|
Привет, Ваше всеправославно Изобличителнотълкователство
Цитирам следните поредни Ваши умозрителни заключения:
<" Пише:
И видях седемте ангели, които СТОЯХА (т.е. за случая) пред Бога, и дадоха им се седем тръби.” [Откр., 8:2]
а не:
И видях седемте ангели, които СТОЯТ (т.е. по принцип) пред Бога, и дадоха им се седем тръби.” [Откр., 8:2]">
_____________
Ваше всеправославно Изобличителнотълкователство
Ако беше написано "стоят", може би тогава щяхте да ни (раз)тълкувате, че седемте Ангели стоят само за момента , а не "по принцип". И щяхте да твърдите, че е трябвало да ни се открови в минало време - "стояха"-, за да се види, че Ангелите още отпреди са си били там. Междувпрочем, някъде са го превели точно в сегашно време - "стоят".
http://www.sdabg.org/bible/otkrovenie/otkr_08.html
Да - писано е "стояха пред Бога".
Миналонесвършената форма на глагола не означава ли точно това, че седемте Ангели и п р е ди са били там и с е г а пак са там. И не "някакви си там" седем Ангела, а точно Те - седемТЕ. Щото ако бяха "някакви си" седем Ангела, щеше да пише "и видях седем Ангели", а не и видях седемТЕ Ангели.
В случая не става дума за самостоятелно използване на "стояха", а в съчетание с "които" - "които стояха", а цялото това е поставено в контекст на минало време:
Йоан казва : "видях седемте ангела, които стояха пред Бога". Разбира се, би имало голяма разлика, ако се казваше "И видях седемте ангели, които СТОЯТ пред Бога”.
Ако се разгледа оригиналния текст, ще се види, че там е употребена членуваната perfect форма на глагола "стоя" т.е. 1.л. ед.ч. членувано+perfect е "застаналият", а в 3л. мн.ч. (както е в оригинала) е : "застаналите", затова един по-аналитично ориентиран превод би бил:
"И видях застаналите пред Бога седем вестоносеца, и им бяха дадени седем тръби"
Т.е. Йоан вижда, че пред Бога стоят седем вестоносеца. Йоан не уточнява кога тези вестоносци за застанали пред Бога и затова не можем да си правим извод, че те винааги са стояли там.
В такъв смисъл формата за несвършено време в синодалния превод в този контекст не може да служи като доказатество, че тези Божии вестоносци винаги са стояли пред Бога.
(А и те именно затова са вестоносци (aggeloi) за да ги праща Бог да известяват и вършат това, което Той им заповяда, както и Йоан е пратил двама свои вестоносци (aggeloi) до Г. Исус да го питат Той ли е, който трябва да дойде, Лука 7:24, както и сам Г. Исус изпраща свои вестоносци (aggeloi) (т.е. негови ученици) и те отиват да приготвят за Него в едно село в Самария, Лука 9:52)
Освен това, независимо, че в бълг. преводи не може да се види добре нюанса, има разлика в това, което казва Гавриил за себе си и това, което тук се казва за тези вестоносци. Г авриил употребява за себе си дума, която означава "стоя до", "стоя в присъствието", "стоя близо", докато за вестоносците се казва само: "застаналите пред Бога". Могат да се видят много такива подробности, но не трябва да се забравя, че фактите биха могли да са резултат от много, много различни неща, а на нас не винаги ни е дадено да знаем, каква е причината за определен факт.
Така, че засега няма доказателства за т.нар. от ТРИ (и вероятно от сектата "православна църква") "седемте п ъ р в о в ъ р х о в н и Ангели"
(
Ако беше написано "стоят", може би тогава щяхте да ни (раз)тълкувате, че седемте Ангели стоят само за момента , а не "по принцип". И щяхте да твърдите, че е трябвало да ни се открови в минало време - "стояха"-, за да се види, че Ангелите още отпреди са си били там. Междувпрочем, някъде са го превели точно в сегашно време - "стоят".
Само вметвам, за да се пазят хората от това и да знаят , че не е добре да се отправят чисто хипотетични обвинения. Това много напомня на това което сатаната е казал на Бога:
Йов 1:
После Господ рече на сатаната (т.е. "противника"): Обърнал ли си внимание на слугата Ми Иов, че няма подобен нему на земята, човек непорочен и правдив, който се бои от Бога и се отдалечава от злото?
А сатаната в отговор на Господа рече: Дали без причина се бои Иов от Бога? Не си ли обградил от всякъде него и дома му и всичко що има? Благословил си делата на ръцете му, и имота му се е умножил на земята. Но сега простри ръка и допри се до всичко що има, и той ще Те похули в лице.
Йов 2:
И пак един ден, като дойдоха Божиите синове, за да се представят пред Господа, между тях дойде и Сатана да се представи пред Господа.
И Господ рече на Сатана: От где идеш?
А сатана в отговор на Господа рече: От обикаляне земята и от ходене насам-натам по нея.
После Господ рече на Сатана: Обърнал ли си внимание на слугата Ми Иов, че няма подобен нему на земята, човек непорочен и правдив, който се бои от Бога и се отдалечава от злото. И още държи правдивостта си, при все че ти Ме подбуди против него да го погубя без причина.
А сатаната в отговор на Господа рече: Кожа за кожа, да! все що има човек ще го даде за живота си. Но простри ръката Си сега та се допри до костите му и до месата му, и той ще Те похули в лице.
И също, понеже ТРИ слага думите "някакви си там" и "някакви си" в кавички и то в контекст, който внушава, че уж аз съм употребил такъв език спрямо Божиите небесни слуги, то съм длъжен да отбележа, че аз не съм казвал такова нещо и ако ТРИ твърди лъжливо, че съм казвал такова нещо то Бог е видял това и ще му изиска сметка за това, ако не се обърне.
Ако вероятно става дума за това мое изказване:
"Не пише Гавриил да участва в някаква група от духове, наречена от ТРИ (и от сектата "православна църква" вероятно), "седемте п ъ р в о в ъ р х о в н и Ангели" "
то в него аз не говоря по начина, по който, доколкото разбирам, ТРИ твърди, че аз говоря.
Г-н бен - недей да говориш за принципи (човешки), щото тук става въпрос за Богооткровени истини. Ваше право е да си ги тълкувате както Ви е удобно.
Тук ТРИ твърди, че аз говоря за някакви "човешки приниципи".
Аз не съм говорил за човешки принципи. Вероятно ТРИ прави алюзия с това, което написах като обяснявах разликата между това, което пише и това, което не пише, като казах "СТОЯТ (по принцип)". Но тъй като това не е говорене за "принципи", то ТРИ не говори истината за това какво аз говоря. Предполагам, че по този начин той ми се подиграва, както и ме нарич "Г-н" а в следващия момент ми говори на "ти" и веднага след това на "вие". А след това ми пише "За домашно: "
Бог не е сляп нито късопаметен. Нека да се пазим от такива неща и от такова отношение.)
Църквата е стълб и крепило на истината, а твоите тълкования са лъжовни.
Така че, недей рита срещу ръжена, защото е опасно. Опасно за теб.
Бъди здрав - не само физически.
Пожеланията за зраве са хубаво нещо, но не когато се използват всъщност за други цели. Нека имаме страх от Бога и да се пазим от такива неща.
Цитата от писмото до Тимотей (3:15), по-горе, е хубав повод да се отвори още една тема:
'сектата "православна църква" 2'
в която ще стане дума за някои заблуди от сектата "православна църква" свързани с т.нар. "църква".
____________
За домашно:
На Небето и на Земята има й е р а р х и я, и който отрича това, значи отрича Светото Писание (напр. Колос., 1:16). На Земята, например, генералът от армията издава заповеди на полковниците, а не директно на редниците.
Не бихте ли помислили, тогава, кои се допускат да стоят ПРЕД Бога - дали това ще са най-низсши Ангели "редници".
. . .
"който превъзнася себе си, ще бъде унизен; а който се смирява, ще бъде въздигнат"
"И видях престоли и седналите на тях, на които бе д а д е н о да съдят" (Откр., 20:4)
Както видяхме засега няма доказателства за явлението "седемте първовърховни Ангели". Нека признаваме всяка власт, която Бог ясно е постановил. Но нека се радваме и не забравяме, че нашият Сапсител ни е допуснал много близо до себе си, дори много по-близо от това да бъдем пред Него и ни е обещал
"Иесус в отговор му каза: “Ако някой ме обича ще изпълнява словото ми и баща ми ще го обикне, и ще дойдем при него, и ще си направим в него жилище. "Йоан 14:23
А след това казва:
Йоан 17:20 Не само за тях те моля, но и за тия, които повярват в мене чрез тяхното слово - да бъдат всички едно, както ти, татко, си в мене и аз съм в тебе, така и те да бъдат едно в нас, за да повярва света, че ти си ме пратил. И аз им дадох славата, която ми даде, за да бъдат едно, както ние сме едно. Аз в тях и ти в мене, за да бъдат съвършени в едно, за да разбере света, че ти си ме пратил и си ги обикнал, както си обикнал мене.
Нека да благодарим на Бога за огромната Му любов към своите деца! Тази близост до Бога ни я извоюва Сина Му Исус като е страдал и е умрял за нас (а после и е възкръснал телесно от мъртвите) за да може Бог вече да не е далечен, а да живее (напълно буквално) в нас и ние да сме негов дом и негови свещеници, а също и общността от всички Божии деца е наречена "невяста, булка" на Г. Исус , за да разберем, колко близко сме ние до Бога и каква любов има Той към нас.
И вие, хора от света, идете при Божият Син Исус за да приемете от Него вечен живот и да имате утеха и спокойствие на душите си, защото Божият син дава мир в душата и жива надежда за това, което предстои да дойде. Божият Син не е дошъл за праведните, а за да призове грешниците на покаяние и поради любовта си към нас да даде живота си за да плати греховете ни и да ни направи праведни пред Бога.
"Наистина, наистина, казвам ви, който вярва в Мене има вечен живот"
Исус от Назарет, Божият помазаник, Божият единствен син.
|