Темата е супер и нека модераторите да спрат безсмисления спам в нея.
Езекиил 18 глава си е много добро Слово, даже може да се погледне на нея като паралел с Изход 20 гл. Там се казва следното:
4 Не си прави кумир, или какво да било подобие на нещо, което е на небето горе, или което е на земята долу, или което е във водата под земята;
5 да не им се кланяш нито да им служиш, защото Аз Господ, твоят Бог, съм Бог ревнив, Който въздавам беззаконието на бащите върху чадата до третото и четвъртото поколение на ония, които Ме мразят,
6 а показвам милости към хиляда поколения на ония, които Ме любят и пазят Моите заповеди.
Точно в Езелиил 18 се показва Божият промисъл за това, че всеки отговаря сам пред Бога за своите действия и за своите бездействия. Всеки стои пред Бога и един ден ще застане пред Престола Му. В Новия завет се казва, че каквото сам си посееш, това и сам ще си пожънеш. Естествено, че Господ не благоволява в смъртта на нечестивеца, защото Неговата воля е да се спасят всичките човеци. Но ако продължим в тази насока ще навлезем в друга тема за това дали можем да си загубим спасението, дали спасението ни се състои от краен брой добри дела. "Когато, обаче, праведният се отвърне от правдата си и стори неправда, като извърши всичките мерзости, които нечестивият върши, тогава ще живее ли? Ни едно от праведните дела, които е сторил, няма да се помни; за престъплението, което е извършил, и за греха, който е сторил, за тях ще умре." Значи имаме праведен, който е наречен "праведен" (защо ли?) който върши добри дела, но някъде по праведния си път върши грях... Остава въпроса той бил ли е спасен още в началото? Някои ще казат, че още от самото начало той не е бил избран за спасение, други ще попитат - ами като е така тогава защо е бил наречен праведен.
"Но ако беззаконникът се обърне от всичките грехове, които е сторил, пази всичките Ми повеления и постъпва законно и право, непременно той ще живее, няма да умре." Това всички сме го извижяли и преминали, защото бяхме беззаконници и с Божията помощ се обърнахме към Него. Въпросът е сами, или с нечия помощ. И тук ще се появят два отговора И след двата отговора ще има и трети въпрос - каква е гаранцията, че след като сме се обърнали и пазим всичките Господни повеления и постъпваме законно и право ще се спасим. Даля в някакъв момент няма да постъпим беззаконно и да станем като горния праведник, за който е казано, че няма да се помнят добрите му дела. Но който устои докрай. Естествено, че спасението не се опира на дела, а е по благодат чрез вяра в Бога. Но и благодарение на вярата си ние извъшваме дела достойни за спасение.
Codosh, Cadosh, Cadosh Elohim
|