|
Тема |
Re: за моисеевия закон и нашето коравосърдечие [re: Astronomy Domine] |
|
Автор |
nikiharis (член) |
|
Публикувано | 18.03.06 10:51 |
|
|
Нали не мислиш че е ефтина екзегетика можеш да пробутваш на хората маркионитските си отровни ереси? Цялата ситуация около Ерусалимския събор е породена от група юдаисти, които са искали да наложат церемониалните закони върху езичниците, и по този начин са отричали реалността на Новия Завет и неговите Тейнства (обрязването е знака на Завета при Стария Завет).Това, което Апостолите решават на събора е че по отношение на обрязването и кашера езичниците са свободни, тъй като тези аспекти от закона са отпаднали чрез Христос.Апостолите обаче задължават вярващите езичници да спазват моралните стандарти поради което им пишат че трябва да се пазят от блудство и ядене на кръв и удавено. В посланията си Апостол Павел изпозлва Стария Завет, включително закона за да наставлява Църквата в практичния и живот. В 2 Тим 3:16-17 обявява че ццялото Писание е полезно за Божиите хора, тъй като то е Боговдъхновено. това е доста различна позиция от твоята комай. Самия Христос обобщава Закона с заповедите да обичаме Бога и ближния си. Само в твоята глава Закона на Бога е в контраст с вярата и любовта. Апостол Павел пак казва че любовта се изразява в това да не вредим на бл;ижните си, което се казва в самия Закон.
Не разбирам зветрската ти омраза към тази част от Божието Слово.
Закона в миналото е бил неефективен заради нашата неспособност да обичаме Бога според Неговите собствени изисквания за истинска любов.
Как ще коментираш факта че за Новия Завет се говори като за записване на Божия Закон в умовете и сърцата на християните? Колко Божии закони има?
Павел казва още че праведните изисквания на Закона се изпълняват в нас, които се ръководим от Духа и вярваме в Христос-ето че няма такова измислено противоречие, което ти се мъчиш да създадеш. Павел нарича Божия Закон добър и свят и духовен а ти го наричаш с какви ли не унизителнуи епитети. Кой е правия?
|
| |
|
|
|