А защо пропускаш четвъртия? Коринтския кръвосмесител първо бе предаден на сатана и лишен от общението на вярващите, а после Апостолът отмени клетвата и нареди на братята да го приемат, да не би да погине от прекалена скръб. Тук Апостолът нарежда, християните изпълняват - и толкоз.
И когато Павел каза на първосвещеника: Бог ще удари тебе, стено варосана! а после се отрече веднага от думите си: не знаех, братя, че е първосвещеник, защото писано е: княза на твоя народ да не похулиш и пр - нима това е Божието отношение, което се променя за една минута?
Според нас - духовниците имат дадена от Бога власт - да връзват и развързват, да бъдат учители на вярата и още много неща. Който не ги уважава, сам си навлича Божия гняв. Както "Бог поругаван не бива", така и Божиите служители - свещеници и епископи, заслужават особена почит, независимо какво мислим за личността им. И те самите са длъжни - личните нападки и обиди да търпят, но от една граница натам да реагират, не само заради себе си, но и заради сана си.
Под разни предлози за "каноничност" и пр, но с крещящо лично пристрастие мойте православни сестри и братя се държаха грубо и арогантно с епископ Климент, обвиняваха го в какво ли не, дръзко потъпквайки доста голямата иерархична разлика от мирянина до епископа с лични оскърбления, обвинения в ерес и прочие. А на историята за грубостите на една продавачка на свещи реагираха, сякаш в зеницата на окото им бръкнаха... И най-накрая се натикаха под анатема.
Но дано тази клетва по-скоро да бъде вдигната, независимо дали има основания в Новия Завет или не.
Моля те също да не носиш някаква лична обида, струва ми се, че в разговора Надя писа иронично за "сто хиляди анатеми", а ти се върза. Но Бог да ни помири по-скоро
Редактирано от famulus на 29.06.05 08:32.
|