Здрасти Абсинте,
На твоята реплика Иначе, на въпроса. Исляма повтаря грешката на следбиблейското Християнство - универсализира определени мотиви от израилтянската вяра за да оправдае идеята, че Аврамовия Бог може да бъде Бог и на неизраилтяни.,
искам да ти задам един въпрос, който така или иначе исках да ти задам в някоя от твоите теми, но случаят ми се стори подходящ.
След като Естир спасява юдеите от тотално избиване в дните на цар Асуир, Мардохей от името на царя издава заповед, чрез която дава право на юдеите ''да се съберат да станат за живота си, да погубят, да избият и да изтребят всичката сила на ония люде и на оная област, които биха ги нападнали заедно с децата и жените им, и да разграбят имота им,''.
Това което ме интересува, са последствията от тази царска заповед:
Естир 8:17
''17 И във всяка област и във всеки град, гдето стигна царската заповед и указ, юдеите имаха радост и веселие, пируване и добър ден. И мнозина от людете на земята станаха юдеи; защото страх от юдеите ги обзе.''
Мотивите на ''людете'' да станат юдеи са ясни, но какво според теб значи СТАНАХА ЮДЕИ, на фона на мнението ти че Авраамовият Бог НЕ МОЖЕ да бъде Бог на неизраилтяни?
Поздрави
Лука 10:27
|