Здравей Ежко,
Ако въобще трябваше да озаглавям този постинг, то той щеше да носи името „Мястото на Литургията в живота на християнина”.
Исках да разбереш следното:
„ЛИТУРГИЯТА Е НАДСТРОЙКА НА СПАСЕНИЕТО, А НЕ НЕГОВА ОСНОВА!
ЛИТУРГИЯТА Е СЛЕДСТВИЕ ОТ СПАСЕНИЕТО, А НЕ ЕДНА ОТ НЕГОВИТЕ ПЪРВОПРИЧИНИ!”
И ако показвах едно схващане, което намирам за погрешно, то и обясних защо смятам така.
Цели
Литургията да заеме в твоя живот точното и място.
Децата се зачеват с Вяра и се раждат с Покаяние.
Но децата се възпитават и израстват с Литургия.
Това го бях приготвил на Аск, като братска закачка. Мястото на Литургията е в детската градина на Бога, Църквата Христова. Докато зачатието и раждането могат да станат и някъде в света, макар че понякога стават на площадката на детската градина, но това пак не означава, че това са едни и същи неща. Я, ходи възпитавай неродено дете!? Това се опитвате да правите с Брат Ми Аск.
Едното Покаяние от Вяра, което прави въобще да тръгнеш след Господа и ти докарва новорождението и изпълването със Светия Дух, ти дава способността за многото Разкаяния от Вяра, които вече в пътя на Христа изграждат в теб добродетелния характер и ти докарват онова освещение-отделяне от света и неговите страсти, без което никой нЕма да види Господа. А това в Клуб Православие съм го обяснявал с романи.
Всички истински подвижници на православието ще ти кажат, че без Покаяние от Вяра, нЕма спасение, а всичко си остава Гола Литургичност, която нЕма да произведе нищо в теб.
Евреи 4:2
Защото на нас се донесе едно благовестие, както и на тях; но словото, което те чуха, не ги ползува, понеже не се съедини чрез вяра в ония, които го чуха.
А не се съедини с вяра, защото те смятаха, че са спасени от Господа чрез Литургия, което Бог отдавна е изобличил чрез Пророк Исая, като погрешното разбиране за Литургията и мястото и в живота на този, който иска да се поклони на Бога.
Деяния 13 глава
2 И като служеха на Господа и постеха, Светият Дух рече: Отделете ми Варнава и Савла за работата, на която съм ги призовал.
3 Тогава, като постиха и се помолиха, положиха ръце на тях и ги изпратиха.
Ежко, каква литургичност от православен тип виждаш тук?
И аз в момента СЛУЖА, като съм в молитва за теб и написаното. Ако Бог прецени може и пост да си добавя. И правя тези неща, защото Бог много отдавна ме е призовал да ги правя. И това е моята литургичност, която е напълно в духа на Рим. 12:1,2, което подробно съм обяснявал като надстройка на казаното от Йоан Златоуст.
И всичко това е според казаното:
Йоан 4 глава
21 Казва й Исус: Жено вярвай Ме, че иде час, когато нито само в тоя хълм, нито в Ерусалим ще се покланяте на Отца.
22 Вие се покланяте на онова, което не знаете; ние се покланяме на онова, което знаем; защото спасението е от юдеите.
23 Но иде час, и сега е, когато истинските поклонници ще се покланят на Отца с дух и истина; защото такива иска Отец да бъдат поклонниците Му.
24 Бог е дух; и ония, които Му се покланят, с дух и истина трябва да се покланят.
И мястото е:
1 Коринтяни 6:19
Или не знаете, че вашето тяло е храм на Светия Дух, който е във вас, когото имате от Бога? И вие не сте свои си,
И тук се свещенослужи без прекъсване, но малко по особено, когато си заедно с други християни на Молитвено Събиране на Църквата. Но пак това е мястото и това е начина.
Още една цел:
Кусури можеш винаги да намираш, но май и на теб може да се намерят. И ти намерих един, който можеше да ти бъде показан деликатно. И хем ти намествам Литургията, където трябва, хем ти показвам, че от някои дребнави заяждания нЕма смисъл.
И какво като някой не иска да бъде Православен? Ти бъди Православен!
И пак ви правя братска услуга. Понамествам някои неща в Православните ви вярвания, за да бъдете Православни в най-добрия смисъл на думата.
Що се отнася до личната ми Литургичност:
Имам си собствена Книга на Хваленията, както и собствен Молитвеник, които съм ги писал сам по време на Молитва. В Клуб Православие в темата на Прокимен „Какво представлява вярата в Бог” съм пуснал няколко неща в постинга ми, който засягаше молитвата. И пак, самите тези неща не спасяват, но съединиш ли се с тях чрез вяра, което ти докарва Покаяние от Вяра, тогава в теб се извършва духовната промяна, която Бог желае и тя в твоя живот ще принесе плодовете на правда, които ще бъдат благоуханната жертва пред Бог и твоята
ИСТИНСКА БОЖЕСТВЕНА СВЕТА ЛИТУРГИЯ.
Е, противник на Литургията ли съм? Или целият спор го водя единствено и само тя да бъде поставена, където и е мястото, и да бъде употребена според функциите, които Господ и е определил.
Литургията може да носи идеята за Покаянието, но тя не е самото Покаяние, нито е Вярата, която ще оживи някого чрез Покаянието. За много хора Литургията замества на практика нуждата от Покаяние с Вяра, както Обрязването носи същата заблуда. Срещу това съм против и спрямо православното схващане, което на практика прокарва пътя на това.
Ежко, моля да поразсъждавате с Аск върху първия ми постинг. Смятам, че нищо не сте разбрали от написаното. Може би засягам материя, за която ви е рано. Примерът с Митрополит Йоан Снъйчев, който приведох в Православие, беше православният начин да кажа същото, което казах в неудобния си постинг.
Ако участието в Православната Църква, чрез нейните тайнства спасяваше, то Митрополит Йоан щеше да е спасен чрез тях. Показаният пример говори, че Покаянието с Вяра наистина направи Митрополита вярващ Православен Християнин, а не участието в Православната църква чрез нейните тайнства.
Говорим само за мястото на Литургичността. А за някои от ЕЛЕМЕНТИТЕ на Литургичността при православните, които са всъщност истинската ни разлика, не говоря и нЕмам никакви намерения да дискутирам. Казал съм, че си ви обичам такива, каквито сте.
Винаги пиша последователно и синхронизирано, независимо от темата и клуба! И не губя надежда да почнете да ме разбирате правилно!
Поздрави
Жабчо (от блатна кал)
Тошо вика: „Никога не е късно да започнеш да четеш Библията със собствените си очи и ум!”
|