокойни и, като знаем, че, докле живеем в тялото, се отдалечаваме от Господа, (понеже с вяра ходим, а не с виждане,) имаме дръзновение и по-скоро желаем да н а п у с н е м тялото и да се приберем у Господа. (глава 5)
Доказателство за 2:
**"И се надявам на Бога, пише св. ап. Павел, че ще има възкресение на мъртви, на праведни и на неправедни" (Деян. 24:15).
Възкресението на мъртвите, което ние очакваме, се състои в това, че телата на умрелите, чрез Божията всемогъща сила, подобно тялото на Спасителя, че бъдат възкресени и ще станат духовни, нетленни и безсмъртни. Св. апостол Павел пише:
"Това тленното трябва да се облече в нетление, а това смъртното - да се облече в безсмъртие" (1 Кор. 15:53).
"Сее се тяло душевно - възкръсва тяло духовно" (1 Кор. 15:44).
"Бог и Господа възкреси, и нас ще възкреси със силата Си" (1 Кор. 6:14).
Редактирано от Eжko_ на 10.07.10 21:16.
|