|
Mojebi e polezno da spomena che vjarata v boga i v negovij sin i nash gospodar Iisus pomazanija ne ni uchi kakto TRI, kojto bazira svojata vjara ne na pisanoto svjato pisanie a na vjarata mu v institucijata "carkva pravoslavna" s vsichkite si istoricheski naslagvanija, otci, katehizisi i bogoslovi + писанието.
Ot bazata na tova "bogatstvo" toj smelo i uvereno si misli che govori istinata, zashtoто greshno e nauchen che ima edna istinska carkva kojato e pravoslavnata, kato ne otchita che duma carkva e neveren prevod na eklesija-/obshtestvo, sabirane /i ne e nikakva institucija, a sa vsichki koito vjarvat v Иисус помазания i sa negovi uchenici izkupeni i sapaseni chrez jertvata mu.
Priemaneto che "pravoslavmata carkva" e pazitel i podporka na istinata e edna goljama laja, v pisanoto ne pishe che pravoslavnata carkva e pazitelka na istinata, a bojieto obshtestvo. t.e. tezi koito darjat istinata i sa vjarvashtoto obshtestvo v momenta са тези които са тази подпорка и пазител.
Prezumcijata che carkovnite otci i sabori govorjat i sa utochnili istinata na talkuvaneto na pisanieto e palna zabluda. Tochno tezi otci vavejdat monashestvo izvartat istinata za ikonopoklonstvoto, govorjat dalgo i prazno i imashto vid na duhovno govorene i blagochestie i sebevazdarjane prevrashtat chistata vjara v Iisus pomazanija v njakakva smesica mejdu ezichestvo i iztochen misticizam izpalnen s asketizam i proizvolni smirenija, koito njamat sila. Tака учението от простата истина за спасението чрез вяра в Иисус се превръща в сложни умувания и спазвания на човешки заповеди.
Лесно е да се види дали учението е истинското по плодовете.
Храмове пълни с мрак, попове, тамян и ритуали.
Не е описано в учението на нашите учители Иисус помазания, Петър, Павел, Йоан, пророците, Моисей такова нещо. Моисей направи шатрата като образ на небесната и бе красива, одеждите на Левитите - славни, но те служеха на друг завет. Соломон построи храма в Ерусалим и никаде другаде, но както знаем и това отмина. Сега ние сме храма и свещенниците обслужвайки жертвата на Иисус помазания.
Славата на поповете се носи от поколения. С някои изключения хора сребролюбиви, винолюбиви, властолюбиви, горделиви, лъжеучещи, първенствуващи, неща които не бива един епископ-/наглеждащ/ да прави, а той трябва да е пример, а не" вържи попа да е мирно селото "?
"миряните" паството в болшинство е невежо, идолопоклонства, целува кръстове, ръце, минава под маси, пости неправилно, яде курбани, прави задушници. Повечето не вярват в Иисус, а в светци, чудотворни икони, духовни старци, ангели..в главата им е каша, като плод на липсата на грижа и учене. Никаква сигурност за спасението, а това е шлема на спасението според Павел - горките. Това е защото благовестието е сложно покрито с ученията на отците, които явно не го разбират иначе нямаше да изпишат толкова много книги.
манастирите и монасите. Никъде няма такива в писаното . Йоан беше отделен пророк под старото завещание и беше в пустинята с бога. Сампсон беше посветен на бога. В новото завещание няма никакъв пример за такова отделяне. Учението на писанието е друго -да сме в света и там да сме светлината/пример в поведение и учение/, затова сме и святи на бога очистени за добри дела.
Институцията православна църква не може да заблуди че именно тя е изпълнението на стиха относно обществото на бога , подпора на истината нито че това е обществото, над което портите на ада няма да надделеят. Дори да е имало и да има известни вярни истини на бога в православието не бива да забравяме дългото и лошо състояние описано накратко по горе и че в откровение има предупреждение към обществото в Лаодикия, че ще му се отнеме светилника, както и всички предупреждения, за другите градове. Нека ходим с страх от бога и следваме писаното, като не преставаме да напредваме и разбираме уборвайки всичко което не е от истината.
Съвета "който стои, да внимава да не падне", не дава никаква предпоставка да се мисли че ако са стояли в "православната църква"/което е само условно предположение/и сега са паднали, то те са вечно стоящите. Сегашното състояние е важно, а то е :те са отпаднали от чистотата и простотата на учението. Дано се обърнат.
ТРИ, правилната ти реакция е да размислиш, да се смириш и съгласиш със словото на бога, да го приемеш и свободно и щастливо да живееш по бога чрез благодатта на Иисус помазания. Не с протестанство или евангелизъм или католицизъм, не с православие, а с учението на писаното слово на бога, не с катехизиса и църковната история и събори където са оспорвали ересите, но чрез контекста на писаното, с внимание и смирение и молитва да разбираш какво е писал чрез святите си бога. Да живееш според него и да му служиш с дух и истина, ходещ в любов вяра, и надежда за бъдещото ни прославяне като божи синове.
С грижа за теб в Иисус помазания
|