Аз мога да отговоря само за себе си.
Ценял съм въведената от епископ Николай дисциплина в Софийската патриаршеска митрополия.
Въпреки че бе достигнало до мен от руски монаси някакви негови изказвания по мой адрес, отминах великодушно приказките му.
Не е той човекът да се произнася от името на Патриарха, защо последният ми бил обиден, че не съм приел задкулисните преговори между Патриарха и Митрополитите Геласий и Неофит.
Не е черта на моя характер да действам задкулисно.
Ако в последно време реагирам крайно остро по отношение на Патриаршеския Синод, то е за две неща:
1) Действията на епископ Николай са самолични и са в крайностно потъпкване на УСТАВА НА Б.П.Ц.
Неговата фанатизирана злоба е в противоречие със заявленията на ПАТРИАРШЕСКИЯ СИНОД около събитията в България.
Той си позволи да въведе самолично изменение на богослужебния устав, въведен в Православието, с неговите т.н. "акатисти" пред празника на Успение Богородично.
Такива богослужения не се предвиждат по ТИПИКА.
Затова и отправих въпрос в клуб "Православие" до неговите обожателки, дали тези благочестиви на пръв поглед богослужения ще останат и занапред като характерни за Софийска епархия, или те са чисто и просто ДЕМАГОГИЧНО тържество или манифестация на ПОБЕДА!
2) Епископ Николай не само че не спазва големите приказки на Митрополит Неофит по приемането на клирици от ведомството на Митрополит Инокентий, изявили желание да принесат покаяние и преминат във ведомството на Патриарх Максим, но стига твърде далече.
Никой никога не е споменавал за повторно ръкополагане на свещениците. Смятам че сте достатъчно разумен човек за да си дадете отговор какво означава да не отговаря въпросният "епископ" на подадените свещенически молби.
Нещо повече, епископ Николай, по внушение на демонизиращия се "митрополит" Натанаил, който без никакво смущение на съвестта си окървави ръцете си, не само че се поруга с хората, но в сатанинския си садизъм дръзна своеволно да поставя въпрос за преръкополагане на свещеници.
Точно така е поставен въпроса за отец Борис от храма "Свв. Кирил и Методий" в София.
Ако за други свещеници би могло да се разказват басни, то едва ли ще се намери човек, познаващ отец Борис, който да каже, че той е крадец, мошеник, хулиганин и пр.
При такова положение на крайно унижение и сатаниско изстъпление от викарния епископ, когото не допуснаха Бачковските монаси дори да влезе в манастира им, а Рислските заплашиха да сторят същото, то по-логично ще е поруганите свещеници да станат старостилци и да знаят в името на какво страдат, отколко да се преръкополагат при убийци и търгаши.
Точно тези действия на епископ Николай ме накараха да предприема крайна позиция и да се обърна с ОТВОРЕНО ПИСМО ДО МИТРОПОЛИТ ИНОКЕНТИЙ, искайки незабавно свикване на нашия Синод за да анатемоса целия Синод на Патриаршески ЛЪЖЦИ и обяви гръмогласно, че пребиваващите в лоното на този самоотсякъл се от ИСТИНАТА ХРИСТОВА вертеп, се лишават от благодатните дарове на Св. Дух.
Вината не е наша този път, а на лъжците и демагозите, които никога не са търсели църковния мир и за пореден път показаха коварството си, карайки всеки нормален човек да им няма никакво доверие занапред.
Ето, това са моите лични мотиви за да отправя критичен тон на самозабравилия се викарен епископ, за когото дори Митрополит Иларион каза неотдавна в личен разговор : ""голям дявол е този Николай".
Редактирано от Prokimen на 31.01.05 02:36.
|