Здравей Бай Торбалане,
Друг път, когато ми пращаш песничка на английски, моля да ми направиш и превода към нея.
The Spirit of the Lord is great and mighty,
The Spirit of the lord is my Victory.
The Spirit of the Lord is great and mighty,
Духът на Бог е велик и могъщ.(това е вярно)
Духът на Бог е моя победа.(кръвта на Агнеца е моя победа, а Духът е моя сила, това не го намирам за вярно)
Духът на Бог е велик и могъщ.
great and mighty in me.
Велик и могъщ в мен.(Претенции за непозволено Богоравенство. Може да се каже: Мощно действащ над мен, но с така написаното не съм съгласен.)
2 Летописи 16:9
Защото очите на Господа се обръщат насам-натам през целия свят, за да се показва Той мощен в помощ на ония, чиито сърца са съвършено разположени към Него.
“мощен в помощ” не е същото като “мощен в мен”.
Първото се намира вън от мен, а второто вътре в мен.
Велик е дума, която приляга само на Бога.
В нашата немощ просто няма как да имаме Божието величие в земните си тела.
“Силата Ми в немощ се проявява!”- е отговорът, който получава Павел от Бога. Силата Му, а не величието Му.
Отделни мощни чудодействия, които Бог проявява чрез отделен човек са нещо много рядко и инцидентно. Смисъл, който влага авторът на песничката, е, че това е нещо постоянно. Духът на Бог Е Велик и Мощен, само когато Е в Бога. В нас Той се проявява и действа по много по-различен начин, защото сме сътворени за разлика от несътворения и съществуващ Сам по Себе Си Бог. Исус скри в човешкото си тяло величието и могъществото Си на Бог. Не виждам защо Бог ще дава на нас да проявяваме в земния си живот нещо, което Самият Той не показа.
Greater is He, that is in me,
than he that is in the world.
And I am more than a councurer
by the power of His word.
Великият е Той, който е в мен
Отколкото този, който е в света
(Това не е вярно, Бог ни дава сила, а не показва величието Си. Това е непозволено приобщаване към Величието на Бога, само защото Неговият Дух е в нас.)
И аз съм повече от победител
Чрез силата на Неговата дума. (Това вече са американски глупости.)
Нека видим как точно е казано:
Римляни 8:37
Не; във всичко това ставаме повече от победители чрез Този, Който ни е възлюбил.
Не чрез “силата на някакви Негови думи” а чрез силата на “някакви Негови действия”:
Римляни 8:31 И тъй, какво да кажем за това? Ако Бог е откъм нас, кой ще бъде против нас?
32 Оня, Който не пожали Своя Син, но Го предаде за всички ни, как не ще ни подари заедно с Него и всичко?
33 Кой ще обвини Божиите избрани? Бог ли, Който ги оправдава?
34 Кой е оня, който ще ги осъжда? Христос Исус ли, Който умря, а при това и биде възкресен от мъртвите, Който е от дясната страна на Бога, и Който ходатайствува за нас?
Това е една от многото американски песнички, които са така характерни за “спермологосите-семекълвачи”. Хора, които събират чужди парченца знание, но понеже не ги разбират ги компилират в смислово несвързана последователност. Както се вижда, има верни, полуверни и направо неверни неща поставени едно до друго, които имат претенцията да представят някаква издържана мисъл. Това са гъделичкащи слуха полуистини, които търсят да дадат повече храна за суетата в човека, отколкото храна за смирението в него.
Това са песнички изградени на принципа на автосугестията (самовнушението). Давам илюстративен пример:
Бог е казал нещо: “Негови чеда сме.” Повярвай го и то е твое. Често срещан похват-съвет от американските проповедници на Харизматията. Колкото и силно да го вярваш, то няма да стане твое, ако Бог не ти го е дал и не ти даде уверение за това Самият Той.
Римляни 8:16 Така самият Дух свидетелствува заедно с нашия дух, че сме Божии чада.
Човек е склонен, поради измамливостта на сърцето си, както когато е спасен, да си мисли, че е загинал, така и, когато е загинал, да си мисли, че е спасен. Само свидетелството на Светия Дух в теб ще ти даде възможност за правилна преценка на положението и духовното ти състояние пред Бога. Човек, дори да знае правилните думи, без Светия Дух в сърцето си, ще остане сляп и безчувствен за тяхното значение.
Не мислех да се спирам подробно, но ето ти автосугестията в следния куплет:
Великият е Той, който е в мен
Отколкото този, който е в света
И аз съм повече от победител
Чрез силата на Неговата дума.
Богословският анализ беше отгоре. Сега ще покажа логическия трик.
Първата половина на куплета е нещо поднесено много подвеждащо. Втората половина от куплета е автосугестивното приобщаване към пеещия на идеята от първата част чрез “хващане на Бог в думите Му”. Така се нарича този трик. След като си го казал Господи, аз си го искам, защото си го казал. Затова е употребен изразът “Чрез силата на Неговата дума.”, а не нещо друго. Скрита манипулация, за да не се отметне Бог от казаното.
Само че ти не можеш да изискваш от Бог така нещата, първо. Бог на никого не е длъжен да угажда, само и единствено защото е казал нещо.
Второ, тези неща се получават, не защото Бог е казал, а защото Бог е казал и ти си повярвал Богу, като си тръгнал след Него във вяра и послушание, от покаяно и новородено сърце да Му принесеш плодове достойни за покаянието ти.
Заблудата на тези хора се състои в това, че смятат, че ще получат обещаното в Божиите думи единствено и само, като ги повярват, че като изговорени от Бога те задължават Бог да ги изпълни. Пропуската да видят, че Божието изпълнение на думите Му не се извършва, само защото ги е казал, а защото човек ги приобщава чрез вяра изразена в конкретни действия спрямо Бога от страна на вярващия. Да се бои от Бога, да върши правото пред Него, да Му уповава.
Тук виждаме как човекът изисква от Бога, като го впримчва в казаното от Него. Повече от ясно е, че това е самозаблуда, но самозаблуденият човек никога не осъзнава, че е самозаблуден. Това е страшното на състоянието на самозаблудата.
Първо си измисляш фалшиви дарове, ужким от Бога, с които да примамиш, гъделичкайки слуха им, последователи.
Второ им показваш един измислен трик от автосугестията(самовнушението) как да ги приобщят към себе си.
Това е номерът на хора, които мамят и себе си и другите със самозаблудите си.
Ето това прави Харизматията. Не освобождава, а поробва човека с лъжевярвания.
Отново текста:
Великият е Той, който е в мен
Отколкото този, който е в света
И аз съм повече от победител
Чрез силата на Неговата дума.
Да покажем каноничния вид:
По-силен е Този, Който е в мен,
отколкото този, който е в света.
И аз съм повече от победител
чрез силата на Неговата кръв.
Колко мъничко съм променил, а колко различно стои като смисъл и послание. Суетата и лъжата поставени до смирението и истината.
Можеш и сам да видиш разликите в двете интерпретации. Два вида богословие, два вида поклонение базирани на идеите представяни от двете богословия. Първото гали човешкото его, колко велик е човек чрез Бог в себе си. А второто смирява човешкото сърце, като му показва колко зависим е от Бога в своята немощ. Кое ще си избереш оставям на сами теб, Бай Торбалане.
Отново: Човекът е бог(изисква от Бог, впримчвайки Го в думите Му), а Бог е човешки слуга(задължен е да изпълни на човека желанието, само защото е имал неблагоразумието да каже нещо, което човекът удобно ще извади от контекста му).
И в двете песнички на харизматията виждаме как харизматичните проповедници на практика свеждат Бога до едно малко богче-измишльотина, което смятат, че могат да манипулират, както си искат за своя изгода. Обикновено продават изгодно патента за манипулиране на Бога на слушателите си.
Това е един от основните белези на Харизматията: Вместо да покажат, как човек да бъде Господен слуга, те учат хората, как хората да направят Бог свой слуга. А какво Бог прави с тези, които така се отнасят с Него…
Първо ??? После за!!! Накрая по\ в*
Ето ти една песен от репертоара на Стария Жабок, подарена му от Светия Дух преди няколко години. Беше период на ЖЕСТОКИ ИЗПИТИ НА ВЯРАТА ми. Думата ЖЕСТОКИ е точната дума.
Песен да пея дай ми, Христе
Песен да пея дай ми, Христе,
моя утеха Си Ти на небе.
В скърби, когато падне душа,
даваш ми Ти мир, тишина.
Даваш на мена Свойта ръка
в пътя ми тъжен тук на света.
Верен до мене Ти ще вървиш
в скърбите мои да ме тешиш.
Пея на Тебе, Господи мой,
Ти Си за мене мир и покой.
Ти Си за мене сладка мечта
Моя утеха Си тук на света.
Душа ми копнее за Тебе Христе,
с мен ли Си тука съм на небе.
Радост за мене Си вечна Христе
и на земята съм аз на небе.
Амин
Вторник
25.12.2001г. Рождество Христово
12:50часа
Ще попиташ: Какво и е общото с Рождество Христово?
Ще отговоря: Божият Син дойде във времето и пространството, за да стане и Човешки Син, за да може да прави за такива като мен това, което се пее в песента. И да получи от мен това, за което пея в нея.
Бай Торбалане,
Доколкото те познавам, смятам, че с радост ще кажеш на благодарението ми: Амин!
Това, че има псевдодуховни песнички, не означава, че от време на време Бог няма да благослови някой брат или сестра с някой нов химн за духовно поклонение. Сърдечни благопожелания Бог някой ден да ти даде и една твоя! Тъкмо от опит ще познаеш как се преживява божественото в Божеството по време на истинска сърдечна молитва. Ако не ти харесва моята песничка ти предлагам една стара и изпитана рецепта.
От Бургаските песнарки номер 88 “Има сила”.
Поздрави
Old Frog
Тошо тука ще стартира, песента на поклонение му дава криле в тичането за Господа.
|