|
Тема |
Re: Квасен или безквасен??? [re: Bivsh_Protestant] |
|
Автор |
Vlado (непознат
) |
|
Публикувано | 10.12.02 01:08 |
|
|
Бивши, много ме е страх от прибързани заключения, защото това са толкова важни въпроси, че свят ми се завива!
На мен ми е пределно ясно кой е хлътнал в новизми, "догмотворчество" и в суетно мъдруване. И съм много огорчен и обезпокоен от това, както казах. Но ако с цел да утвърдим истината си позволим да използваме неистина (която лукавият веднага ще се "погрижи" да превърне в лъжа) ще съгрешим. От това се страхувам. И ето по-конкретни примери:
Извадка от книгата "Православен катехизис и послание на източните патриарси за православната вяра".
----------------------------------------------------------------------
Из "Послание на патриарсите на източно-вселенската църква за православната вяра", член 15, стр.222:
"Също така ние смятаме за крайно лъжливо и нечисто учението, че уж от несъвършенството на вярата се накърнява целостта и съвършенството на тайнството. Защото еретиците, които Църквата приема, когато те се отричат от своята ерес и се присъединяват към Вселенската църква, са получили съвършено Кръщение, макар че са имали вяра несъвършена. И когато отсетне придобиват съвършена вяра, те не биват прекръщавани."
От това не личи да става въпрос само за едно тайнство, а за тайнствата въобще. Въпреки, че е споменато като ПРИМЕР кръщението, то явно се имат пред вид и останалите тайнства. И това е извънредно важен цитат! Разбира се, може да се размишлява относно определенията на някои от употребените там термини.
Що се отнася до практическото потвърждение на благодатната сила на тайнствата, там явно нямаш примери и ясно мнение. Но аз съм добре запознат с подобни! (Кажи дали се интересуваш - да ти ги дам; ако пък не искаш - да не ти губя времето.) От тях съдя, че и в римската (т.нар."католическа") църква все пак са налице благодатни явления и особено при тайнствата.
Всичко това ме навежда на мисълта, че благодатта не е "дискретна" величина и е възможно да съществува и в осакатеното католическо причастие.
Но ако ти смяташ такава мисъл за богохулна и еретическа до такава степен, че не желаеш даже да я обсъждаме, добре. Само исках "да се обадя". Защото имам и логически доводи и практически примери.
Поздрави на всички, Господ да е с вас!
|
| |
|
|
|