С риск да ме анатемосат отново пускам пак моето мнение, защото все плачеш, че нямало достатъчно мнения: :)
БОЖЕСТВЕНА ЙЕРАРХИЯ
Много са имената на Бог в Библията, но в Псалом 82 дори човеци са наречени ’богове’:
„Бог (елоим) седи в Божието събрание, за да съди сред боговете (елоим)...
Аз (Бог) казах: Богове (елоим) сте вие, синове на Всевишния (елион) сте всички;
Но ще умрете като човеци (синове на Адам) и ще паднете като един от князете (сарим)...”
В този Псалом Бог нарича „богове” водачите на Израел (Божието събрание) – старейшините и свещениците, защото именно те са били съдиите на Божия народ, което ги поставяло на нивото на Бог, Който ги е избрал. В Псалом 82 Той им припомня, че (макар и невидим) Бог е Главния Съдия сред тях, като ги предупреждава, че ако продължават да бъдат несправедливи и лицемерни, ще ги осъди на смърт! И поради нечестието си ще „паднат” (ще загубят вечния си живот), както е паднал „един от князете” – т.е. Сатана.
Кои са другите „князе” (богове), за които тук само бегло се споменава?
Както на земята, така и на небето има йерархия. Най-горе стои нашият Създател – Творецът на всичко видимо (материалният свят) и невидимо (духовният свят), след което идва ред на най-висшите същества „Херувимите”, ангелите и хората.
Падналият „княз” днес наричаме Сатана (сатан - противник), но преди изгонването му от Небесата, измежду всички творения, той е бил най-близко до Бога:
„Как си паднал от небето ти, Деннице (утринна звезда), сине на зората!..”; „Ти бе херувим помазан (т.е. княз),... ти ходеше сред огнените камъни... докато се намери престъпление в теб...” (Исая 14:12-15; Йезекиил 28:14-17)
* На иврит думата, преведена като престъпление (авла) означава злодеяние.
Престъплението на „падналия херувим” не е било само някакво дребно провинение, а низ от ужасни злодеяния:
1. Бунт срещу върховния авторитет на Бога, при който една трета от небесните ангели застанали на негова (на Сатана) страна, което ги превърнало в демони (бесове) – служители на злото.
2. Змията (Сатана) съблазнил (измамил, излъгал) Ева и по този начин цялото човечество „паднало” под властта на греха и смъртта!
3. Той (Сатана) продължил да клевети хората до смъртта и възкресението на Господ Иисус.
4. „Князът на този свят” и днес като разярен лъв обикаля земята и търси кого да погълне (да унищожи духовно и физически).
5. Колкото повече наближава краят му, толкова повече се умножават лъжливите религии, култове и учения, но най-страшното е, че Сатана се е вкоренил в самото християнство и мами невежите вярващи, създавайки десетки хиляди „християнски” деноминации (църкви).
Херувими, Серафими, Живи същества
Думата „херувим” (от иврит - „керув, крувим) означава: летящи същества, които са представители на Божието присъствие.
Пророк Исая (6:2,6) нарича тези същества „серафими” и ги описва така:
„Над него (Божият престол) стояха серафимите... всеки с по шест крила; с две покриваше лицето си, с две покриваше нозете си и с две летеше...”
Думата „серафими” (от иврит – сараф, срафим) означава: горяща змия, огнени крилати (летящи) същества. (Исая 30:6)
За разлика от пр. Исая, който не споменава нищо друго за външния вид на серафимите, пророк Йезекиил (1:5-15,22-24) описва херувимите доста подробно:
„...Четири живи същества (хайот)... с човешко подобие... с четири лица (лъвско, волско, орлово и човешко), четири крила... Изгледът им бе като запалени огнени въглени, като изгледа на факли... И живите същества блещукаха (отиваха и се връщаха) наглед като светкавица... ”
Според пр. Йезекиил херувимите се намират „под простора” върху който се намира Божият престол (трон), докато ап. Йоан вижда „живите същества „около престола”, пред който има „стъклено море” (при пр. Йезекиил - „простора”). Апостол Йоан вижда всяко от четирите „живи същества” с по едно лице (на лъв, теле, човек и летящ орел) и с по шест крила (като серафимите). Описанието е подобно на това на пр. Йезекиил, но има и подробности, които ги няма в другите текстове.
* За първи път херувимите сa описани в Битие 3:24, където тяхната задача бе да пазят Божията градина („еден” – Едем, раят) от изгонените Адам и Ева.
* Херувими от злато са стояли в двата края на Умилостивилището (Капакът на Божия ковчег с10-те заповеди, колесницата на Бог), които същевременно са и част от него. * Херувими са извезани върху завесите на скинията (Изход 25:17-22; 26:1)...
* Понякога херувимите имат едно лице, друг път две или четири лица. Ясно е, че всеки (пророк) ги описва различно (доколкото Бог му е позволил това).
Преди бунтът на Сатана и падението му, херувимите са били пет. Затова не е случайно, че днес сатанистите използват пентаграмата (петолъчката) като символ на Сатана, който още се надява, че ще успее да свали Бога от трона, за да заеме Неговото място.
Друг „образ” на Сатана е „летящият огнен дракон”, срещан най-вече в Китай и някои други азиатски страни.
И ап. Йоан пише, че този „змей” е същата оная „старовременна змия, която се нарича дявол и сатана”, който бе победен от архангел Михаил (от иврит „Михаел” – който е като Бога) и неговите ангели. (Откровение 12:7-13)
XIII. - КОЙ Е АРХАНГЕЛ МИХАИЛ
Изразът „архангел” е споменат само два пъти в Новия Завет – в Юда стих 9 и в 1Солунци 4:16 (от гръцки – „архи + ангелос” – началник, главнокомандващ на ангелите).
Само в Посланието на Юда пише, че Михаил е архангел. Но за кой Михаил става въпрос?
От Библията разбираме, че не става въпрос за човек, а за Този, който е главен в „небето” (в духовния, невидим за нас /плътските, материалните/ свят.) За Него пише и пророк Даниил (10:13,21; 12:1), където Михаил е наречен:
1. Един от главните князе (на иврит: ахад а сарим а ришоним – един от първите князе).
2. Вашият (на народа на Израел) княз Михаил.
3. Великият княз Михаил, който се застъпва за твоите люде (т.е. за еврейския народ, сънародниците на Даниил)
*Думата за княз на иврит тук е „сар”, но тя означава също и: владетел, управител, благороден, пръв по ранг, водач... В Библията има и други думи (на иврит) за „княз” - „нагид”, „надив”... (Думата за цар е „мелех”.)
В Даниил 9:25 Месията на Израел (който е Иисус – Йешуа а Машиах) е наречен Княз. (нагид – означава също и водач, вожд...)
Както Бог-Отец, така и Бог-Син имат много имена. Същото е валидно и за Святият Божий Дух!
Но кой е ТОЗИ, който може И СЕ бори срещу Сатана? От Откровение 12:7-13, разбираме, че това е именно Архангел Михаил, Великият Княз Михаил, Предводителят на небесните ангели – самият Цар на Царете – нашият Господ Иисус, Князът Месия, Ангелът на Завета, Застъпникът (Първосвещеник и Ходатай) на всички, които вярват в Него и които изпълняват Неговите заповеди (евреи и повярвали в Него от езичниците)... Мога да продължа да изреждам и други имена на Иисус, като: Човешкият Син, Пророкът, Лъвът от Юда, Отрасълът, Коренът или Потомъкът Давидов, Небесният Хляб, Пътят, Истината и Животът, Живият Камък, Канарата, Пастирът и т.н.
Не пише ли в 1Петр. 3:22, че всички ангели, власти и сили Му се (на Иисус) покориха! (Виж и Евреи 1:2-9)
„И тогава ще изпрати ангелите и ще съберат избраните Му...”
Марк 13:27 (Виж и 1Солунци 1:7)
Кой е Този, Който заповядва на ангелите Си да изпълняват заповедите Му? Кого слушат те? Не е ли това техният Началник, Вожд и Пълководец, дори Генерал – Архангел Михаил и Князът Месия!
XIV. - КОЙ Е МЕЛХИСЕДЕК
Случвало ми се е да чета невероятни неща за Мелхиседек, като изключвам писанията на мормоните („Светиите на Иисус от последните дни”).
Майката на Константин Велики (Елена) дори твърди, че е открила гроба му...
Но, нека проследим заедно какво пише в Библията, вместо да се позоваваме на човешките фантазии.
За първи път името на този Цар срещаме в Битие 14:18-20, където Той се среща с Авраам, когото БЛАГОСЛАВЯ! Наблягам на това събитие, защото Сам Бог обещава на Авраам, че ще го благослови (Битие 12:2; 22:16-17; Евреи 6:13-15).
Подробно обяснение за това, кой е Мелхиседек, намираме в Посланието към Евреите, гл. 7, от където разбираме, че ТОЙ е:
1. Цар на правда (от иврит – цадик - праведен)
2. Цар на мир (на иврит - шалом)
3. Без баща и майка, без родословие (човешко)
4. Няма начало на дни или край на живот (вечен, безсмъртен)
5. Прилича на Божия Син! (прилича на Иисус, но не е Той)
6. Бил е и остава завинаги Свещеник на Живия Бог! (вечен първосвещеник)
7. Иисус става Първосвещеник според неговия (на Мелхиседек) чин (ранг)
(Евреи 5:5 -10; Псалом 110:4)
• Не е възможно Иисус да е станал първосвещеник според човешки ранг (чин), нито усъвършенствайки се в плът, да е получил такъв от някой, който е на по-ниско ниво в Божията йерархия! Единствената личност, която отговаря на всичките описани по-горе определения е Святият Дух – другото Лице на Небесния Бог! Той (Бог – Мелхиседек – Святият Дух) благослови Авраам! Чрез Него Иисус се „принесе в жертва” (Евреи 9:14,26), защото не можеше да има жертва без Първосвещеник! И чрез Божия Дух Иисус бе възкресен от мъртвите (Римляни 8:11), както и ние се надяваме да бъдем възкресени пак чрез същия Дух! И пак Той – Святият Дух днес ходатайства за нас, както ходатайства и Иисус (Римляни 8:26-27).
Съвсем естествено е названията и действията на Небесния Бог да се припокриват, защото въпреки трите Му имена (Бог-Отец, Бог-Св. Дух и Бог-Син), с които ни се разкрива в Библията, Той все пак е ЕДИН БОГ!!! (Второзаконие 6:4)
Божието Слово приело човешки образ в лицето на Иисус и след като се усъвършенствало (в плът), се завърнало отново в Небесата (Евреи 9:24). Тази тайна е непонятна за човешкия ум, но я приемаме с вярата, която Бог ни е подарил поради великата Си милост и любов! (Йоан 16)
|