|
Тема |
Re: за моисеевия закон и нашето коравосърдечие [re: nikiharis] |
|
Автор |
fordprefect (извънземен) |
|
Публикувано | 18.03.06 11:58 |
|
|
ники,
разделението на закона на церемониален и морален е неправилно, неточно и най-важното небиблейско. законът е един. словото никъде не го разделя на морален и церемониален. така че не можеш да кажеш че Бог е отменил една част на закона и е оставил в действие друга. или всичко е отменено или всичко важи.
това че христос заявява че някои отделни заповеди не важат за християните, а от друга страна ап павел казва че законът се изпълнява в нас които вярваме, се обяснява много по добре с идеята за трасформация, за която ти псах. христос изпълни закона като изяви истинския му смисъл и същевременно премахна обусловената от спецификата на древното еврейско общество и култура "опаковка" както и компромисите които Бог е направил с човешкото коравосърдечие за които вече стана въпрос.
това много ясно се вижда в проповедта на планината във формулата "писано е... но аз ви казвам". много от "тълкуванията" които христос дава на старозаветните заповеди изобщо не са тълкувания а привнасяне на нов смисъл, който е едновременно свързан с духа на заповедта, но отива много по надалеч. едно е да не убиваш някого, друго е дори да не си позволяваш лукса да не го мразиш. разбира се че омразата може да доведе до убийство, но не всяка омраза е толкова силна и толкова неконтролируема, че да доведе до смърт.
именно в този смисъл трябва да се тълкуват думите на исус "не дойдох да разруша закона а да го изпълня" - изпълнението на закона както виждаш е свързано с неговата трансформация.
|
| |
|
|
|