В отговор на:
е как земното светилище? кое? храмът в Ерусалим ли? Той не влезе там с ничия кръв. пише, че е влязъл в светилището със своята кръв - т.е. след смъртта си е влязъл - къде? След смъртта си Ежко!!! Къде влезе Исус след смъртта си??? В небесата, в небесното пресвято място, за да спечели спасение за нас.
З е м н о т о светилище е там, където се извършва Светата Евхаристия, където Христос присъства реално и мистично [Евр.,13:10] - Онзи, Който "изпълва всичко във всичко",[Ефес., 1:23] и Който е Глава и Първосвещеник както на Небесната, така и на Земната Църква, понеже Тя - Църквата Христова - е Небесно-Земна.
Апостол Павел в обръщението си до ефеските християни, казва: - "Тая (Божия) благодат Той изобилно ни дарува във всяка премъдрост и разум, като ни откри тайната на волята Си по Своето благоволение, що бе отпреди положил в Себе Си, в нареждане изпълнението на времената, за да с ъ е д и н и всичко небесно и земно под един глава - Христа." (глава 1-ва)
Чуваш ли Ники: за да С Ъ Е Д И Н И всичко небесно и земно под един глава - Христа.
Толкова е ясно - всички в Тялото Христово са едно - съ_единени - от земята, до небето под Главата Христос [1:22].
Лично аз, точно това и чувствам по време на светата Божествена Литургия - как Небесата (Небестият Иерусалим) "слизат", начело с Триединия наш Бог в едно с Богородица, Ангелите, Апостолите, и въобще всички Божии приятели.
Светата Божествена Литургия, по думите на бившия евангелист Питър Гилкуист е най-великото, най-голямото мултимедийно Събитие на всички времена. Защото там мистично и реално присъства Самия Бог в едно с милиардите Негови съграждани в Царството Му.
"И тъй, вие не сте в е ч е чужди и пришълци, а съграждани на светиите и свои на Бога, като се утвърдихте върху основата на апостолите и пророците, имайки Самия Иисуса Христа за краеъгълен камък, върху който цялото здание (`и Небесната `и Земната църква), стройно сглобено, възраства в храм свет чрез Господа, върху който и вие се съзиждате в жилище Божие чрез Духа." (Пак там, глава 2-ра)
- . . . Вие о б а ч е (то есть, ние, новозаветните) пристъпихте към планина Сион и към града на живия Бог, небесния Иерусалим, и към десетки хиляди Ангели, към тържествения събор и църквата на първородните, които са написани на небесата, и към Бога, Съдия на всички, и към духовете на праведниците, които са достигнали съвършенство, и към Иисуса, Ходатая на новия завет, и към кръвта за поръсване (Светата Евхаристия - Кулминацията в Литургийното Богослужение), която по-добре говори от Авелевата. (Из Посланието на св. ап. Павел до Евреите, 12:22-23)
Редактирано от Eжko_ на 17.11.08 13:16.
|