| 
	
 | 
	
          
            
              
                | Тема | 
                   Re: Нещо полемично [re: glishev] | 
                 |  
| Автор | 
Aлekc (необвързан) | 
 |  
| Публикувано | 18.04.10 09:01 | 
 
 |  
 
 |  
        | 
         
        
  
        
				Интересно ми е дали е правен системен опит да се подходи към новозаветните текстове чисто феноменологично, следвайки методологичния девиз на Хусерл: "Назад към самите неща"?
 
 В края на краищата е ясно, че през първи век в сегашна Палестина са се случили цяла серия драматични събития. За много от тях ние знаем достатъчно посробности извън написаното за тях в Новия завет.
 
 Да започнем с царуването на Ирод Велики. Смята се за твърдо установено, че Той е умрял през март 4 г. пр. Хр. Това автоматично отмества раждането на Иисус също тогава. Защото все пак трябва да приемем, че преди да умре Ирод е успял да се срещне с магите, а също и да заповяда избиването на невинните младенци в района на Витлеем.  Тъй като по това време Витлеем е бил малко селищв, то броят на избитите младенци едва ли е надхвърлял 20, поради което  подобно събитие не е регистрирано от историческите хроники по това време.
 
 
 Освен опитът да се синхронизират евангелските повествувания с исторически известните факти за това време, е възможен и един напълно различен подход към тази проблематика. 
 
 Приемаме, че четирите Евангелия са просто четири сходни художествени произведения с един и същ главен герой и засега не се занимаваме с проблема за историчността на описаните в тях събития.
 
 Вместо това се опитваме да разберем какво послание са се опитали да ни предадат чрез тези свои произведения техните автори.
 
 В този случай обаче също се налагат исторически проучвания, целящи да възстановят максимално първоначалния текст на всяко едно от четирите Евангелия.
  Когато си в лодката, движи се брега. 
 Когато си на брега, движи се лодката. 
        
        
  
          |  | 
 |    |   
 
 |  
 |   
 |