В отговор на:
"""Към които "съчинения" отнасям въвеждането на допълнителни посредници при молитва и издигането на майката на Исус в особен ходатайствен статут, обрядността, иконите (изобщо, цял списък имам с над 15 неща). """
Я ни кажи, .лино за теб Апостолите ж и в и личности ли са - конкретно ще те попитам за Апостол Павел - той за теб ж и в а личност ли е ? Понеже Светото Писание недвусмислено свидетелства, че за него "смъртта е п р и д о б и в к а" - тоесть, придобиване на Царството Небесно, че там е "много по-добро"
И ако Богородица без съмнение е също ж и в а личност - понеже не може да се облажава човек "изчезнал яко дим" - то ще споделите ли как точно го правите. Понеже без съмнение е облажаването е нещо много по-вече от почит и просби за застъпничество пред нейния Син - Единственият Ходатай между Бога и човеците.
В отговор на:
"""И тук е големият въпрос къде в преданието минава разликата между първостепенно, второстепенно, незначително, еретично и т.н. Един от факторите за разграничение е еврейството - тоест, не бива да забравяме, че нашето евангелие не е "made in Greece", макар и да е гръцка дума, а е 100% еврейски продукт. В галатяни 2:14 апостол Павел изобличава Петър с думите
"Ако ти, който си юдеин, живееш като езичниците, а не като юдеите, как принуждаваш езичниците да живеят като юдеите?"
Буквално е "как принуждаваш езичниците да юдействат?" Т.е., едно от измеренията на християнския живот е "юдействане" (и това не значи, разбира се, Талмуда, Кабала и, изобщо, юдаизъм като религия).
Как например виждаш в светлината на това "юдействане" иконите, квасния хляб, преекспонираното смирение и т.н.?"""
Няма безгрешен човек, освен Един: Христос.
Противоречията се решават с "угодно бе на Светаго Духа и нам" - тоесть, съборно, под ръководството на Святия Дух - справка: Книга Дяния, глава 15-та. В стих 15:24 е казано, " понеже чухме, че някои, излезли от нас, са ви смутили с речите си и размирили душите ви, като говорели да се обрязвате и пазите Закона, каквото НЕ СМЕ им поръчали" . Ето ти го отмяната на "юдействането". В стих 28-29 се пояснява какво остава от старозаветното. Понеже завършек на Закона е Самият Христос - Ходатаят на съвършения Нов Завет, чрез Когото произлиза благодатта и Истината, и Който недвусмислено отменя "юдействането" по Мойсеевия Закон. *
Ако вярваш, че Святият Дух е Тоя, Който Главата на Църквата Христос изпраща - Духът на Истината, Който предвечно изхожда от Бог Отец и Който упътва на всяка Истина, няма да имаш подобни терзания. ала ето, ти поставяш собствената си камбанарийна всенедостатъчност над Църковната Всеистинност, въпреки че едва ли не видите ли, аз вярвам, че Святият Дух ръководи Църквата. Е, ако вярваш наистина, докажи го на дело, търси истината в Тялото Христово, а не да се държиш като преманентно непогрешим, надминавайки латините.
Църквата Христова е Бого_човешки организъм. Без хората, не би имало Църква. Още от едно време Бог е говорил чрез пророците със силата на Духа Светаго. Новозаветната Църква също невидимо е движима от Духът на Истината - пак чрез хората - и на Земята и на Небето - нали Христос не е отменил чина на Апостолството, например. Затова Църквата Христова е един несвършващ Духовден, понеже Святият Дух е неизменно в нея като безсмъртна животворна сила. Той диша там, където Си ще [Йоан, 3:8], и не може да бъде ограничен ни от времето, ни от пространството, ни от Книгите в Библията, при все, че са святи. Което не означава, че Писанието е маловажно - напротив, то е едно от важните съществени неща в Църковното Предание.
Затова не Писанието - което е част от Преданието - е стълб и крепило на истината, а Църквата, Която Сам Господ си основа, водена от Духа Светаго е този стълб и крепило. Нима Господ не е силен да води църквата Си и без Книгите ? Нима думите Му "и портите адови няма да Й надделеят" се отнасят за Писанието ?
Пак казвам: с всичко това, разбира се, съвсем не искам да омаловажавам авторитетите на Светото Писание - което е трябвало да се запише, записало се е. Което пък съвсем не означава, че Бог Се е самоогратничил в Книгите. Затова нека не се опитваме да ограничим Безграничния. Особено в собствените си тълкувания.
Защо смяташ има толкова много различни вярвания между вас, протестантиращите, ако не поради това, че мнозина се вживяват в ролята на перманентно непогрешими.
В Църквата вярата е една - православната. Православния човек не се терзае в какво да вярва, понеже приема Богооткровените истини - догматите на вярата - които се пазят в Църквата Христова - единствен стълб и крепило на истината. Сам Христос ти казва: "ако не послуша Църквата...". Мнозина, обаче, като чуят думичката "догмат" и получават уртикария, понеже не могат да търпят много от Богооткровените истини. Защо ли ? Ами защото водещото при тях е егоцентрицма, а не христоцентризма, колкото и да не искат да си го признаят. Понеже ако беше обратното, щяха да признаят очевидното, и то е, че единствената истина е Бого_откровената, и нейн Източник, стълб и крепило е самата Истина и Господ наш Иисус Христос, Който бидейки Глава на Църквата Си я преподава в Нея (в Църквата Си) по неизследими пътища чрез Духът на Истината и неведомо я крепи и поддържа тъй, щото всички атаки от портите на Ада няма н и к о га да Й надделеят.
Кажи ми една единствена причина, поради която да слушам теб и такива като теб, като източник на истини. Ето, ти сам признаваш, че Дух Святий, Който диша където си ще не можа да бъде - образно казано - затворен в Книги, па били те и Святите Писания.
И, ако някой се противи на Богооткровените истини, обръщайки гръб на Апостолите, на Богородица, макар и с устни да изповядва че е християнин, може ли действително да бъде такъв, щом няма Духа Христов.
*
. . .
Редактирано от Eжko_ на 06.02.09 11:31.
|