|
Тема |
Re: Квасен или безквасен??? [re: Bivsh_Protestant] |
|
Автор |
Vlado (непознат
) |
|
Публикувано | 20.12.02 00:47 |
|
|
Бивши, ти бъркаш Божиите чудеса с магиите и другите окултни прояви. Вторите са гнусни пред Бога. Има ги навсякъде, да. Но те много лесно се познават. Дяволът може да върши много неща, но на едно не се е научил и уви никога няма да се научи: как да върши добро. Добродетелта е винаги само от Бога. В случаите, за които говоря тя е явна и неразделна част от чудесата. Освен това всички са извършени в Божието име, а не от "само себе си" или с призоваване на духове.
Чудесата не са пълен и единствен критерий за нищо, освен за наличието на благодат и Божия милост. Това само по себе си е твърде важно, а по-нататък изводите могат да се правят от по-"учените". Не се наемам да установявам съотношение между "количеството благодат" и "количеството прелест" и оттам да правя някакви изводи.
Сега, за вечното спасение: Бивши, ти се отклоняваш. Не ти говоря за спасението! Това е друга тема и не искам да нагазвам в нея. Само ще ти кажа, че ако си мислиш, че ти като православен имаш гарантирано спасение, да не си го мислиш, защото е опасно.
Що се отнася до това кой е угоден на Бога, къде Той "има право" да излива Своята благодат и къде не, кого и по какви критерии ще пожелае да спаси... Нека да не Го поучаваме какви са Му правата. Виж в Исаия 55:8-9 за разликата между нашите пътища и Божиите. Нищо чудно вратата да са по-тесни за ревностните пазители на канона, а доста по-широки за "овците", които са нахранили и напоили Христос. За мен това е тайна.
А за Църквата: няма да споря по еклесиологични въпроси. Благодаря за линковете, много ми бяха полезни! Стана ми ясно как и защо е "махната" анатемата. Все пак това е друга тема. Ти май ме подозираш в екуменизъм, а? Не се бой, няма такова нещо. Нищо не искам да разводнявам. Аз обичам просто истината, а не "простата истина".
Та, говорехме за тайнството Евхаристия, за благодатната сила, за "действителността" на това тайнство в римската църква от чисто практическа гледна точка. Ти не можеш да изкажеш категорично мнение. Това не е случайно - нямаш сведения. (И няма как да ги имаш.) Това е важно и се надявам да се има пред вид.
|
| |
|
|
|