|
Знаем, че много често сектите държат и цитират неканонични книги. Например сектата на мормоните си държи и цитира неканоничната книга на Мормон, наравно с каноничните книги от Святото писание.
Тук добре се видя, че и от сектата "православна църква" цитират неканоничната книга "Товит" наравно с каноничните книги от Святото писание.
Нека се знае и това, че сектата "православна църква", подобно на сектата "католическа църква", в своето издание на Святите писания е вмъкнала и добавила в колекцията от канонични книги и много неканонични книги, като напр. "Товит", или напр. добавката към кн. Даниил, сл 12 гл., като по този начин показва, че ги смята за равни на каноничните. И така подвежда чистосърдечни хора, които четат това издание да приемат и вярват неща от неканоничните книги, които всъщност не съществуват в каноничните книги.
В Святото писание няма доказателства за съществуването на т. нар. от ТРИ (и вероятно от сектата "православна църква") "седемте п ъ р в о в ъ р х о в н и Ангели"
ТРИ казва:
И като Ви припомням Светото Откровение:
"И видях седемте Ангели , които стояха пред Бога. . . "[Откр., 8:2] ,
Ви припомням, че Ангел от най-висок чин е п р е д а л благата вест на Божията Майка:
"Ангелът му отговори и рече: аз съм Гавриил, който предстоя пред Бога" (Лука, 1:19).
И не само е предал, но и пръв я п о ч е л (облажил) с думите:
"Ангелът влезе при нея и рече: радвай се, благодатна! Господ е с тебе; благословена си ти между жените. " (Лука, 1:28).
Вече видяхме, че от Откр. 8 :2 не можем да направин извод, че онези споменати 7 Божии слуги са стояли винаги пред Бога.
Това, което Гавриил е казал на Мария е окачествено от Святото писание като "поздрав" (Лука 1:29), а не като "облажаване". В съвременния бълг. език не се наблюдава употребата на думата "облажавам", (освен в сектата "православна църква").
Между другото, в съвременния език думи с корен "блаж" обикновено се свързват с нещо мазно, както напр. казват "Няма да ям блажно(т.е. мазно)" или пък се употребява словосъчетанието "блажна боя". Така, че "облажавам" вече не е най-подходящата дума (меко казано), която да обозначи: "смятам за/наричам щастлив(а)" (някого).
По-късно, когато Мария се радва за това, което Бог прави с нея, в оригиналния текст се казва, че всички родове "ще щастливеят "(букв.) Мария, т.е. ще смятат Мария за щастлива или ще я наричат щастлива. Тук не пише Гавриил да е казал на Мария "Щастлива си ти!". Пише, че е казал "Благословена си ти сред жените", което не е точно същото. Разбира се едното не изключва другото, но в случая става въпрос за това, какво точно пише и какво може със сигурност се твърди, ако не искаме да си фантазираме, както например, заблудата от сектата "православна църква", че царицата от Пс 45 е Мария.
Да почиташ някого не означава, да му казваш "щастлив си ти!" или да го смяташ за щастлив, така че не може да се прави равенство между "смятам за/наричам щастлив"(облажавам) и "почитам".
Всеки знае какво е почит. А в Св. Писание понякога тази дума се употребява и със значение "подпомагам материално". Напр. "Почитай майка си и баща си" (Марк 7:10)
Всички народи са щяли да смятат за/наричат щастливи (да облажават) Израел, ако Израел спазват Мойсеевият закон и дават 10% от прираста на животните си и посевите си на потомците на Леви в Божият дом в Ерусалим:
Малахия 3:12
(За Израел) Всичките народи ще ви облажават
Ето колко много и различни хора Бог държи да бъдат почитани:
1Пет 2:17
"Почитайте всички; обичайте братството; от Бога се бойте, царя почитайте."
1Пет 3:7
Също и вие мъже, живейте благоразумно с жените си, като с по-слаб съсъд, и отдавайте почит на тях като на сънаследници на дадения чрез благодат живот, за да не става препятствие на молитвите ви.
Римл. 12:10
В братолюбието си обичайте се един друг, като сродници; изпреваряйте да си отдавате един на друг почит.
IТим. 6:1
Които са слуги под игото на робството, нека считат господарите си достойни за всяка почит, та да се не хули Божието име и учението.
I Тим. 5:17
Старейшините които управляват добре, нека се удостояват с двойна почит, особено ония, които се трудят в словото и учението,
Филип. 2:29
Прочее, приемете го (Епафродит) в Господа с пълна радост; и имайте такива на почит,
Имайки предвид всичко това, не трябва да бъркаме "почитам"
с
"поклоняма се", "слкужа на" или "отправям молба към някой умрял вярващ за посредничество между себе си и Божият син" (както и Божият син казва: "Бях мъртав").
За това не трябва да се подвеждаме покрай заблудите на сектата "пртавославна църква" и когато казваме "почитам" всъщност да нямаме предвид "почитам", а нещо съвсем друго, и така да показваме себе си лъжци пред Бога.
Така, че това, което е казал Гавриил на Мария, е абсолютно вярно, разбира се. Наистина е щастлива тази жена Мария. Бог такава милост е показал към нея (както и самата тя твърди)! И всички, които знаят и разбират Божият милост показана към тази Божия слугиня не могат да не признаят колко милостив е бил Бог към нея и колко я е благословил, като е избрал чрез нея да бъде въплатен Небесният Спасител, Г. Исус.
Но да не забравяме и думите на Г. Исус, че несравнимо по-щастливи си тези, които слушат Божието слово и го пазят:
Лука 11,27
А когато Той говореше това, една жена издигна глас от народа и Му каза: Щастлива(блажена) е утробата, която Те е носила, и гърдите, от които си сукал!
А Той каза: Напротив, щастливи(блажени) са тия, които слушат словото Божие и го пазят.
Бягайте от сектата "православна църква" и нейните заблуди, и отивайте при Божият Син Исус за да получите от него вечен живот и праведност
Ето как Бог е започнал да спасява и неевреи. Вярвайте и вие като Корнилий и дома му за да наследите Божието спасение, защото Божият Син е дошъл да спаси грешниците:
Корнилий отговори: от четири дена до тоя час постих, а на деветия час се молех у дома си; и ето, застана пред мене един мъж в светла дреха и рече: Корнилие, твоята молитва е чута, и твоите милостини се спомниха пред Бога. И тъй, прати в Иопия и повикай Симона, наречен Петър; той е гостенин у Симона усмаря, край морето; той ще дойде и ще ти говори.
Начаса пратих за тебе, и ти добре стори, че дойде. Сега, прочее, ние всички стоим пред Бога, за да чуем всичко, що ти е заповядано от Бога.
Петър проговори и рече: наистина, признавам, че Бог не гледа на лице; но у всеки народ оня, който се бои от Него и върви по правда, приятен Му е. Той прати на синовете Израилеви словото, като благовестеше мир чрез Иисус помазаника, Който е Господар на всички.
Вие знаете за станалите по цяла Иудея събития, които наченаха от Галилея след потапянето/умиването, което прогласяваше Иоан: как Бог помаза със Святия Дух и със сила Иисус от Назарет, Който ходеше из Иудея, правейки добрини и изцелявайки всички насилвани от дявола, защото Бог беше с Него. И ние сме свидетели на всичко, що стори Той в Иудейската страна и в Иерусалим, и как Го убиха, като Го повесиха на дърво. Него Бог възкреси на третия ден и даде Му да се явява - не на целия народ, а нам, на предизбраните от Бога свидетели, които ядохме и пихме с Него, след възкресението Му от мъртвите. И заповяда ни да прогласяваме на хората и да свидетелствуваме, че Той е определеният от Бога Съдия над живи и мъртви. За Него, всички пророци свидетелствуват, че всякой, който вярва в Него, ще получи прошка на греховете чрез Неговото име.
Докато Петър още говореше тия думи, Святия Дух слезе върху всички, които слушаха словото. А вярващите от обрязаните, които бяха дошли с Петра, се смаяха, че и върху другите народи се изля дарът на Светаго Духа; защото ги слушаха да говорят на езици и да величаят Бога.
Тогава Петър каза: може ли някой да възпре да се потопят/омият във вода тия, които приеха Святия Дух, както и ние?
И заповяда им да се потопят/омият в името на Иисус помазаника. След това го помолиха да престои у тях няколко дни.
|