"Ако беше вникнал в написаното от мен, щеше да знаеш, че „Подкарал си я МНОГО през просото.”- го казваш не на мен, а на Апостол Павел. "
Красавец! Много ти се "кефя" за тези думи, да знаеш.
Откога, приятелю, започна да идентифицираш думите си с тези на ап.Павел?
Моля те да запомниш едно нещо. Много добре знам, че целта ти не е да се заяждаш с Православието. Така че, ако обичаш, не слагай мотивацията ми да ти пиша там, където тя не е. Преди всичко не ми е безразлично ти самият в какво вярваш, другото са просто следствия.
"И точно това същото нещо прави и Кейв мой брат в Господа"
Не знам кое точно прави Кейв да ти е брат в Господа, но последният факт може само да ме убеди, че ти самият не си ми брат в Господа, понеже аз с Кейв на този етап точно заради Господа няма как да се съглася. По силата на това, че вие двамата сте хора, носите Божия образ в себе си, както и на това, че искрено се стремите да вярвате в Христос, аз ви имам за братя, както и другите хора (било те каквито ще, евреите не правят изключение - специално за Кейв го натъртвам). Но едно в Христа ние не сме и няма как да бъдем по този начин, така че братя в Господа е ... една друга тема.
"Какво мислиш, че означават следните думи на Апостол Павел?
Римляни 3:28
И така, ние заключаваме, че човек се оправдава чрез вяра, без делата на закона."
Означават, че законът се изпълни. Онзи същият закон, за който Кейв счита, че при определени условия е все още спасителен за тези, които го спазват.
Ние пък нямаме закон, освен Христовото Евангелие, което се явява онзи закон, който Бог е казал, че ще запише в сърцата. Забележи - в сърцата, а не в книга! И още апостолът пише на друго място - "за нямащите закон станах като да съм без закон (макар да не съм без закон пред Бога, но съм под закона на Христа". За кой закон става дума тук, ако не за Евангелието? Но когато апостолът отрича делата по закона, той не отрича делата според Евангелието! Ето поради тази причина няма никакъв спор между него и ап.Яков.
"Вече казах, че Обрязването и Литургията са дела по Закона! "
И правиш типично протестантска грешка! Не ми се сърди после, че твърдя някои неща относно вярата ти. Литургията е по Предание, тя не е по закона! Тя е точно толкова задължителна за нас, колкото и Евангелието. И изобщо двете никак не могат да се разделят, нито да се гледа кое е първо, кое второ, или кое по-важно, а кое по-маловажно. То е като един автомобил - имаш 4 колела и двигател. Ти ми кажи без кое от двете може и кое е по-важното от тях. И дали изобщо си струва да си задаваш такива въпроси...
На този фон може би разбираш защо по-долното ти разсъждение се явява чисто протестантска дилема. В Православието така въпросът не стои и никога не е стоял. Просто нямаме нищо общо с тази дилема, тя е продукт на едно Друго Мъдруване.
"Истина, мъчно е на онемелия от чудо да говори на оглушели от крясъци."
|