Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 18:02 14.07.25 
Клубове/ Религия и мистика / Християнство Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Квасен или безквасен???
АвторBivsh_Protestant (Нерегистриран) 
Публикувано05.12.02 20:08  



Curkvata vinagi e praznuvala Gospodnata Trapeza s kvasen hljab.

Rimokatolicite 'prevkljuchvat' na bezkvasen v 9-ti vek.

Protestantite povtarjat tazi greshka ...

Zashto?

......

Нововъведенията в св. Евхаристия

В своята творба „Еретическото папство“ абат Вл. Гете спира вниманието си и на
нововъведенията, които е привнесла римската църква и в най-святото тайнство — св.
Евхаристия. В римската църква то се извършва не над квасени, а над пресни хлябове; тя е
премахнала призователната молитва към Св. Дух (епиклезата), а единствено чрез Неговото
слизане се извършва пресъществяването на Св. Дарове; не причащава със същия хляб
свещеници и миряни; отказала е правото на децата да приемат Св. Причастие и др.

Ще се спрем на някои от тези нововъведения, осъдени от абат Гете по свидетелството на
Църквата.

В Св. Писание никъде не се говори, че Св. Евхаристия се е извършвала над пресен хляб,
както се опитват да твърдят римокатолиците. Напротив, съществуват много свидетелства,
че хлябът, с който се е извършвало тайнството Евхаристия, е бил квасен.

1) Св. тайнство Евхаристия е установено преди Пасхата на иудеите (Иоан
13:1), а едва след Пасха е започвала седмицата на безквасните хлябове. Св.
ев. Иоан свидетелствува, че Христос е осъден, разпнат и свален от кръста в
деня, когато иудеите се готвели за Пасха (18:23, 19:14, 19:31), следователно
са употребявали още квасен хляб.

2) Евхаристийният хляб е наречен навсякъде „артос“, което произлиза от
глагола „еро“, означаващ „въздигам“ и означава втасване на замесено с квас
тесто. В Св. Евангелие навсякъде е употребена именно тази дума (Мат. 26:26,
Марк. 14:22, Лука 22:19).

3) Според св. ев. Матей Христос е седял при преломяването на хляба, а ако
хлябът е бил пресен, Той според закона е трябвало да стои прав.

Могат да се приведат още доказателства. Но най-красноречив е фактът, че до IX век
римската църква също е употребявала квасен хляб.

Причащаването на свещениците и вярващите с отделни хлябове разрушава онзи дълбоко
мистичен смисъл, изложен от св. ап. Павел във 1 Кор. 10:16-17:

„...Защото един хляб, едно тяло сме ние, многото, защото се причастяваме от
един хляб“.

В римската църква само свещениците се причастяват и с Кръвта Христова, докато Сам
Господ, предузнавайки техните отклонения, заповядва: „пийте от нея всички ...“ (Мат.
26:27).

По повод на забраната да се причастяват деца абат Гете пише: „Западната църква е
извършила престъпление, премахвайки причастието на децата. Когато западните църкви,
въвлечени в схизма от папството, се отдалечили от православния Изток, те дотолкова
изгубили християнското си чувство, че техните богослови обвинявали източната Църква, че
причастява децата.“ Тази практика също е съществувала до XII век на Запад, а в някои
области и до XVI век.

Но най-същественото отклонение е премахването на епиклезата — тайната молитва, с която
свещеникът призовава Св. Дух да пресъществи предложения хляб. Римската църква счита,
че пресъществяването става и без призователна молитва, при думите: „Вземете, яжте, това
е Моето тяло ...“ и „Пийте от нея всички — това е Моята кръв ...“ „Ние не се страхуваме да
кажем,“ заявява абат Гете, „че този довод е смешен. Иисус Христос, произнасяйки думите,
не ги е казал като разказ за случило се събитие, а като акт, извършващ се в момента, тъй
като у Бога словото е и дело. Но може ли да се твърди, че това е така и при свещеника?“

Призователната молитва към Св. Дух е съществувала във всучки литургии на древните
западни църкви. (Гете твърди, че по негово време тя все още съществува в Шотландия).
Древните литургии на св. Иаков и на св. Климент Рилски съдържат епиклеза, така както
Златоустовата и Василиева литургии.

„Следователно“, заключава с тревога абат Гете, „ние имаме пълното право да се
съмняваме, че в римската църква съществува св. Причастие.“

Редакторите на френското издание завършват тома със статията от „Юнион Кретиен“ —
„Смущаващият свидетел — Православието“. С неизменното си свидетелство то е мълчалив
обвинител срещу нововъведенията, обезобразили западното християнство. Затова
папството плете интриги да го подчини, като преди векове използвало кръстоносците, а в
наши дни — политиката и парите. Но о. Владимир Гете спокойно заявява: „Каквото и да
прави, то няма да успее.“

Превод от френски език

© 2002. Девически монастир „Покров на Пресвета Богородица“
© 2002. Православна беседа [http://orthodoxinfo.com/pravoslavie]


Лъжеученията на папството
о. Владимир Гете



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Квасен или безквасен??? Bivsh_Protestant   05.12.02 20:08
. * Re: Квасен или безквасен??? D(чoвek)   05.12.02 23:54
. * Re: Квасен или безквасен??? Bivsh_Protestant   06.12.02 09:44
. * Re: Квасен или безквасен??? Vlado   06.12.02 23:52
. * Re: Квасен или безквасен??? Bivsh_Protestant   07.12.02 17:49
. * Re: Квасен или безквасен??? Vlado   10.12.02 01:08
. * Re: Квасен или безквасен??? Bivsh_Protestant   10.12.02 19:27
. * Re: Квасен или безквасен??? Vlado   10.12.02 22:10
. * Re: Квасен или безквасен??? Bivsh_Protestant   11.12.02 19:21
. * това защо не го каза за Jesus Only? odolam   12.12.02 15:16
. * Re: Квасен или безквасен??? Vlado   20.12.02 00:47
. * Procheti i pomisli pak... Bivsh_Protestant   20.12.02 09:56
. * Помислих. Помисли и ти! Vlado   23.12.02 19:36
. * Re: Помислих. Помисли и ти! Bivsh_Protestant   24.12.02 10:44
. * Мирът не е "примиренчество" Vlado   28.12.02 22:04
. * Какво мислиш за това? Vlado   06.01.03 01:38
. * Re: Помислих. Помисли и ти! 24O5   27.12.02 12:55
. * Критерий за какво? Vlado   28.12.02 21:33
. * Re: Критерий за какво? 24O5   29.12.02 09:02
. * Re: Критерий за какво? Vlado   04.01.03 01:03
. * Re: Критерий за какво? 24O5   23.01.03 09:47
. * Не се чуди. Vlado   30.01.03 03:36
. * Re: Не се чуди. 24O5   30.01.03 10:37
. * Re: Не се чуди. Vlado   05.02.03 23:28
. * Who is who? Bivsh_Protestant   30.12.02 11:32
. * Stihove Bivsh_Protestant   30.12.02 11:43
. * Re: Stihove Vlado   04.01.03 00:38
. * Re: Stihove TRl   10.01.03 14:13
. * Re: Stihove Vlado   11.01.03 11:44
. * Re: Критерий за какво? TRl   10.01.03 14:33
. * Re: Критерий за какво? Vlado   11.01.03 12:22
. * Всеки има право на мнение TRl   13.01.03 15:30
. * И е препоръчително да го има... Vlado   17.01.03 03:26
. * Какво стана то... Vlado   17.01.03 15:35
. * Re: Какво стана то... TRl   20.01.03 12:55
. * Re: Помислих. Помисли и ти! oдoлaм   09.01.03 14:25
. * Re: Квасен или безквасен??? 24O5   06.12.02 08:49
. * Re: Квасен или безквасен??? Пoп Cтaвpи   06.12.02 13:44
. * Re: Квасен или безквасен??? Bivsh_Protestant   06.12.02 14:50
. * Типична православна казуистика Xaджия   10.12.02 11:14
. * Re: Типична православна казуистика Bivsh_Protestant   10.12.02 14:13
. * Oshte malko fakti... Bivsh_Protestant   06.12.02 19:29
. * Re: Чакай да те зарадвам 24O5   07.12.02 09:49
. * Re: Квасен или безквасен??? a_scribe   09.12.02 13:28
. * Re: Квасен или безквасен??? Bivsh_Protestant   09.12.02 15:59
. * Re: Квасен или безквасен??? Bivsh_Protestant   09.12.02 16:06
. * Re: Квасен или безквасен??? Bivsh_Protestant   09.12.02 17:24
. * Проблемът и решенията!!! Bivsh_Protestant   10.12.02 10:29
. * Re: Квасен или безквасен??? dunamis   10.12.02 03:35
. * Re: Квасен или безквасен??? Bivsh_Protestant   10.12.02 10:12
. * Re: Квасен или безквасен??? dunamis   10.12.02 14:52
. * Re: Квасен или безквасен??? odolam   11.12.02 14:15
. * Re: Квасен или безквасен??? D.J.R.B.   28.12.02 21:45
. * Re: Квасен или безквасен??? Eдин тaм   21.01.03 13:27
. * Прочети това! D.J.R.B.   02.02.03 10:42
. * Квасен или безквасен??? С месо или без? Eдин тaм   21.01.03 13:49
. * Re: Квасен или безквасен??? С месо или без? Vlado   23.01.03 03:40
. * Re: Квасен или безквасен??? С месо или без? TRl   23.01.03 17:32
. * Re: Квасен или безквасен??? С месо или без? Tozi tam   25.01.03 04:00
. * Ни с месо, ни без. Vlado   30.01.03 03:18
. * Re: Ни с месо, ни без. Onia tam   30.01.03 16:11
. * Re: Re: Ни с месо, ни без. Vlado   02.02.03 03:54
. * Opit za kratkost Onzi tam   03.02.03 14:58
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.