Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 12:11 17.07.25 
Клубове/ Религия и мистика / Християнство Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Re: Втората Божия заповед [re: Vlado]
Автор odolam (фен на bivshija)
Публикувано03.12.02 10:41  



здравей Владо,
още от начало ще си позволя да изразя известното си разочарование от постинга ти - не по причина на дължината му, нито на факта че си искрен и приятен събеседник, но по-скоро поради факта, че нито веднъж не се позоваваш на Словото на Бога (освен в края и извън контекст). Мисля, че си достатъчно умен за да почна сега да ти обяснявам колко е важно това. Мислех да го направя, но се отказах - има някои неща, които са като въздуха и водата и слънцето, те не се доказват, защото от тях зависи живота, същото е и с нуждата всяка наша верска позиция да е вкоренена и основана във вечното Слово на Бога...
иначе нека се опитам да дам отговор на разсъжденията ти
Първо, не съм убеден, че всички "неща, които не се виждат" (за които говориш отначало), са неща, които не могат да се видят по никой начин. Част от тях са неща, които не се виждат от моментната ни гледна точка, но не са невидими по естество. Има голяма разлика. Виждането-невиждането на Тома е било от втория вид. Просто не е бил там!

нека отново стъпим здраво на Библията искаш ли? Евреи 11.27 ни казва, че Моисей е виждал Невидимия. А апостол Павел отдава слава на "безсмъртния, невидимия, единствения Бог" (1 Тимотей 1.17) и казва, че божественото у Бога (а ние именно за божественото у Бога си говорим) е видимо единствено в едно нещо - Неговото творение (а не нашите) (Римляни 1.20). Но за какво казвам всичко това? - мисля, че е нужно да постановим веднъж завинаги НЕвидимостта на Бога и на Неговата Божественост. Случаят с Тома е показателен, както е и твоята невинна забележка "Просто Исус не е бил там!". Ами той не е и тук сега - възможно ли е тогава и на теб днес Исус да казва "блажен си ако вярваш без да виждаш"? Както показах с изобилие от текстове още в първия си дълъг пост до теб - вярата се състои в "твърда увереност в ония неща, за които се надяваме, – убеждения за неща, които не се виждат." Евреи 11.1. Ето това е вярата (чудех се дали да напиша тези думи в bold или в червено или с големи букви, но реших, че ако обичаш Библията и разбираш онова, което ти пиша не е нужно). Да, това е вярата - увереност, убеждение за неща, които не се виждат. Ако увереността ни или убеждението ни в тези неща се подсилва от патерици ние не сме вярващи именно защото вярата е точно това - да вярваш без да виждаш, защото "с вяра ходим не с виждане" 2 Коринтяни 5.7. Нужно ли е повече цитиране? Мисля не.

Защото Авраам лесно е можел да си представи Исаака. Тома е знаел как изглежда Иисус. А Моисей все пак е видял "нещо", не знам точно какво. Вкарал е някак видяното в съзнанието си. Но за другото виждане, за което говориш - славното, хм...

Изхождаш от презумпцията, че за да вярваш в нещо, трябва обезателно да си го представиш. Това меко казано не е резонно. Нима можеш да кажеш, че с иконата си помагаш за да си представиш БОГА !??!? Йов 37.23. Ние не можем да си представим Бога. Ние вярваме в Него. В действителност репликата на Исус към Тома трябваше да го накара да се засрами, че е трябвало да види Исус за да повярва в думите Му, че ще възкръсне. Поведението на Тома е укорно и издава неверие - да именно неверие, затова и на Тома му е излязло име - Тома неверний - защото искаше вярата му да е основана и на нещо видимо, т.е. беше станал невярващ поради това си желание. Колкото до предизвикателството - ами да, именно, ти го каза. Никога евангелието не е бивало непредизвикателно. Даже бих казал, че би се махнала съблазънта на Кръста, ако се въведе видим момент във вярата. Т.е. както доказахме - вярата би престанала да е вяра.

В целия втори абзац в който говориш за невидимото, което избива навън във видимото съм съгласен с теб - дори е задължително да избива. НО ... остава фактът, че за да видиш какво е избило навън трябва да си "виждащ невидимото" - ами да, нали невидимото е избило навън, а ти ако нямаш сетиво за него какво става? И тъй намираме отново, че е нужно да виждаш невидимото. А колкото до онези "многобройни фини и тънки, неуловими комбинации от знаци в движенията, поведението, изражението на човека" ... мислех че говорим за икони а не за живи хора? ето виждаш ли как неусетно дори за теб самия - за да докажеш тезата си ти се опита да почерпиш пример от живота, защото само живото предава (а не описва само, макар че няма да е прекалено ако кажем, че нищо неживо дори не може да опише живото) Живота.

Ако Иисус ми се явеше, даже и "инкогнито"... мисля, че бих повярвал доста силно в Него.
мисля, че говориш както казват французите dans l'elan poetique - т.е. хванала те е музата. . Прочети това - Матей 24.13-31 и ми кажи какво мислиш. Мисля, че нито ти, нито аз сме повече от онези хора тогава...

Имаме и понятие, и надявам се и общение със Светия Дух. Знаем как да виждаме нещата и да ги търсим. Тогава и апостолите са ги усетили, но просто са били малко неуверени. Светият Дух май не е бил много добре познат по него време. Молели са за вяра - много ясно! Това не значи, че са нямали... Искали са още повече?

Апостолите малко неуверени, но ние не. Те малко неуверени и незнаещи и непознаващи Святия Дух, а ние знаещи и имащи общение със Святия Дух ... значи ли, че сме станали повече от учителите си? аз не бих говорил като теб...

И друго. Не съм много съгласен, че поклонението на Бога и самата ни вяра в Бога трябва да се извършва по пример или по образец на вярата на Авраама или другите старозаветни "герои". Аз съм православен, но не фарисей... Значи, мисля, че има и трябва да има огромна еволюция на вярата от него време до сега. Нали затова беше всичко? И кръста, и възкресението, и възнесението, и Петдесетница... И Църквата. Ако нещо се променя в подхода ни, то е по-скоро правилно, ако е от Светия Дух. Това е Божието Откровение, нали? Отпада буквализма, законничеството... Правилата са за да ни помагат, а не да реставрират Закона. Авраам е добър пример, но не абсолютен.

И той прие обрязването като знак и печат на правдата от вяра, която имаше, когато беше необрязан, за да бъде той отец на всички, които вярват, ако и необрязани, за да се вмени правдата на тях. Римляни 4.11
и писанието като предвиди, че Бог чрез вяра щеше да оправдае езичниците, изяви предварително благовестието на Авраама, казвайки: "В теб ще се благословят всичките народи". Така щото тия, които имат вяра се благославят с вярващия Авраам. Галатяни 3.8,9

Авраам Е абсолютен пример. Поне за апостол Павел е бил. Препоръчвам ти и на теб да ти е. Авраам е именно доказателството, че вярата, както казваш не е "еволюирала", а е била освободена от натрупаната символика, за която Павел казва, че е била детеводител (Галатяни 3.24) и се е върнала в онази простота в която е била, по времето на Авраам. Забележи думите "изяви предварително благовестието на Авраама" и какво беше това предварително благовестие ? - "които имат вяра се благославят с вярващия Авраам" - без закон, без символи, без обрязване, без нищо ... но с вяра (Евреи11.1!). Кръстът, възкресението, Петдесятница - всичко беше не за да еволюират нещата към нова натруфена символика, а за да бъдат очистени и сведени до спасителната авраамова вяра. Християнският ни път не е път напред, не е еволюция, а е път назад - към корените ни.

Значи, иконата за мен не е нищо друго, освен патерица. Тук обаче не разбрах защо мислиш, че такава "патерица" ни е забранена. Къде е тази забрана за помощни средства в Новия завет? Цитатът ти за синапеното зърно е неясен.
ти духовен инвалид ли си, че да имаш нужда от патерици? Доколкото си спомням в присъствието на Исус всички хвръляха кой бастун, кой патерица, кой си свиваше постелката и тръгваше да ходи... ако на някой му е харесвала патерицата, определено не е отивал при Исус. Странно явление е православието - ти си първият човек, който спокойно заявява, че част от верските му практики е патерица, имплицитно признавайки, че е духовно болен човек. Къде има забрана за патерици в Новия Завет ли? ами все едно като открият риболовния сезон да сложат и табелка до всеки водоем - риболовът забранен !?!?? нужно ли е да се слага забрана за здраве там, където е позволено да си здрав, а не недъгав? хмммм.

Бунт, наглост, грях... Човеко, това звучи страшно "старозаветно". В Стария завет Бог направо "хоро им е играел", за да ги накара да повярват. Какви ли не средства е употребил, докато им обясни какъв Бог е Той. Плашил ги е здраво. Но в Христа ние вече не се боим от Божия гняв. Боим се само да не би да Го огорчим и да се отдалечим от Него. За единица любов Той ни дава хиляда... (Не всички мислят така, за съжаление.)
откога бунтът срещу Бога е само старозаветен, а греха? Деяния 5.1-10. "Боим се само да не би да Го огорчим и да се отдалечим от Него." - това добре го каза. Ако сме далеч от Словото Му (напомням ти че само веднъж го цитираш, макар и ако го цитираш често да не е гаранция, че си близо до него, все пак когато човек изгражда позицията си за Бога и вярата е редно да е до Словото Му, което де факто е самият Исус ) дали не Го огорчаваме?

Невидимото понякога може да стане условно "видимо", но само в жив човек - с тяло, душа и дух. Не е изразимо чрез мъртва рисунка. Защо мислиш, че не си давам сметка за това? Колкото и изразителна да е една икона (а католиците са тръгнали по този път!) тя може само да ме заблуди, а не да ми даде да видя невидимото (Духа). Но защо си мислиш, че считам Христос (или светията) за "свързан" с иконата пред мен?! Няма такава презумпция! Не си спомням някой да ме е учил така. АЗ съм свързан с Христос - не иконата! Връзката ми е поотделно с Христос и с иконата, не с Христос чрез иконата. Въпреки, че съм телесно пред иконата, духовно тя е не между мен и Него, а ДО мен. Нали ти казвам - иконата е само патерица, инструмент. Тя ме сръчква, помага ми да се съсредоточа.
честно казано не улових хватката, с която рисунката от нещо, което "може само да ме заблуди, а не да ми даде да видя невидимото" се превърна в нещо, което "ме сръчква, помага ми да се съсредоточа". !??! Ако си свързан с Христос, за какво е иконата? Защо ти е да се съсредоточиш, ако си свързан с Исус това не е ли достатъчно за да те "сесредоточи"? Неговият Дух (Йоан 16.13)?? не е ли достатъчен та ни трябва рисунка !??!??!

Ето ти за пример два подхода. Един "по-мистичен": Чрез намек от страна на мъртъв обект (икона) се напомня за друг обект, вече жив (човекът Иисус), който на свой ред може да изразява духовното в Него и това е начинът това "духовно" да бъде "видяно". (Иначе няма да бъде видяно изобщо.) При това помня твърдо, че всичко така описано няма (почти) нищо общо с действителната същност на това духовно нещо и е само един модел, стоящ "встрани". С този модел само си "настройвам машинката" за молитва. (А при Бог Отец този номер не минава. Но не си спомням да съм виждал Негова икона за поклонение. Картините и фреските не се броят!)
тук отново не разбирам как става че "всичко така описано няма (почти) нищо общо с действителната същност на това духовно нещо" и в същото време е негов модел!???!? хем няма почти нищо общо хем му е модел. брейй ! дали щаха да се продават списанията с коли, ако бяха пълни с такива "модели" на коли, които нямат почти нищо общо с действителните коли? брей, брей зашеметен съм от вярата ти в иконите ... и как ли това, дето няма почти нищо общо с действителността ти помага да се "настроиш" към тази действителност?? след като изображенията на Исус, цитирам пак "нямат почти нищо общо с действителността", какви ли са изображенията на Отец, който никога не се е въплъщавал? определено за да изпълниш настваления като това в Ефесяни 6.18 ти трябват и изображения на Святия Дух, които също няма да имат "(почти) нищо общо с действителността", но някак си ще ти помагат да се помолиш на Святия Дух !??! ....

Втори подход - "по-биологичен": съгласи се, че ние сме биологични същества. Имаме даже сходство с животните в някои отношения. Нарисувай пред едно врабче на стената очи и то ще избяга. Пеперудите затова така са оцветени. Става въпрос за елементарни вродени, инстинктивни реакции, които се стимулират от иконата. Не може да стоиш пред изобразено лице или фигура на дадена славна (забележи!) ЛИЧНОСТ и да не и обръщаш внимание. Точно това помага в съсредоточаването при молитвата.
ами гледай сега. аз се опитах да се приравним към Авраам, ти искаш да се приравним към животните, понеже сме билогични организми. ами ... нямам какво да кажа по тази точка.

Да, и друга полза. Всеки светец е личност и то различна от другите. Иконите се стремят да изразят това различие, като ни го напомнят, за да ни е в съзнанието, докато се молим.

не знаех, че трябва това да помним докато се молим на Бога.

И още, когато искам да изразя преклонението си и обожанието си, не ми стига да го правя мислено. Искам да го направя и с тялото си. Кой не би целунал ръка на Иисус, ако можеше? Но как да целуна въздуха!? И като мюсюлманите ли да се кланям - пред "нещо" като "нищо"? Изглежда ми някак глупаво и неубедително. Затова имам някакъв обект, който не е богохулен, а напротив - символизира (но не представлява) Бога (или приятелите Му) и така по-лесно се изразявам. По-добре ли е да не се кланям изобщо?

Моят отговор - Целуни брат си със свята целувка (Римляни 16.16), така ще си целунал Исус (Матей 25.40). Всичко друго е човешки мисли.

Виж, знам какво става някъде. По-елементарните хора, със слаба вяра, без правилно разбиране, изпадат в този грях да отъждествяват светеца или Бога с иконата. При молитва, поклонение и др.под. Направо "влагат сърцето си" директно в нея. Това е тъжно. Тук си прав. Христос не е там, нито светците. Някои се заблуждават и губят от това. Но ако са толкова непросветени - боя се, че сигурно и други неща им куцат... Има невежество и църквата би следвало да се бори с него. За съжаление, не и остава много време за това...
хората не са виновни, че са им поставили клопка. просто се хващат в нея. махнете клопката и хората сами ще се оправят.

Но ще ти кажа и друго. Христос не е глупав!.. Той е според мен извънредно мъдър, снизходителен и милостив. Предполагам, че би предпочел възторга и обожанието насочени към Него, по детски начин - чрез една рисунка, отколкото хладното поклонение на една неясна представа. Ето защо по великата милост на Христос много православни получават небесни дарове именно след молитва пред икона. Знаеш ли на какво се казва "икономия" в църквата? Май означава "снизхождение". Мисля, че Христос е доста "икономичен". (Много повече от клириците!) Една история от стареца Паисий: Един беден благочестив старец бил толкова неграмотен, че даже не знаел какво е това "възкресение". Един храм наблизо се казвал "Възкресение (Христово)". Старецът минавал оттам. Умирал от глад и мислейки, че храмът е посветен на някой си светец "Възкресений", му се помолил с най-сърдечна молитва и получил чуден дар - една рибка. Така се спасил. Е, може да е измислена история, а може и да не е. Но мисля, че често Бог действа именно по този начин. Като поставяме пред себе си твърде високи изисквания, понякога много се възгордяваме и всъщност повече се отдалечаваме от Него. Горещо вярващият глупчо Му е по-мил от горделивия "познавач".

Исая 5.13

колкото до чудесата с иконите - ако всичко казано дотук от Библията е вярно, можеш сам да съдиш за тези чудеса.

Радвам се за радостта ти че си християнин. сигурно като хвърлиш патериците и се почувстваш наистина свободен, ще си още по-щастлив.

цитираш "за когото нещо е нечисто, нему е нечисто" извън контекст. Това е Римляни 14.14 където се говори за храна - зеленчук, месо и т.н. ... мисля си че ние говорим за други неща.

Павел казва, че скръбта на тази земя произвежда слава в отвъдното за един определен вид хора. Кои са те? Ще видиш сам - 2 Коринтяни 4.17.18

поздрав

ники

"...каквото рече моя Бог това ще говоря" 3 Царе 18


Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Втората Божия заповед TRl   26.11.02 10:01
. * FAQ Bivsh_Protestant   26.11.02 10:20
. * Re: FAQ TRl   26.11.02 11:14
. * Re: FAQ odolam   26.11.02 13:51
. * Re: FAQ TRl   26.11.02 15:41
. * Re: FAQ Bivsh_Protestant   26.11.02 16:17
. * Re: FAQ TRl   26.11.02 16:27
. * Re: FAQ odolam   26.11.02 18:08
. * Re: FAQ odolam   26.11.02 18:00
. * Re: FAQ odolam   26.11.02 13:32
. * Re: FAQ TRl   26.11.02 14:18
. * Re: FAQ odolam   26.11.02 15:03
. * Re: FAQ dunamis   26.11.02 18:24
. * Re: Малко яснота 24O5   26.11.02 11:21
. * Re: Малко яснота TRl   26.11.02 11:35
. * Re: Малко яснота 24O5   26.11.02 12:26
. * Re: Малко яснота TRl   26.11.02 13:30
. * Re: Малко яснота Estir   26.11.02 14:48
. * Re: Малко яснота TRl   26.11.02 15:17
. * Re: Малко яснота Estir   26.11.02 16:34
. * Re:Три,защо си такава шушумига? 24O5   26.11.02 17:16
. * Re:Три,защо си такава шушумига? Estir   26.11.02 23:38
. * Re:Три,защо си такава шушумига? 24O5   26.11.02 23:57
. * Re:Три,защо си такава шушумига? Estir   27.11.02 00:33
. * Re: Малко яснота odolam   26.11.02 15:26
. * Re: Малко яснота Estir   26.11.02 16:47
. * Отхвърляне на Светото Писание - защо? TRl   26.11.02 15:58
. * Re: Отхвърляне на Светото Писание - защо? odolam   26.11.02 17:45
. * Re: Отхвърляне на Светото Писание - защо? Nabludatel   26.11.02 18:03
. * Re: Отхвърляне на Светото Писание - защо? dunamis   26.11.02 18:13
. * Re: Втората Божия заповед Nabludatel   26.11.02 16:18
. * Pak ne si nabljudatelen... Bivsh_Protestant   26.11.02 17:21
. * Re: Badi barz v slushane i baven v govorene Nabludatel   26.11.02 18:01
. * Re: Badi barz v slushane i baven v govorene Bivsh_Protestant   26.11.02 18:27
. * Re: Badi barz v slushane i baven v govorene dunamis   26.11.02 18:47
. * Re: Badi barz v slushane i baven v govorene Bivsh_Protestant   26.11.02 19:44
. * Re: Badi barz v slushane i baven v govorene dunamis   26.11.02 22:01
. * Re: Badi barz v slushane i baven v govorene Bivsh_Protestant   27.11.02 09:54
. * Re: Badi barz v slushane i baven v govorene Estir   27.11.02 11:56
. * Re: Badi barz v slushane i baven v govorene Bivsh_Protestant   27.11.02 12:30
. * Re: Badi barz v slushane i baven v govorene Estir   27.11.02 12:56
. * Izmamnijat duh na protestanstvoto Bivsh_Protestant   27.11.02 16:43
. * Re: Izmamnijat duh na protestanstvoto odolam   27.11.02 16:59
. * Re: Pone sme zivi,a vie ottdavne ne ste Estir   27.11.02 18:23
. * Re: Pone sme zivi,a vie ottdavne ne ste Bivsh_Protestant   01.12.02 17:48
. * Re: Pone sme zivi,a vie ottdavne ne ste Estir   01.12.02 19:59
. * Re: Pone sme zivi,a vie ottdavne ne ste Bivsh_Protestant   02.12.02 09:57
. * Re: Pone sme zivi,a vie ottdavne ne ste odolam   02.12.02 12:35
. * Re: Pone sme zivi,a vie ottdavne ne ste Estir   02.12.02 14:01
. * Re: Pone sme zivi,a vie ottdavne ne ste Bivsh_Protestant   02.12.02 15:29
. * Re: Pone sme zivi,a vie ottdavne ne ste TRl   02.12.02 14:58
. * Re: Pone sme zivi,a vie ottdavne ne ste Estir   02.12.02 15:22
. * Re: Pone sme zivi,a vie ottdavne ne ste TRl   02.12.02 16:04
. * Re: Izmamnijat duh na protestanstvoto 24O5   27.11.02 21:58
. * Re: Badi barz v slushane i baven v govorene Nabludatel   26.11.02 18:58
. * Re: Badi barz v slushane i baven v govorene Bivsh_Protestant   26.11.02 19:48
. * Re: Badi barz v slushane i baven v govorene Nablutatel   26.11.02 20:34
. * Бивший не чети това - това са отговори от Библията odolam   27.11.02 14:17
. * I da dopulnja... Bivsh_Protestant   26.11.02 18:07
. * Re: I da dopulnja... dunamis   26.11.02 19:09
. * Re: I da dopulnja... Bivsh_Protestant   26.11.02 20:00
. * Re: I da dopulnja... dunamis   27.11.02 01:58
. * Re: I da dopulnja... Bivsh_Protestant   27.11.02 10:04
. * Re: I da dopulnja... Nabludatel   26.11.02 19:10
. * Re: Втората Божия заповед Vlado   28.11.02 03:57
. * Re: Втората Божия заповед 24O5   28.11.02 09:29
. * Овчи кожи и вълци грабители. TRl   29.11.02 11:58
. * Кози кожи и кокошки далтонисти odolam   29.11.02 12:09
. * Re: Втората Божия заповед Bivsh_Protestant   28.11.02 09:57
. * Re: Втората Божия заповед Vlado   30.11.02 19:32
. * Re: Втората Божия заповед Bivsh_Protestant   01.12.02 16:02
. * Re:Колко е кофти да си лъжец 24O5   02.12.02 11:12
. * "ако не ядете плътта на Сина Човечески..." TRl   02.12.02 15:23
. * Re: "ако не ядете плътта на Сина Човечески..." 24O5   02.12.02 15:54
. * Re: "ако не ядете плътта на Сина Човечески..." TRl   02.12.02 16:45
. * Re: "ако не ядете плътта на Сина Човечески..." 24O5   02.12.02 17:04
. * Re: "ако не ядете плътта на Сина Човечески..." TRl   03.12.02 07:59
. * Re: "ако не ядете плътта на Сина Човечески..." 24O5   03.12.02 08:41
. * Както искаш - свободна воля, свободен избор TRl   04.12.02 07:59
. * Re: Както искаш - свободна воля, свободен избор 24O5   04.12.02 08:25
. * Re: Както искаш - свободна воля, свободен избор TRl   04.12.02 09:24
. * Re: Както искаш - свободна воля, свободен избор 24O5   04.12.02 09:35
. * Re: Както искаш - свободна воля, свободен избор TRl   04.12.02 11:59
. * Re: Както искаш - свободна воля, свободен избор 24O5   04.12.02 12:13
. * Re: Както искаш - свободна воля, свободен избор TRl   04.12.02 13:16
. * Re: Както искаш - свободна воля, свободен избор 24O5   04.12.02 12:14
. * За Библията TRl   04.12.02 13:54
. * Re: За Библията 24O5   04.12.02 14:28
. * Друг=приятел TRl   04.12.02 15:31
. * Re: Друг=приятел 24O5   04.12.02 15:49
. * Re: Друг=приятел TRl   04.12.02 16:22
. * Re: Друг=приятел 24O5   04.12.02 17:03
. * Re: Друг=приятел Vlado   04.12.02 23:10
. * Re: Друг=приятел 24O5   05.12.02 08:43
. * Re: Друг=приятел D(чoвek)   05.12.02 23:32
. * Re: Друг=приятел 24O5   06.12.02 08:32
. * Opaaaaa.......... Bivsh_Protestant   06.12.02 09:49
. * Re: Друг=приятел Bivsh_Protestant   05.12.02 10:18
. * Re: Друг=приятел 24O5   05.12.02 10:34
. * Re: зло псе chris   05.12.02 12:54
. * Re: Друг=приятел chris   05.12.02 12:34
. * Re: Друг=приятел 24O5   05.12.02 12:48
. * Re: Друг=приятел Vlado   06.12.02 01:09
. * Re: Владо, 24O5   06.12.02 09:01
. * Re: Друг=приятел Vlado   06.12.02 01:07
. * Re: Друг=приятел Bivsh_Protestant   06.12.02 09:53
. * Re: Друг=приятел 24O5   06.12.02 11:32
. * Re: Друг=приятел Vlado   06.12.02 23:18
. * TRI, neka uvazhim nauchnite danni... Bivsh_Protestant   02.12.02 18:00
. * Re: TRI, neka uvazhim nauchnite danni... 24O5   03.12.02 09:32
. * Re: Втората Божия заповед Estir   02.12.02 14:16
. * Re: Втората Божия заповед Bivsh_Protestant   02.12.02 16:26
. * Re: Втората Божия заповед Estir   02.12.02 21:51
. * Re: Втората Божия заповед Bivsh_Protestant   03.12.02 10:39
. * Re: Втората Божия заповед Estir   07.12.02 02:47
. * Re: Втората Божия заповед Bivsh_Protestant   07.12.02 18:05
. * Re: Втората Божия заповед Estir   08.12.02 00:39
. * Re: Втората Божия заповед odolam   02.12.02 12:37
. * Re: Втората Божия заповед odolam   28.11.02 13:29
. * Re: Втората Божия заповед Vlado   30.11.02 19:26
. * Re: Втората Божия заповед Bivsh_Protestant   01.12.02 16:21
. * Re: Втората Божия заповед Estir   01.12.02 16:53
. * Re: Втората Божия заповед Bivsh_Protestant   01.12.02 17:13
. * Re: Втората Божия заповед Estir   01.12.02 20:13
. * Re: Втората Божия заповед Bivsh_Protestant   02.12.02 10:19
. * Re: Втората Божия заповед Estir   02.12.02 14:35
. * Re: Втората Божия заповед odolam   02.12.02 12:53
. * Re: Втората Божия заповед odolam   03.12.02 10:41
. * Re: Втората Божия заповед Vlado   06.12.02 01:27
. * Re: Втората Божия заповед odolam   09.12.02 12:32
. * Re: Втората Божия заповед Vlado   10.12.02 00:39
. * Re: Втората Божия заповед odolam   10.12.02 15:36
. * Re: Втората Божия заповед Vlado   17.12.02 02:02
. * Re: Втората Божия заповед odolam   17.12.02 12:31
. * Умът е в сърцето TRl   17.12.02 14:27
. * Браво на TRI ...   18.12.02 19:45
. * Re: Втората Божия заповед Estir   28.11.02 16:01
. * Re: Втората Божия заповед Vlado   30.11.02 19:14
. * Re: Втората Божия заповед Estir   30.11.02 21:35
. * Re: Втората Божия заповед Lozan   05.12.02 21:38
. * Re: Втората Божия заповед Bivsh_Protestant   06.12.02 09:59
. * Re: Втората Божия заповед Lozan   06.12.02 22:49
. * Re: Втората Божия заповед Bivsh_Protestant   07.12.02 18:22
. * Re: Втората Божия заповед TRl   11.12.02 13:17
. * Re: Втората Божия заповед 24O5   11.12.02 21:47
. * Re: Втората Божия заповед TRl   17.12.02 15:26
. * Re: Втората Божия заповед ...   17.12.02 16:21
. * Re: Втората Божия заповед TRl   18.12.02 07:33
. * Re: Втората Божия заповед 24O5   18.12.02 08:32
. * Re: Втората Божия заповед TRl   19.12.02 08:30
. * Re: Втората Божия заповед 24O5   19.12.02 10:28
. * Re: Втората Божия заповед TRl   19.12.02 15:59
. * Re: Втората Божия заповед 24O5   20.12.02 09:05
. * "ще се помоли за тебе и ти ще бъдеш жив” TRl   20.12.02 12:47
. * Re: "ще се помоли за тебе и ти ще бъдеш жив” 24O5   20.12.02 13:16
. * Re: "ще се помоли за тебе и ти ще бъдеш жив” Estir   20.12.02 15:23
. * Re: "ще се помоли за тебе и ти ще бъдеш жив” Vlado   22.12.02 00:37
. * Re: "ще се помоли за тебе и ти ще бъдеш жив” TRl   03.01.03 11:55
. * Re: "ще се помоли за тебе и ти ще бъдеш жив” Bivsh_Protestant   22.12.02 16:41
. * Re: Втората Божия заповед Lozan   27.12.02 16:38
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.