В отговор на:
Предлагам първо да се докаже, че ТРЯБВА да се избира между жената или плода, т.е. че най-малкото единият ще умре СЪС СИГУРНОСТ. И след това да се говори, че нещо си било ненаучно и трябвали доказателства. Нека в такъв случай наистина да бъем последователни.
В медицината стопроцентови неща няма, затова освен занаят тя е и изкуство. Но има такова нещо като медицина, основана на данни. Т.е. на статистика - колко от бременните жени в остра сърдечна недостатъчност умират ако не им се направи аборт; колко оживяват, но бебето умира; и колко оживяват заедно с бебето. Също след аборта в условията на остра сърдечна недостатъчност - колко оживяват и колко умират.
На който това му е работата, ги знае тези неща (също и за тежката циркулаторна недостатъчност; или за някои от другите реални индикации) и действа на мига. Ако знаеш, че в 80% от случаите умират и двамата, а в още 10% поне бебето, но разчиташ на останалите 10% вероятност, в които оживяват и двамата, ти си убиец по предумишлено бездействие.
Става въпрос само за случаите, когато от аборта се очаква повече полза, отколкото вреда. Което също трябва да се прецени на мига според ситуацията. Това е същото като да прилагаш канона с акривия или икономия според всеки отделен случай, а не да шляпаш с общия аршин за по-лесно. В изолирани частни случаи ще има и акривия - това ли е проблемът?
В отговор на:
А точно това имах предвид от самото начало - преди да се случи каквото ще се случва, няма доказателства нито за едното, нито за другото.
А какви са доказателствата при прилагането на канона с акривия или икономия? Как решаваш кое е било по-малкото зло и кой/Кой е взимал решението? Духовното попечителство също не е само занаят и цитиране на правила, а и изкуство. Познаването на правилата, също както и на медицинската статистика са само една от основите за придобиване на опит и за действане според всеки отделен случай.
В отговор на:
Ти християнин ли си или лекар? И защо ме караш изобщо да питам така, сякаш това са несъвместими неща? Неслучайно съм писал ”Кой” с главна буква.
И трите
Християнин или не, съдията трябва да отсъди справедливо.
Християнин или не, войникът не трябва да седи със скръстени ръце (има време за молитва, има време и за щик).
Християнин или не, духовният попечител трябва да търси доброто на ближния под негова опека.
Християнин или не, лекарят трябва да се придържа към по-малкото зло.
Да не излезе накрая, че нехристияните лекари, съдии и войници са изпълнили волята на Отца и са отишли да копат на лозето, а християните са се скатали зад някакви уговорки и са станали предатели на Бащината воля...
Достатъчно се изписа последните години по тоя клуб за хипер-ултра-мега-екстра-духовничарството, под робството на което страната се напълни с "духовни" и безучастни християни.
В безброй много ситуации бездействието е грях.
Протакането - също.
|