А еволюцията е само теория защото до момента никой не е наблюдавал еволюционен процес и не е видял как един вид се превръща в друг. Никой не е успял да създаде нов биологичен вид до този момент дори с генно инжинерство. Това , което е налице са останки на организми живели в миналото и после изчезнали. В по-древните пластове има по-прости организми, в последствие се срещат по-сложни. Е и? Това казва ли ни нещо за начина по който са възникнали? Не? Просто Бог е създал първо по-просто устроени организми, а после по-сложни, това го пише и в Битие - Бог създава първо растенията (флората), после животните в морето (според еволюцията там се е родил живота), след това животните на земята и накрая човека (еволюцията казва, че човекът е много скоро възникнал биологичен вид).
означава ли това,че ти си за творението и за последвалите злополучни събития след което идва "прогресивното творение"?...
противоречи ли това на телеологията и ако противоречи до каква степен?
Нали творението е утвърдено за добро и нали отклонението е свързано само с отпадането на съзнанието от "безпогрешния източник на свободата"...
в книгата си "Проблемът болка", доколкото разбирам,нашия любим К.С.Луис е на прага, ако не и в самата теистична еволюция,развивайки забележително проницателни мисли за независимата природна среда и за "теизъма", надскочен от трансцендентната активна и творяща Божия любов...
цитатът е дълъг, но мисля, че си струва да се прочете. Надявам се на твоята безспорно искрена безспорно компетентна оценка на този възглед.
"Абсолютно невъзможното може още да бъде наречено същностно невъзможно, защото съдържа невъзможното в себе си,вместо да го заема от други невъзможности,които на свой ред да зависят от други.Към него няма прикрепена клауза освен ако не.То е невъзможно при всякакви условия, във всички светове и за всички извършители.
Тук "всички извършители" включва и самия Бог. Неговото всемогъщество означава власт да извърши всичко, което е същностно възможно, а не да извърши същностно невъзможното.Можете да Му приписвате чудеса, но не и безсмислици.За силата му граници няма.Ако решите да кажете: "Бог може да даде на едно същество СВОБОДНА ВОЛЯ и в същото време да му откаже свободна воля", не сте успели нищо да кажете за Бога - безсмислените комбинации от думи не придобиват изведнъж значение,само защото им прибавяме двете думи "Бог може".Остава вярно,че с Бога всички неща са възможни - същностно невъзможното не е нещо, а нищо(...)
В същото време трябва да си припомним, че като разсъждават, хората често грешат, изхождайки от неправилни данни или недоглеждане в самите разсъждения.Така можем да счетем за възможни някои неща, които в действителност са невъзможни и обратно.Затова сме длъжни да ВНИМАВАМЕ МНОГО, когато определяме онези същностно невъзможни неща,които дори Всемогъществото не може да извърши(...)
Неумолимите "Природни закони", които действат с пренебрежение към човешките страдания или заслуги, които не се преобръщат чрез молитва, на пръв поглед като че ли обуславят един силен довод срещу добротата и силата на Бог. Ще заявя най-учтиво, че дори Всемогъществото не може да създаде общество от свободни личности, без в същото време да създаде една НЕЗАВИСИМА и "неумолима" ПРИРОДА
Няма никакви основания да предполагаме,че САМОСЪЗНАНИЕТО, идентифицирането на едно същество от самото него като "Аз", може да съществува, освен в контраст с нещо "друго", с нещо различно от самото него. Именно на фона на ОКОЛНАТА СРЕДА-за предпочитане социална среща,среда на други личности-изпъква осъзнаването на моето Аз. Ако бяхме ПРОСТО ТЕИСТИ, това би причинило затруднение относно Божието самоосъзнаване, но като християни научаваме от доктрината за Св.Троица,че от цяла вечност в Божественото начало е съществувало нещо аналогично на "общество"(...)
Свободата на едно същество трябва да означава още свобода на избора, а изборът предполага наличието на неща, от които може да се избира.Едно същество без околна среда няма да може да прави никакъв избор, тъй че СВОБОДАТА,КАКТО И САМОСЪЗНАНИЕТО (ако всъщност те не са едно и също) отново изискват присъствието на нещо, ралично от Аз-а.
Тогава минималното условие за самосъзнание и свобода би било съществото да осъзнава Бог, а оттам и себе си, като нещо различно от Бог.Възможно е да има такива създания,които освен себе си и Бог, не осъзнават никакви други себеподобни.Ако е така, свободата им се състои само в правенето на един-единствен явен избор - да обичат Бог повече от себе си или себе си повече от Бога.Но живот,дотолкова сведен до основното, ние не можем да си представим. В момента, в който се опитаме да въведем взаимното разпознаване с други същества, се изправяме пред необходимостта от "Природа" и т.н,и т.н."(стр. 30)
да очаква дядо Годо е все едно да очакваш фотграфа Любчо...Редактирано от любчo /фoтorpaф/ на 16.08.07 16:28.
|