Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 20:28 26.05.24 
Клубове/ Религия и мистика / Християнство Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Re: ПИСМО -подписка ДО ПАТРИАРХ МАКСИМ [re: Prokimen]
Автор Prokimen (наблюдател)
Публикувано24.01.05 20:35  



ВАШЕ СВЕТЕЙШЕСТВО,
ВАШИ ВИСОКОПРЕОСВЕЩЕНСТВА,

Предоставяме на вашето внимание настоящето изложение, като изразяваме уважението си и същевременно загрижеността си по някои конкретни въпроси свързани със Светата ни Българска православна църква. Надяваме се, че ще приемете този акт като добронамерен и целящ укрепване доверието, уважението и ролята на БПЦ като водеща в духовния живот на народа ни, каквато е била векове наред.

По отношение на обединението на БПЦ

Естествено всички сме за единна БПЦ, която да бъде духовен водач на народа ни в тези трудни времена на социално напрежение.

НО ВЕРОЯТНО МНОГО НЕЩА НЕ СТИГАТ ДО ВАС!

Приветствуваме решителността и желанието за обединение, макар че не приемаме “полицейщината” и насилието в църквата. Това е вече факт и ако бе изиграл ролята и предназначението си, би се приело от обществеността, че е проведено в името на кауза, която е постигната. Но тук идва недоумението и неприятните коментари по адрес на духовенството и по специално на църковния клир. Бе обявено чрез всички средства за масова информация пред обществеността, ЧЕ КОИТО ДУХОВНИЦИ СЕ ПОКАЯТ ЩЕ ИМ БЪДЕ ПРОСТЕНО И ЩЕ БЪДАТ ВЪРНАТИ В ЛОНОТО НА БПЦ. Не е необходимо на духовници да напомняме какво значи “ПОКАЯНИЕ И ПРОШКА”!!! Какво се оказа: Бяха взети църквите т.е. имуществото, но свещенниците, които се покаяха и пратиха покайни молби още през месец август, разбрахме, че дори нямат отговор от Вас до този момент. А не е необходимо да цитираме коментариите сред хората: “Е и тук беше борба за пари и имоти, а не за обединяването на църквата”. Болно ни е, че е така. Но фактите са неопровержими! Не само това, но Софийския управляващ епархията Епископ Николай с действията си събужда не само недоволството на миряните, но подронва и престижа на църквата. Не коментираме общоизвестния скандален факт с опита му да изхвърли Папския нунций от службата в църквата “Св. Неделя”, където благодарение на Митрополит Неофит, бе донякъде туширан скандала, но очевидците недоумяват и коментират. Да не говорим, че много от нас го помнят в църквата “Св. Николай Чудотворец” където по най-груб начин е гонил от църквата и е отказвал благословия, защото някои мирянки са “ГРИМИРАНИ” ( излязли от работа, за да се помолят). А това, че същият е минал през всички “разколнически църкви” с група свои приближени да кади “срещу сатаната и оскверняването на храмовете”? Разколниците са извършили нарушение, но затова, че са инакомислещи, не могат да бъдат третирани като “сатани и престъпници”, както ги окачествяват Епископ Николай и Епископ Натанаил.

Църковния клир трябва да се замисли за това, което Католическата църква направи преди много години: осъвременяване и влизане в крак с действителността, за да бъде близко, разбрана и приемана от хората, особено от младите. Такива изявления и действия не говорят за УСЪРДИЕТО на проявяващите ги, а за ограничено мислене и недостатъчна зрялост за заемания административен пост.

Тук е мястото да припомним и думите на Баба Ванга, която независимо от критиките, вложи всичките си спестявания да изгради Божи храм. Когато гледахме документалния филм, силно ни впечатлиха думите й към Епископ Натанаил: “Чакай, ти си владика, трябва да си благ и добър, не се люти толкова”, в отговор на грубото му поведение и нервен тон към нея!
Връщаме се на прошката и покаянието. Щом духовенството не може да прости на братята си и да ги приобщи, как ще учи хората на смирение, прошка и доброта??? Не само това, но и чухме, че Епископ Николай се гаври едва ли не с покаялите се свещенници, ръкоположени преди разкола. Знае се, че Епископ Натанаил с расото е прескачал оградите на базата в Илиянци, готов да се бие, знае се, че за съжаление изпратени от него хора да превземат манастира са убили свещенника в Банско. Как е възможно църквата да не вземе отношение по тези въпроси, които вълнуват свързаните с църквата вярващи християни? Това е системно поведение от негова страна. Знае се, че на заседание на Светия синод е заявил, че не само разколническите свешенници, но и служителите в църквите (клисарки, свещопродавачки – които са обикновени чиновници) НЕ ТРЯБВА ДА БЪДАТ ВЕЧЕ ДОПУСКАНИ В ЦЪРКВИТЕ! Каква е тази злоба в тези духовници, къде е християнската доброта, прошка и помощ към ближния? Не е ли това нарушение на основните християнски принципи и добродетели? Не е ли това лъжа към общественото доверие. Вече шест месеца покаялите се свещенници са без работа.

ТОЧНО ДУХОВЕНСТВОТО ТРЯБВА ДА ДАВА ЛИЧЕН ПРИМЕР НА МИРЯНИТЕ ЗА ЧЕСТНОСТ, ПРИНЦИПНОСТ, ОБЕКТИВНОСТ, ДОБРОТА, ЛЮБОВ КЪМ БЛИЖНИЯ И ПОМОЩ НА БЕДСТВАЩИТЕ! КОЙ БИ ОТИШЪЛ ДА СЕ ИЗПОВЯДА, ДА ПОИСКА ПРОШКА ИЛИ БЛАГОСЛОВИЯ ОТ ТАКЪВ ЗЛОБЕН ФАНАТИК?

ПИТАМЕ: След като един компрометиран епископ от разколническия синод, изгонен за финансови злоупотреби, който морално и по канон няма право да бъде монах и съответно епископ, как е възможно да се приеме с цялото му безчестие и да служи рамо до рамо с Негово Светейшество, който е боготворен от миряните? (Няма да коментираме кражбите и разпродажбата на помощи в църквата в Княжево). Толкова ли са важни имотите на Княжевската църква и показанията, които той е готов да даде? За това ли му простихте? Това е недостойно и злепоставя църквата. Ако той е честен човек, ще защити принципите си без комерчески интереси и условия. А точната дума е “предателство”, независими спрямо кого е. На този непочтен човек, с финансови нарушения, възложихте управлението на производствената база е Илиянци??? ( поп Койчо от Княжево).

И за съжаление остава само факта, че се върнаха църковните имоти т.е. хората коментират, че е била борба за имоти и пари, но не за обединение! Очкваме от Вас да вземете отношение по този въпрос! Искаме да напомним, че в църквата, която принадлежи на целия български народ и се управлява от светия Синод, трябва да се поставят на отговорни административни длъжности ерудирани духовници с необходимите морални качества да ръководят епархия или църква.

ОЩЕ ВЕДНЪЖ МОЛИМ ДА НИ ПРОСТИТЕ, ЧЕ ГОВОРИМ ЗА НЕПРИЯТНИ ФАКТИ, НО СЕ НАДЯВАМЕ ДА ОЦЕНИТЕ, ЧЕ ГО ПРАВИМ ОТ ЗАГРИЖЕНОСТ И ЖЕЛАНИЕ ДА СЕ ПОМОГНЕ НА ЦЪРКВАТА ДА ВЪЗСТАНОВИ ДОВЕРИЕТО И УВАЖЕНИЕТО НА ХОРАТА!

2.По повод публикацията, че партия “Новото време” е готова да помага на църквата. Тя търси източници на финансиране за социално осигуряване на монасите. Това е чудесно, но не изпитват ли неудобство финансовите фактори в БПЦ? Всички знаем, че до 1989г. хората със страх влизаха в църквите, заради неприятности в работата и следването. Тогава приходите в църквите се реализираха само от тяхни бедни дарения, свещи и тайни ритуали на минимални цени. Днес обаче, всички знаем, че църквите са едни от най-добре печеливши институции в старната. Не само вярващи миряни, но стана “мода” и всевъзможни фирми и бизнесмени да се изявяват като дарители, плащат ритуали и без да са вярвящи. Само от молитви, панахиди, венчавки, погребения, ОСВЕШАВАНИЯ, водосвети влизат многократно по-големи суми от преди. Да не говорим за НАЕМИТЕ от църковните имоти. Питаме при тези огромни приходи, защо църквата не се погрижи да осигури своите монаси? Колко са те на брой и за каква сума става въпрос? Та дори свещенниците да не получават заплати, а само осигуровки, пак имат над 2-3000 лв. лични приходи от давани на ръка пари за всеки ритуал. Срамно е СЕГА църквата “да плаче” за пари. Не се контролират и разпределят целесъобразно финансовите приходи.

3. След като Църквата не проявява братската грижа дори към своите вече в пределна възраст Епископи, как може да очакваме да се грижи за обществото и социално слаби енориаши.
Конкретен пример е Епископ Нестор. Бивш игумен на Рилския манастир, който се помни и от местното неселение и от гости на манастира. На Великден е раздавал по 2000 яйца. Всички дипломати и чужди гости също го уважаваха. Сол Полански му бе от постоянните посетители. Канцлерът на Бавария – Щраус му направи дарение за манастира, заради което беше изгонен и заточен от комунистическата власт в Русе. След това бе игумен на Троянския манастир. От там бе изпратен в Ловешка епархия и после пратен на покой. Действително единствен Митрополит Дометиан прояви загриженост и му предостави апартамента си в Лопушанския манастир, но това не е достатъчно. Епископ Нестор е ЛИЧНОСТ В БПЦ, той е литератор, поет, историк. От дълги години са публикациите му в най-известните наши литературни списания – поезията му, историческите му трудове. ТОЙ НАПИСА ДОКУМЕНТАЛНАТА ИСТОРИЯ НА РАЗКОЛА В БЪЛГАРСКАТА ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА. Вместо да се гордее с такава личност, да направи обществено достояние творчеството му с рецитали и т.н. Св. Синод го изостави. Лопушанския манастир е вън от населено място, а той е стар, болен човек, който има нужда от ежедневни грижи и лекар.
Питаме, защо не бе “приютен” в сградата на Св. Сонод, след като дядо Иларион е вече в Силистра, а дядо Геласий, лека му пръст, почина? Там дядо Нестор би имал топла стая, храна и при нужда лекарска помощ. Защо не бе изпратен в Троянския манастир, където също ще е сред хора, населено място. В Лопушанския манастир той е оставен “на изживяване”. Няма телефон, няма кухня и условия за възрастен болен човек, а оскъдните средства не му позволяват и лечение. Възмутени сме от небратското отношение към “безполезните” вече владици, независимо от заслугите им към БПЦ. Целия си живот е отдал активно в служба на БПЦ и сега е в забвение, изоставен , самотен.

4.КЪДЕ Е УЧАСТИЕТО НА ЦЪРКВАТА В СОЦИАЛНАТА СФЕРА? Къде е благотворителността и милосърдието? (присъствали сме на грозна сцена, когато свещенници отказаха опело в църквата на Централни софийски гробиша, затова, че починалата и близките й са много бедни миряни и нямаха да платят 30 лева за опелото. Та християнски дълг на свещенослужителя е да помага на бедните, а не да отказва служба.
Искаме да посочим най-яркия пример за помощ и милосърдие към хората – дейността на отец Боян Саръев в Родопите. Дочуваме, че търпи много критики, но той ВЪРШИ ЕДНО БОГОУГОДНО ДЕЛО. Направил е чудеса. Построил е сгради за ношувки, създал е безплатна трапезария за бедни, обучава в християнски ценности деца, създал е условия за обучение на даровити бедни деца и т.н. Това е мисионер, който служи и помага на хората в името на Бога и християнските добродетели И ТО БЕЗ ФИНАНСОВА ПОМОЩ ОТ БПЦ!
ПОСОЧЕТЕ ЕДИН ПРИМЕР НА ХРИСТИЯНСКА БЛАГОТВОРИТЕЛНОСТ И МИЛОСЪРДИЕ ИНИЦИИРАНИ И ФИНАНСИРАНИ ОТ БПЦ?
ТУК Е МЯСТОТО ДА ПОСОЧИМ ТОЧНО ОБРАТНОТО СЪС ПРОТЕЖЕТО НА ЕПИСКОП НИКОЛАЙ В ЦЪРКВАТА “СВ. ПРЕОБРАЖЕНИЕ ГОСПОДНЕ” В “ЛОЗЕНЕЦ” – гр. София. Там е назначено едно младо момче- свещенник за Председател – управляващ единствената енорийска църква в Лозенец, без опит в църковната администрация, но явно с опит в работата с фирмите. Първата му изява бе, че веднага разби стените, махна старите прозорци и ги замени с алуминиева дограма, която е хубава и скъпа но за заводска сграда, сега изобщо няма характер на църква. Старата дограма бе с цветни стъкла, които създаваха атмосфера. Освен огромните суми (тази подмяна струва хиляди евро), това не бе най-необходимото за тази църква, на която са направени съвсем скоро наистина необходимите ремонти: покрив, нова подова плоча, настилка мозайка, преди години бе прокарано парно от отец Живко – дългогодишен председател на тази църква още преди разкола. Разбиването на стените естествено води сега до ново боядисване и стенописи. А на всичко отгоре новоремонтирания под е покрит с полиран лъскав мрамор по който се пързалят хората – като в “Св.Неделя”. Питаме първо от къде толкова средства, щом църквата няма пари? КОЙ КОНТРОЛИРА ТЕЗИ РАЗХОДИ И ДЕЙНОСТ? Защо не се избра вече шест месеца църковно настоятелство от енориаши, както е по устав, а свещеника си е назначил свои млади приятели – богослови, които нямат никакво отношение към административните и технически проблеми, не могат да го контролират и той пилее с пълни шепи пари за неща, които в момента не са необходими. Ако разполага “отнякъде” с пари по-полезно за “АМБИЦИОННИТЕ МУ ИЗЯВИ” би било, да проучи енориашите си и да осигури помощи за Коледните празници на бедните хора. Като отец Боян Саръев да направи кухня за социално слаби. Това щеше да е много по-достоен за уважение и изява жест, отколкото да се хвърлят безразборно и безконтролно пари! Говори се, че понеже е арменец – получавал средства от арменската църква. Дотам ли стгнахме? Нямаме нищо против братската арменска църква, но не да упражнява чрез арменци-свещенници финансова зависимост. И кой решава и контролира тези неща? Явно Епископ Николай се заобикаля само със свои приближени , както се говори из свещенническите среди, които никога не му опонират и никой не го контролира. Лесно се харчат безконтролно чужди пари- на енориашите и то не по предназначение и необходимост, а за лични изяви.
Само СУМАТА изхарчена без нужда за църквата “Св. Преображение Господне” е ДОСТАТЪЧНА ЗА ЗАСТРАХОВКИТЕ ЗА ЦЯЛА ГОДИНА НА 300-ТАТА МОНАСИ В БЪЛГАРИЯ. Само ЧАСТ ОТ НАЕМИТЕ на църквата “Св. Седмочисленици” или “Св. Кирил и Методий” е достатъчна за същата цел. Няма нужда от коментар. Разхищаване на средства безконтролно и нецелесъобразно.

РЕАГИРАМЕ СРЕЩУ ТОВА, ЧЕ ПЕТ ВЕКА ЦЪРКВАТА Е СЪХРАНИЛА БЪЛГАРЩИНАТА И СВЕЩЕНОСЛУЖИТЕЛИТЕ СА БИЛИ ОСНОВНИТЕ НИ БУДИТЕЛИ, А СЕГА СЕ ДОПУСКА ДА СЕ НАСТАНЯТ ТАМ ХОРА КАРИЕРИСТИ – МЕРКАНТИЛНИ ЛИЧНОСТИ, КОИТО Я ПОЗОРЯТ!
МНОГО ОТ НЕЩАТА, КОИТО ЦИТИРАМЕ СА НЕПРИЯТНИ, НО СА ИСТИНА! Не бива да си затваряме очите, ако милеем за вяра и църква! За съжаление духовния упадък сред обществото ни засегна и свещенослужителите. Забрави се, че МИСИЯТА на църковните служители е да утвърждават вярата и да служат и помагат на хората.

С НАЙ-ГОЛЯМО УВАЖЕНИЕ:




Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* ПИСМО- ПОДПИСКА ДО ПАТРИАРХ МАКСИМ Prokimen   24.01.05 20:33
. * Re: ПИСМО -подписка ДО ПАТРИАРХ МАКСИМ Prokimen   24.01.05 20:35
. * Re: ПИСМО -подписка ДО ПАТРИАРХ МАКСИМ ПЪTниk   24.01.05 21:03
. * баба Ванга? cuddly   24.01.05 21:25
. * Re: баба Ванга? Prokimen   24.01.05 22:16
. * Re: баба Ванга? cuddly   24.01.05 22:18
. * Re: ПИСМО -подписка ДО ПАТРИАРХ МАКСИМ Дeдo Йoцo   24.01.05 21:36
. * Re: ПИСМО -подписка ДО ПАТРИАРХ МАКСИМ cuddly   24.01.05 21:49
. * Re: ПИСМО -подписка ДО ПАТРИАРХ МАКСИМ Дeдo Йoцo   24.01.05 21:52
. * Re: ПИСМО -подписка ДО ПАТРИАРХ МАКСИМ Prokimen   24.01.05 22:53
. * Re: ПИСМО -подписка ДО ПАТРИАРХ МАКСИМ Aбдaл   28.01.05 23:30
. * Re: ПИСМО -подписка ДО ПАТРИАРХ МАКСИМ въпpocитeлeн   29.01.05 06:39
. * Re: ПИСМО -подписка ДО ПАТРИАРХ МАКСИМ Prokimen   30.01.05 18:49
. * Re: ПИСМО -подписка ДО ПАТРИАРХ МАКСИМ Matey   31.01.05 01:18
. * ЛИЧНОТО ми отношение към епископ НИКОЛАЙ Prokimen   31.01.05 02:28
. * Re: ЛИЧНОТО ми отношение към епископ НИКОЛАЙ Pich   31.01.05 20:34
. * Re: ЛИЧНОТО ми отношение към епископ НИКОЛАЙ Prokimen   31.01.05 20:44
. * Re: ЛИЧНОТО ми отношение към епископ НИКОЛАЙ PS   31.01.05 21:08
. * Re: ЛИЧНОТО ми отношение към епископ НИКОЛАЙ Prokimen   31.01.05 21:20
. * Re: ЛИЧНОТО ми отношение към епископ НИКОЛАЙ Pich   31.01.05 21:44
. * Re: ЛИЧНОТО ми отношение към епископ НИКОЛАЙ Prokimen   31.01.05 21:47
. * Re: ЛИЧНОТО ми отношение към епископ НИКОЛАЙ PS   31.01.05 21:50
. * Re: ЛИЧНОТО ми отношение към епископ НИКОЛАЙ Prokimen   31.01.05 22:02
. * Re: ЛИЧНОТО ми отношение към епископ НИКОЛАЙ PS   31.01.05 21:57
. * Re: ЛИЧНОТО ми отношение към епископ НИКОЛАЙ PS   31.01.05 21:58
. * Re: ЛИЧНОТО ми отношение към епископ НИКОЛАЙ Prokimen   31.01.05 22:07
. * Re: ЛИЧНОТО ми отношение към епископ НИКОЛАЙ Pich   31.01.05 21:15
. * за настоятелството в Лозенец Prokimen   31.01.05 02:34
. * Re: ПИСМО -подписка ДО ПАТРИАРХ МАКСИМ PS   31.01.05 20:14
. * Re: ПИСМО -подписка ДО ПАТРИАРХ МАКСИМ Prokimen   31.01.05 20:46
. * Re: ПИСМО -подписка ДО ПАТРИАРХ МАКСИМ PS   31.01.05 21:11
. * Re: ПИСМО -подписка ДО ПАТРИАРХ МАКСИМ ПЪTниk   24.01.05 21:54
. * Re: ПИСМО -подписка ДО ПАТРИАРХ МАКСИМ PS   29.01.05 20:13
. * УБИЙСТВОТО КАТО ХРИСТИЯНСКА ДОБРОДЕТЕЛ Prokimen   02.02.05 23:56
. * Re: УБИЙСТВОТО КАТО ХРИСТИЯНСКА ДОБРОДЕТЕЛ OO   03.02.05 20:06
. * О анонимний, като ти чета постингите loseph Famulus   03.02.05 20:52
. * Re: О loseph Famulus, като ти чета постингите Matey   04.02.05 18:38
. * Ще си взема поука, loseph Famulus   05.02.05 15:27
. * Re: Ще си взема поука, Matey   05.02.05 16:53
. * Re: ПИСМО- ПОДПИСКА ДО ПАТРИАРХ МАКСИМ Prokimen   21.02.05 23:29
. * Re: ПИСМО- ПОДПИСКА ДО ПАТРИАРХ МАКСИМ Гoлeмaнoв   22.02.05 13:49
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.